۱۳۹۱ فروردین ۴, جمعه

تعدادی از زندانيان سياسی عرب به زندان و اعدام محکوم شدند، فعالان حقوق بشر اهوازی

تعدادی از زندانيان عرب اهوازی پس از تحمل يک سال زندان وشکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به اعدام وزندان محکوم شدند.بنا به گزارش های فعالان حقوق بشر اهوازی؛ مرتضی کيارستمی قاضی شعبه چهار دادگاه انقلاب اهواز، اواخر اسفند ماه سال نود، حکم پرونده های اين تعداد از زندانيان را اينگونه اعلام کرد. طه حيدريان فرزند رحيم(۲۸ ساله) از محله ملاشيه ، ناصر حيدريان فرزند رحيم(۲۱ ساله) ازمنطقه ملاشيه، عباس حيدريان فرزند جاسم(۲۴ ساله)از منطقه ملاشيه، علی شريفی (۲۵ساله) از ملاشيه ،هرکدام به ۱۰ سال زندان و اعدام محکوم شدند.
امير معاوی(۲۴ ساله)از محله گلستان اهواز به ۳۸ سال زندان در تبعيد در استان مازندران محکوم شد. عباس حيدری(۲۶ ساله) فرزند عبدالحسن از اهالی ملاشيه نيز به ۱۸ سال زندان در تبعيد در استان مازندران محکوم شد. اين شش زندانی عرب اهوازی در ۳۱ فروردين سالن ۹۰ مصادف با ۲۰ اوريل ۲۰۱۱ بازداشت شدند.
چندی پيش سازمان ديده بان حقوق بشر وسازمان عفو بين الملل هرکدام با انتشار بيانيه های جداگانه ای خواستار محاکمه عادلانه برای اين زندانيان شده بودند

ایران به نقض تحریم های سازمان ملل علیه سوریه متهم شد

جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی به نقض تحریم های اعمال شده از سوی سازمان ملل متحد بر دولت سوریه با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور متهم شد.
به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس" آمریکا، بریتانیا و فرانسه چهارشنبه در نشست شورای امنیت، "تلاش های ایران در مسلح کردن دولت سوریه" را محکوم کردند.
سرکوب نظامی اعتراض ها در سوریه باعث شد که این کشور در معرض تحریم های بین المللی قرار گیرد. سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود شمار کشته شدگان در جریان یک سال سرکوب اعتراض ها را بیش از 8هزار نفر اعلام کرده است.
از سوی دیگر خود ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از ارسال و صدور تجهیزات نظامی منع شده است. تحریم های اعمال شده بر ایران به منظور مقابله با برنامه اتمی آن است. غرب ایران را به تلاش برای دستیبابی به سلاح اتمی متهم می کند.
دولت بشار اسد حاکم در سوریه متحد منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است. تهران همواره پشتیبانی خود را از این دولت اعلام کرده است

آفریقای جنوبی تقریبا تمامی واردات نفت خود از ایران را به حال تعلیق در آورده است

آفریقای جنوبی تقریبا تمامی واردات نفت خود از ایران را به حال تعلیق در آورده است. این کشور قصد دارد، در پیروی از تحریم‌های درخواست‌شده از سوی ‌آمریکا خرید نفت خود از ایران را به شدت کاهش دهد.
ابراهیم ابراهیم، معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی روز پنج‌شنبه (۲۲ مارس/ ۳ فروردین) در کنفرانسی خبری در ‌پرتوریا همراه با اعلام این خبر گفت: «تا آنجا که من می‌دانم، هیچ نفتی از ایران به کشور ما وارد نمی‌شود، اگر هم وارد شود بسیار کم است.»
پیش از این جیمی مانی، سخنگوی کابینه آفریقای جنوبی با اشاره به درخواست آمریکا در مورد تحریم نفت ایران گفته بود، دولت این کشور هنوز در این مورد تصمیم نگرفته است.
بنا بر گزارش رویترز، ابراهیم ابراهیم در مورد تصمیم دولت گفت: «کابینه مشغول بررسی موضوع ایران است.»
ابراهیم تصریح کرد، با رویکرد آمریکا و الزامی کردن تحریم نفت ایران موافق نیست. معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی در عین حال با اشاره به اوضاع اقتصادی این کشور افزود، این کشور مجبور به تبعیت از درخواست آمریکا مبنی بر کاهش واردات نفتی از ایران است. ابراهیم ادامه داد: «ما هیچ انتخاب دیگری نداریم.»
وی افزود، آفریقای جنوبی به عنوان کشوری مستقل باید از این اختیار برخوردار باشد که از هر کشوری که می‌خواهد نفت بخرد.
آفریقای جنوبی در فهرست وزرات خارجه آمریکا
آفریقای جنوبی از جمله ۱۲ کشوری است که به دلیل خرید نفت از ایران در فهرست دولت آمریکا قرار دارند. این ۱۲ کشور به همین دلیل ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.
ایران از جمله تأمین‌کنندگان اصلی سوخت آفریقای جنوبی است. بنا بر اطلاعات منتشره از سوی دولت آمریکا در حوزه انرژی، آفریقای جنوبی ۲۹ درصد از نفت مورد نیاز خود را از ایران تأمین می‌‌کند

ایهود باراک: تهدید حمله نظامی به ایران کارساز است

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید، تهدید به حمله نظامی مانع از برداشتن گام آخر ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است. وی معتقد است، دلیل اینکه ایران هنوز آخرین گام را برنداشته ترس از واکنش آمریکا و دیگر کشورها است.
ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائيل روز پنج‌شنبه (۳ فروردین/ ۲۲ مارس) در گفت‌وگو با رادیوی این کشور گفت: «ما داریم با چشم‌های خود می‌بینیم، چرا ایران که قصد دارد به توانایی نظامی هسته‌ای دست یابد بعضی از گام‌هایی را که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آنها به عنوان نقض قوانین یاد کرده برنمی‌دارد.»
باراک یکی از دلایلی که ایران را وادار کرده "آخرین گام‌ها" را برندارد ترس از واکنش آمریکا یا کشوری دیگر عنوان کرده است. وی بر همین اساس تهدید ایران را "کارساز" خوانده است.
اسرائيل که ایران را از دشمنان اصلی موجودیت خود می‌داند بر این اعتقاد است که این کشور "در آستانه رسیدن به توانایی هسته‌ای" قرار دارد.
همزمان با انتقال تجهیزات هسته‌ای ایران به مراکز زیرزمینی حفاظت‌شده نگرانی‌های اسرائيل نیز افزوده شده است
اسرائيل بیم آن دارند که ممکن است ایران به مرحله‌ای برسد که دیگر نتوان با آن مقابله کرد. مقام‌های اسرائيل با همین نقطه‌نظر عنوان کرده‌‌اند که حمله نظامی به ایران ممکن است تنها راه بازداشتن این کشور از دست‌یابی به سلاح اتمی باشد.
اختلاف نظر آمریکا و اسرائيل
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده که در استفاده از گزینه "اعمال فشار" بر ایران نباید شتاب به خرج داد. او با این عقیده که حمله نظامی در حال حاضر لازم نیست بر لزوم اعمال تحریم‌هایی جدید تأکید کرده است.
ایران در ماه گذشته (فوریه) با ازسرگیری مذاکرات با گروه پنج به‌علاوه یک (۵+۱) موافقت کرد. اما این موضع نتوانست امکان حمله به این کشور را کم‌رنگ‌تر سازد.