۱۳۸۷ شهریور ۲۳, شنبه

فقط مواظب سیر میرزاقاسمی باش چون خارجی ها از بوی سیر در غذا زیاد خوششان نمی اید




مبتكر پيتزاي ايراني قورمه سبزي : مي‌خواهم پيتزاي ايراني را جهاني ‌كنم


مبتكر پيتزاي ايراني گفت: قصد دارم پيتزاي ايراني را جهاني و با اين غذا فرهنگ ايراني را به مردم جهان معرفي كنم. حسين اربابي در گفت‌وگو با خبرنگارگفت: نخستين پيتزاي ايراني كه درست كردم پيتزاي قورمه‌سبزي بود كه سال گذشته در نمايشگاه پيتزاي ايتاليا آن را معرفي كردم و در اين مسابقات موفق به كسب دو ديپلم افتخار شدم. وي ادامه داد: تاكنون 10 نوع پيتزاي ايراني را از جمله پيتزاي قيمه، ميرزا قاسمي، زعفران با زرشك و كله پاچه را ازمايش كردم و پيتزاي زعفران در بهار سال جاري در نمايشگاه پيتزاي آمريكا معرفي كردم كه مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفت. اربابي اظهار داشت: در نمايشگاه بعدي كه در ايتاليا برگزار مي‌شود پيتزاي ميرزاقاسمي را معرفي خواهم كرد و در نمايشگاه پيتزاي مسكو و فرانسه نيز دو پيتزاي ايراني ديگر را معرفي مي‌كنم. وي افزود: نام اين پيتزا را برك (Borak) گذاشته‌ام و اين نام از نام يك نان محلي استان سيستان و بلوچستان گرفته شده است. مبتكر پيتزاي ايراني خاطرنشان كرد: هدف از پخت پيتزاي ايراني، مخلوط كردن دو فرهنگ و دو سنت بوده است و زماني كه در نمايشگاه‌هاي مختلف با نام ايران شركت مي‌كنم احساس غرور مي‌كنم. وي افزود: قصد دارم اين نوع پيتزا را جهاني كنم وبا اين كار فرهنگ ايراني را به مردم جهان معرفي خواهم كرد

آمریکا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و 18 موسسه وابسته به آن را در لیست یک تحریم دریائی قرار داده


بسته شدن دریاها به روی کشتی های ایران

آمریکا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و 18 موسسه وابسته به آن را در لیست یک تحریم دریائی قرار داده و آن را نه تنها اعلام، بلکه به اجرا گذاشت.
بموجب این تحریم، حساب های بانکی و دارایی های شرکت کشتیرانی ایران و موسسات وابسته به آن بسته می شود. بموجب این تصمیم هر نوع ارتباط با این شرکت و موسسات در امریکا ممنوع شد. دولت امریکا دلیل این تصمیم را حمل محموله های نظامی و بویژه سلاح نظامی با استفاده از خطوط کشتیرانی غیر نظامی و جعل بارنامه ها اعلام داشت .
کشتیرانی ایران نیز مانند بسیار از بنگاه های بزرگ دولتی، مشمول اصل تغییر ماهیت داده 44 قانون اساسی شده و سهام آن در بورس تهران عرضه شد. 51 در صد سهام این شرکت را به ظاهر بخش خصوصی خریده است، اما این خریداران شرکت هائی هستند که وابسته به دولت و سپاه پاسداران اند و 49 در صد سهام آن نیز رسما دراختیار دولت است.
بدین ترتیب، بخش مهمی از حمل کالا و واردات 45 تا 60 میلیارد دلاری ایران توسط همین شرکت و موسسات وابسته به آن انجام می شود.
وزارت خزانه داری آمریکا در توجیه این تحریم اعلام داشت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با جعل اسناد، بارنامه ها و حتی نصب پرچم دیگر کشورها بر فرار کشتی های خود برای عبور از بنادری که احتمال کنترل کشتی های ایران وجود دارد، برنامه های اتمی و موشکی خود را پیش می برده است.
بدنبال اجرای این تحریم مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده اند که این تحریم به آن دلیل که ایران با امریکا معاملات تجاری ندارد و حساب بانکی هم دراین ارتباط ندارد اثر چندانی بر کار شرکت نخواهد داشت. اما علیرغم این ادعا، بورس کشتیرانی ایران با اعلام تحریم آن سقوط کرد و از امروز(شنبه) برای جلوگیری از سقوط اعتبار شرکت، فروش سهام شرکت کشتیرانی ایران از تابلوی بورس پائین آورده می شود.
علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس با زبانی که اهل فن بفهمند و مردم نفهمند، به خبرگزاری های داخلی گفت: نماد شرکت کشتیرانی برای ثبت اطلاعات ناشی ار تحریم شرکت بر عملکرد سال جاری از شنبه 13 شهریور متوقف می شود.
چهارشنبه بعداز ظهر آمریکا شرکت کشتیرانی را در لیست شرکت‌های تحریمی قرار داد که این عامل باعث ایجاد صف فروش سهام شرکت شد که ما ناچار شدیم فعلا نماد را پائین بیآوریم
!

ماشین دختر جوان دیگری را برای بد حجابی خوابانده اند


یک سکانساز سریال "زندگی در تهران"

دایره اماکن یکی از کلانتری ها. زن و مرد، دختر و پسر در هم می لولند. اغلب جوان. اگر حوصله داشته باشی و بخواهی میانگین بگیری بعید است از 25- 24 سال جلوتر بروی. فرزندان واقعی جمهوری اسلامی که حتا عکس شاه را هم ندیده اند. بیشتر پا به سن گذاشته ها پدر و مادر همین جوان ها هستند و مالک اتومبیل هائی که توقیف شده اند. دیدن رئیس کلانتری چیزی در حد دیدن مهمترین آدم جهان است، با سربازی که دم در اتاقش نشسته است و نه به خشونت که با بی حالی و بی حوصلگی از عدم تمایل ایشان به دیدن ارباب رجوع می گوید. حتمن می داند که همه از او چه می خواهند. رفع توقیف از ماشین شان به جرم، مزاحمت نوامیس.
خانمی میگوید: از ماشین پسرم ییاده شدم تا او پارک کند و به من ملحق شود. پس از مدتی سراسیمه با موبایلم تماس گرفت که دو مامور شخصی پوش موتور سوار ماشین را به خاطر مزاحمت برای نوامیس توقیف کرده و جواب پسر را که نوامیس مگر زبان ندارند و اگر کسی مزاحمشان باشد شکایت می کنند را با یک سیلی آبدار و شاید هم خشک داده اند"!
ماشین دختر جوان دیگری را برای بد حجابی خوابانده اند. خانم دیگری با اشک طلب دیدن رئیس را می کند. جرم او هم بد حجابی است. دل نگهبان به رحم می آید و از او می خواهد صبر کند تا در فرصتی یه این فیض نائل آید.
دو دختر جوان با زنی میانه سال همراه مردی با لباس کار نظامی و درجه ها بر شانه نیز خواستار دیدن جناب سرهنگ رئیس می گردند. چون نظامی است می تواند رئیس را ببیند.
جوانی دستور ترخیص اتومبیلش صادر شده است. در پوست خود نمی گنجد و منتظر انجام مراحل اداری است. در کنارش زنی از نیروی انتظامی و با چادر نشسته است.
- کی ماشینت را گرفتند؟
دیشب.
- کی ترخیصش می کنند؟
امروز.
یکی به خانم نیروی انتظامی می گوید که پس چرا ماشین من باید یک ماه بخوابه؟ خانم نیروی انتظامی نه می گذارد و نه بر می دارد، با بی حوصلگی میگوید "خب، اینا حتمن پارتی داشتن"!
پسر درشت اندامی که بیشتر به ورزشکاران می خورد همراه با دختری ریزه میزه را می آورند. به دختر از جلو دستبند زده اند. بر یک دست پسر هم دستبند است و سر دیگر دستبند آزاد و در دست خودش.
از اتاقی که بر آن تابلوی "عملیات" زده اند صدای فریاد توام با گریه مردی به گوش می رسد. صدا التماس می کند. سرباز نگهبان اتاق جناب سرهنگ دستپاچه می شود و به سرعت در اتاق "عملیات" را می بندد.

زنان بيشتر از مردان كابوس مي بينند


پژوهشها نشان مي دهند كه زنان بسيار بيشتر از مردان كابوس مي بينند و خوابهايي كه مي بينند عاطفي تر است.
در مطالعه اي كه روي 170 داوطلب انجام شد، از آنها خواسته شد كه تازه ترين خوابي كه ديده اند را ثبت كنند. 19 درصد مردان كابوس ديده بودند در حالي كه اين رقم در زنان سي درصد بود.
دكتر جنيفر پاركر، محقق دانشگاه در بريتانيا مي گويد كه در شمار كلي خوابهاي گزارش شده تفاوت زيادي وجود نداشت.
در پژوهشي ديگر مشخص شد كه زنان خواب آشفته تري از مردان دارند.
يكي از دلايل ذكر شده براي اين مسئله تغيير دماي بدن زنان طي سيكل ماهانه شان است.
دكتر پاركر كه استاد دانشگاه در رشته روانشناسي است مي گويد كه از مدتها پيش مشخص شده بود كه زنان پيش از آغاز عادت ماهانه شان خوابهاي واضح تر و آزاردهنده تري مي بينند.
او مي گويد: "يافته اي كه در تمام بخش هاي اين تحقيق همواره ثابت باقي ماند اين است كه زنان خوابهاي ناخوشايندتري از مردان مي بينند."
او همچنين مي گويد: "در رابطه با پردازش اطلاعات عاطفي، احتمال بيشتري وجود دارد كه زنان نگراني هاي حل نشده خود را به رختخواب ببرند."
دكتر كريس ايزيكوفسكي، مدير كلينيك خواب ادينبورگ مي گويد كه از يافته هاي اين پژوهش درباره تفاوت بين دو جنس در مقوله خواب متعجب نشده، اما مشكل، فهميدن اين مسئله است كه آيا زنان كابوس هاي بيشتري دارند يا آنها را بهتر به خاطر مي آورند.
او همچنين مي گويد: "خواب زنان سبك تر و بي خوابي در بين آنها رايج تر است. بيدار شدن پي در پي ممكن است باعث به خاطر آوردن خوابهايشان شود، اما در عين حال اين امكان نيز وجود دارد كه خواب سبك، خود از علائم ترس باشد."
دكتر ايزيكوفسكي مي گويد كه احتمالا كابوس افراد بيشتر از آني است كه خودشان فكر مي كنند چون بيشتر آنها به

سرعت فراموش مي شوند


بهتره براي تنبيه كردن اين مجرمان به جاي عقيم كردن آنها آلتشان را از بيخ قطع كنند


برنامه اسپانيا براي عقيم‌سازي كودك آزاران


دولت اسپانيا در نظر دارد كساني را كه به كودكان و نوجوانان تجاوز مي‌كنند و سابقه كودك آزاري دارند، با استفاده از داروهاي شيميايي عقيم سازد.
وزراي كشور و دادگستري دولت سوسياليست اسپانيا در كنفرانس مطبوعاتي كه در شهر مادريد برگزار شد، اعلام كردند: طرحي را با همكاري حزب خلق كه در اپوزيسيون قرار دارد، براي تشديد مجازات تروريست‌ها و كساني كه كودكان و نوجوانان را مورد آزار جنسي قرار مي‌دهند، به مجلس ارايه مي‌كنند.
اين طرح از آنجا كه با مشاركت مهمترين نيروي مخالف دولت تهيه شده است به احتمال زياد بدون هيچ‌گونه تغييري به تصويب پارلمان خواهد رسيد.
بر پايه آنچه «ماريانو فرناندز برمه خو»، وزير دادگستري، اعلام كرد، نه تنها مجازات كساني كه متهم به كودك آزاري و سوءاستفاده جنسي از كودكان و نوجوانان هستند، به طور چشمگيري افزايش خواهد يافت، بلكه اين افزاد پس از گذراندن دوران محكوميت در زندان و آزادي به مدت بيست سال تحت نظر قرار خواهند گرفت.
اين اقدام درباره خرابكاراني كه از زندان آزاد مي‌شوند، نيز صورت خواهد گرفت.
فرناندز برمه خو افزود: نام همه كساني كه به جرم سوءاستفاده جنسي از كودكان و نوجوانان در دادگاه محكوم شده‌اند، در فهرستي قرار داده خواهد شد تا در آينده و پس از آزادي نتوانند به استخدام هيچ نهادي كه با كودكان و نوجوانان سروكار دارد، درآيند.
كساني كه بيش از يك بار به جرم سوءاستفاده جنسي و تجاوز به كودكان و نوجوانان دستگير شده باشند، در صورتي كه كميسيوني پزشكي اين اعمال را نتيجه بيماري بداند، با استفاده از داروهاي شيميايي به طور موقت عقيم خواهند شد.
در آلمان از سال ۱۹۶۹ ميلادي كودك آزاراني كه بيش از ۲۵ سال سن داشته باشند و در پيامد نظر موافق كميسيون پزشكي با استفاده از دارو عقيم مي‌شوند.
قانون مشابهي در سوئد نيز در سال ۱۹۹۳ ميلادي به تصويب رسيده است، در حالي كه در فرانسه از سال آينده ميلادي اين چنين تدبيري به كار گرفته خواهد شد.
در ديگر كشورهاي اروپايي چون ايتاليا از سال‌ها پيش طرح عقيم‌سازي كودك آزاران در مجلس مطرح است، ولي تاكنون توافقي براي تصويب آن به دست نيامده است.

واقعا افرين به اين همه اراده و همت زنده باشن . تا شقايق ها هست زندگي بايد كرد.





جايي كه ناتواني و معلوليت از اراده شكست ميخورد
تصاويري از پارا المپيك 2008 چين

کجا این سرنجام بد داشتم به یزدان اگر ما خرد داشتم


آخر و عاقبت فساد در جوامع مختلف
ميدونيد اگه در كشوري يكي از دولتمردان به فسادي متهم يا محكوم بشه چه رفتاري باهاش ميكنن؟ حالا فرقي نميكنه اين فساد، فساد اخلاقي، مالي، دروغ، تقلب، جعل، خيانت و يا هر چيز ديگه اي باشه.
خوب جواب تا حدودي بستگي به كشورش داره. در ادامه ميتونيد واكنش كشورهاي مختلف رو ببينيد:
آمريكا:
شخص مورد نظر سريعاً از كار بركنار ميشه.
دادگاهش 14-15 سال طول ميكشه.
در نهايت به 4-5 سال زندون محكوم ميشه.
4) خودش كه هيچ، تا 25 نسل بعدش هم اگه بخوان تو شوراي مدرسه بچه شون عضو بشن بهشون گير ميدن كه يكي از اجداد شما فلان فساد رو داشته.

كشورهاي اروپايي:
شخص متهم به فساد سريعاً استعفا ميده و از سياست كنار ميره.
مردم هم يه مدت كوتاهي بعد يادشون ميره.

چين:
يه دادگاه تشكيل ميشه و فرداش فرد يا افراد مورد نظر اعدام ميشن.
* 70 درصد اعدامي هاي چين مربوط به مفاسد اقتصادي است(اينجا رو ببينيد).

ژاپن:
شخص بعد از متهم شدن به فساد خودكشي ميكنه (اينجا رو ببينيد).

ايران:
شخص متهم در نامه اي به حضرت ابوالفضل يا امام زمان از دروغپردازان شكايت ميكنه (همون به موش مردگي زدن خودمون).
يه سري به قم ميزنه و با علما ديدار ميكنه.
شخص يا اشخاصي كه اتهام رو وارد كردن به جايي فرستاده ميشن كه ... (راستي كسي ميدونه پاليزدار كجاست؟)
مافوق شخص متهم اون رو همه جا همراه خودش ميبره تا رسانه ها روزي 500 بار اون رو به مردم نشون بدن.
در نهايت فرد متهم در سمت خود باقي مونده يا به پست بالاتري ارتقا پيدا ميكنه
.

اين فرانسويها هم از ما ياد گرفتن واسه خودشون امامزاده ساختن



سايه رسوايي بر زيارتگاهي مشهور در فرانسه
در آستانه سفر پاپ بنديكت به زيارتگاه لورد در جنوب غربي فرانسه، سايه رسوايي مالي بر اين زيارتگاه سايه افكنده است.
براي تماشاي ويدئوي " سايه رسوايي بر زيارتگاهي مشهور در فرانسه"
اينجا را كليك كنيد