۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

هادی خرسندی در آمستردام: گُه را الان بخور، ممکنه فردا شلوغ بشه بهت نرسه

هادی خرسندی چند شب پیش در آمستردام برنامه داشت. بسیاری از دوستداران کارهای او در این برنامه حضور داشتند. خرسندی پس از اجرای برنامه که با استقبال فراوان ایرانیان همراه شد باز هم از برخوردهای تند با او از بابت شرکت در تشیع جنازه مرضیه صحبت کرد. او با طنز از کسانی سخن گفت که درباره بد یا خوب بودن و مقایسه رجوی و خامنه‌ای با او بحث می کنند. خرسندی افزود: «بدی سیستم فعلی را با تمام وجود لمس کرده است.»

یک دیپلمات دیگر قرار است به معترضان بپیوندد

سایت العربیه: محمد حیدری یک دیپلمات معترض ایرانی به روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد یک دیپلمات دیگر قرار است به معترضان بپیوندد. وی گفت، به دلایل امنیتی نمی تواند نام او را فاش کند.
محمد حیدری در گفتگو با فیگارو می گوید، دیپلمات ها به شدت تحت مراقبت هستند. روند استخدام دیپلمات ها دیگر بر اساس توانایی ها نیست. آنها بر اساس همکاری با وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران به استخدام وزارت خارجه در می آیند.
حیدری در مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی از گروههای مسلح در منطقه نیز تاکید کرد در دوران ماموریت او در وزارت خارجه کانتینرهای حاوی سلاح در چارجوب کمک های هلال احمر در مقابل چشمان وی از فرودگاه مهرآباد به حزب الله لبنان ارسال   می شد

دیده بان حقوق بشر از وضعیت وخیم سرکوب دانشجویان در ایران گزارش داد

به مناسبت روز دانشجو در ایران، سازمان ديده بان حقوق بشر با انتشار بيانيه ای ضمن اعلام اینکه "دولت محمود احمدی نژاد طی سالهای اخیر اقدامات وسیع و گسترده ای را برای خنثی کردن مخالفان در دانشگاه های ايران همچنین اسلامی کردن آموزش عالی در پيش گرفته"خاطرنشان کرد, در حال حاضر دهها دانشجو در ايران در زندان و بازداشت بسر می برند و صدها دانشجوی ديگر اخراج و محروم از تحصیل شده اند.
به گزارش تارنمای این سازمان غیر دولتیِ مدافع حقوق بشر، دانشگاه های ايران بيش از پيش از سوی دولت ايران تحت فشار قرار دارند و وزارت علوم نیز در مقام اول ارگانهای دولتیِ سرکوب و اخراج مخالفان دانشجویی و دگراندیشان در حوزه دانشگاه دارد.
همچنین آمده است "حضور گروه های دانشجویی هوادار حکومت بیشتر شده و فشار کمیته های انضباطی افزایش یافته است جو استورک، معاون بخش خاورميانه ديده بان حقوق بشر، می گوید که علیرغم تمامی این فشارها، دانشجویان در خط اول مبارزه برای آزادی در دانشگاه ها و جامعه حضور دارند.
ديده بان حقوق بشر به نقل از يکی از منابع نزديک به گروه دانشجويی دفتر تحکيم وحدت می نويسد که بيش از ۷۰ دانشجو در حال حاضر در زندان به سر می برند.
اين نهاد مدافع حقوق بشر همچنين می نويسد که از سال ۲۰۰۵، دولت احمدی نژاد بيش از ۲۰۰ دانشجو را به دلايل مسائل سياسی و مذهبی از ادامه تحصيل ممنوع کرده است.
این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین به احکام بلند مدت زندان برای برخی از دانشجویان از جمله مجید توکلی و بهاره هدایت اشاره کرده است.
دیده بان حقوق بشر همچنین می نویسد که گروه های مختلف دانشجویی از جمله تحکیم وحدت، ادوار تحکیم وحدت و شورای دفاع از حق تحصیل از سوی دولت تحت فشار بوده اند.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نیز با انتشار گزارشی با عنوان "ستاره های مجازات: تبعیض و محرومیت نظام مند در آموزش عالی ایران"، از جمهوری اسلامی خواست سریعا به سیاست خویش مبنی بر محروم ساختن دانشجویان دانشگاه از تحصیلات عالی به دلیل فعالیت های صنفی، عقاید سیاسی و مذهبی شان خاتمه دهد و به آزادی های عقیده و بیان انجمن ها و تجمع آنها احترام بگذارد

سفیرایران:بزودی مشكل آب،برق وغیره لبنان راحل می‌كنیم

سفیر ایران در لبنان گفت: ایران با یك موضع برابر با تمامی لبنانی‌ها برخورد می‌كند و از مردم، موسسات و سرزمین لبنان حمایت می‌كند. ایران با پایبندی به تعهدات و پیمان‌های انجام شده در تهران و لبنان، گام‌های موثری در این زمینه برداشته كه به زودی مشكلات لبنان از جمله برق، آب و غیره حل خواهد شد.
به گزارش ایسنا سفیر ایران در بیروت با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات جبهه عمل اسلامی در صحنه لبنان بر ضرورت بهره‌گیری از فضای مثبت پیش آمده از سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان و هم‌چنین سفر اخیر سعد حریری ـ نخست‌وزیر لبنان ـ به ایران تاكید   كرد 

کشتی پوسیده نظام در گرداب استبداد و فساد

هفته گذشته علی خامنه ای باز هم در باره فتنه و سران فتنه سخنرانی كرد و مردم را به ندیدن حقایق و سران فتنه را به "جاه طلبی" كرد. وی در جمعی كه بعنوان "فداییان" خودش جمع كرده بود گفت: "در فتنه طراحی شده پیچیده سال ٨٨ حقایقی جلوی چشم مردم بود، یك عده‌ای نگذاشتند این حقایق را ببینند، بفهمند، ندیدند، نفهمیدند. وقتی در یك كشور فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند كه برای جاه‌طلبی خودشان، برای دست‌یافتن به قدرت، برای رسیدن به اهدافی كه به صورت آرزو در وجود خودشان متراكم و انباشته كردند حاضر می‌شوند به مصلحت یك كشور و حقانیت یك راه پشت كنند و لگد بزنند. اینگونه سخنرانی های اتهام آمیز علی خامنه ای معمولا دو حالت دارد. یا احساس می كند خود در ذهن مردم متهم به چیزی است و با متهم كردن دیگران به همان می خواهد دست پیش بگیرد. یا اینكه با وارد آوردن اتهام بدنبال ایجاد یك موج تبلیغاتی جدید است كه باید ریزه خواران و چاپلوسان و متملقان و دستگاه تبلیغاتی آن را پی بگیرند و مدام تكرار كنند. سخنان هفته اخیر وی در اجتماع "فداییان ولایت" ظاهرا از دسته نخست بود و اگر هم از دسته دوم بود اطرافیانش به او فهماندند كه آش قدرت طلبی خود وی آن قدر شور است كه بهتر است این یكی را بیش از این همش نزند و شعله آن را بالا نكشد

یک ورزشکار دیگر ایران به آلمان پناهنده شد

عضو پیشین تیم ملی جودو کشورمان که برای حضور در تیم ملی با مشکلاتی از سوی کادر فنی مواجه شده بود، پس از همراهی یک تیم باشگاهی آلمان، از این کشور تقاضای پناهندگی و تاکید کرد دیگر به ایران برنمی‌گردد و از این پس برای تیم ملی آلمان به  میدان خواهد رفت