۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذای خشک زد


 با تشدید فشار‌ها بر حسین رونقی ملکی، ممنوع الملاقات شدن و تهدید خانواده وی، این زندانی سیاسی در بیمارستان اعلام اعتصاب غذای خشک نمود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران در اقدام فر اقانونی با مراجعه به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران با ارائه صورت جلسه‌ای ضمن مرخص کردن ماموران همراه وی، این زندانی سیاسی را با مسئولیت خود به اتاق دیگری در بیمارستان منتقل و از ملاقات خانواده وی با ایشان جلوگیری کردند.
بازجویان پرونده هم چنین نسبت به هر گونه اطلاع رسانی در مورد وضعیت جسمی این زندانی اقدام به تهدید خانواده وی کردند و به خانواده ایشان اعلام کردند که تلاش‌های شما برای اخذ مرخصی استعلاجی بی‌نتیجه است و ما اجازه آن را نخواهیم داد.

جنبش مردم ایران زنده است

سه سال از خیزش جنبش سبز، جنبش مردم ایران، گذشت. سه سال پیش، 22 خرداد 1388، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شد.پیش از انتخابات حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی و وعده هایی که برای اصلاح امور می دادند، در میان جوانان شور و شوقی را دامن زد. در کنار این دو، محمود احمدی نژاد و محسن رضایی نیز به رقابت پرداختند و در حالی که تمامی شواهد حاکی از پیروزی میرحسین موسوی داشت، با تقلبات گسترده، نام محمود احمدی نژاد از صندوق ها بیرون آمد. مردم در بهت و حیرت این تقلب آشکار، به خیابان ها آمدند تا رای خود را طلب کنند. این حضور میلیونی و غیرخشونت آمیز مردم در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران، به مذاق رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهور منتخبش و بقیه سردمداران حکومت سرکوبگر اسلامی در ایران خوش نیامد و به شدت تمام با آن مقابله کردند.
از لحظه ای که آخرین نگاه ندا به چشم های ما خیره ماند، تا بعدتر که ده ها تن از جوانان ما را در کوچه و خیابان و زندان کشتند، شکنجه دادند، تجاوز کردند، و همچنان ده ها تن را در زندان ها بی هیچ دلیل محکمه پسندی نگه داشته اند، سه سال می گذرد.
اگر فقط آن نگاه را در خاطر داشته باشید، باید بدانید که تنها چیزی که آن نگاه می خواست این بود که فراموش نکنیم بر سرزمینمان چه رفته است.
“اتحاد برای پیشبرد سکولار دمکراسی در ایران”، “جنبش متحد دانشجویی ـ کانادا”، نشریه شهروند و “کمیته همبستگی با مردم ایران”  به همین مناسبت برنامه پیاده روی در روز یکشنبه دهم جون 2012 ترتیب داده اند. این پیاده روی از ساعت دو و نیم بعدازظهر از مقابل موزه رویال انتاریو شروع خواهد شد و ساعت چهار و نیم در میدان دانداس به پایان خواهد رسید.
با میترا صفاری یکی از سازماندهان این برنامه از “اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران (تورنتو)”، هدف از برگزاری این راهپیمایی را پرسیدیم. او گفت: هدف از این برنامه گرامیداشت فداکاری ها و ازجان گذشتگی های مردم ایران در مبارزات دمکراسی خواهانه و عدالت خواهانه سی و سه سال گذشته و مخصوصا در دوران جنبش سبز است.

رضا پهلوی در گفتگو با روزنامه هلندی: "ما از اشتباهات پدرم و انقلاب خفقان آور خمینی یاد گرفتیم"

یکی از پرخواننده ترین روزنامه های چاپ هلند (Volkskrant) یک صفحه کامل را به گفتگو با رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران اختصاص داده است. برگردان پارسی این گفتگو در تارنمای شبکه ایرانیان هلند منتشر شده است. رضا پهلوی در بخشی از گفتگو گفته است: " در سال ۲۰۰۹ زمانی که ایرانیان در اعتراض به دست‌کاری در نتایج انتخابات به خیابانها ریختند، در غرب اشتیاقی دیده شد، ولی‌ به همان پر شوری خاتمه یافت. این امر قابل مقایسه با حمایتی که از از مردم لیبی‌ و مصر شد نبود. شورشیان در لیبی‌ از ناتو پشتیبانی هوایی گرفتند و حسنی مبارک با درخواست‌های بیشماری برای برکناری مواجه شد. اگر ملتی‌ این حس را یافت که تنها نیست، روند جابجایی به ناگهان شتابی درخور خواهد یافت.”

پنح نفر در شیراز و در ملاءعام اعدام شدند

سحرگاه امروز، پنج شنبه، هجدهم خردادماه، پنج زندانی در شیراز در ملاءعام به دار آویخته شده‌اند.
هویت این پنج نفر که به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر صبح امروز در میدان کوزه‌گری شیراز، فلکه مصدق و دروازه سعدی به اجرا درآمده است، "ف- ن" متولد ۱۳۵۳، "ع- الف متولد ۱۳۶۰"، "ع- ذ" متولد ۱۳۵۲، "ع- م" متولد ۱۳۴۶ و الف- الف" متولد ۱۳۴۷ عنوان شده است.
به گزارش مهر دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: "دستگاه قضایی استان فارس از تمام افرادی که با جان مردم بازی می‌کنند ازجمله سوداگران مرگ، فروشندگان خرد و کلان مواد مخدر و کسانیکه جامعه را نا‌امن می‌کنند می‌خواهد که به آغوش جامعه بازگردند در غیر این صورت به شدت به آن‌ها برخورد خواهد شد."
علی القاصی مهر مدعی شده است که "دستگاه قضایی رسیدگی به این پرونده‌ها و برخورد با مجرمان را در چهارچوب قوانین و با قاطعیت و سرعت دنبال می‌کند."