۱۳۸۷ آذر ۲۷, چهارشنبه

تلفن‌همراه چهارمین عامل مرگ‌و میر فرانسوی هاست


به گزارش دانمارك نيوز :براساس آماری که به تازگی در باره سوانح رانندگی در فرانسه ارایه شد، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی چهارمین عامل مرگ و میر در این کشور شناخته شده است.دولت فرانسه بر اساس آماری که به تازگی درباره افرادی که از تلفن همراه درحین رانندگی استفاده می کنند، تهیه و اعلام کرد که 41 درصد کاربران فرانسوی هنگام رانندگی از این دستگاه ها استفاده می کنند.بر اساس این تحقیقات، 72 درصد از کسانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند، برای خود یا دیگر رانندگان احساس خطر نمی کنند و همین امر موجب افزایش حوادث و تصادفات می شود.کارشناسان معتقدند که اگر رانندگان استفاده از تلفن همراه را در موقع رانندگی ترک کنند ، هفت درصد تصادفات ترافیکی و حمل و نقل کاهش می یابد."ماری پییر برایاس"، یکی از محققان فرانسوی می گوید، این تحقیقات نشان داده که حتی هنگامی که رانندگان از هندزفری استفاده می کنند زمان عکس العمل آنها در مقایسه با کسانی که از تلفن در حین رانندگی استفاده نمی کنند، کمتر است.

ايسلند به مقصدي براي گردشگران اروپايي تبديل شده است


بحران مالي در ايسلند و کاهش ارزش پول موجب سرازير شدن گردشگران اروپايي به اين کشور شده است. به گزارش دانمارك نيوز ، بحران اقتصادي که ايسلند را به زانو دراورده است فرصتي مناسب در اختيار گردشگران اروپايي براي استفاده از جاذبه هاي گردشگري قرار داده است. واحد پولي ايسلند که از ماه اکتبر به شدت افت کرد به گردشگران فرصت داده است از تمام امکانات با قيمت نيم بها استفاده کنند. يک گردشگر الماني مي گويد من تابستان قصد داشتم به ايسلند سفر کنم اما گران تمام مي شد اکنون که واحد پول کاهش يافته با نصف قيمت از امکانات استفاده مي کنم. بحران اقتصادي همچنين باعث شده است ايسلندي ها نتوانند براي عيد نوئل هديه هاي گران قيمت تهيه کنند.ايسلندي ها هم اکنون به سنت هاي قديمي خود روي اورده اند و گردشگران نيز از ان بهره مند مي شوند.

نت‌بوك ارزان و پيشرفته جديد براي اروپايي‌ها


اين ميني- نوت‌بوك كوچك به پردازنده 6/1 گيگاهرتزي

Atom N270 مجهز شده است و نمايشگر 2/10 اينچي آن مي‌تواند تصاوير را با كيفيت 1024 در 600 پيكسل به نمايش بگذارد. رم اين نت‌بوك يك گيگابايت است و هاردديسك آن 160 گيگابايت اعلام شده تا كاربران به راحتي بتوانند كليه اطلاعات مورد نظر خود را روي آن ذخيره كنند. اين نت‌بوك كه روي آن سيستم‌عامل Windows XP نصب شده، قادر است از شبكه بيسيم Wi-Fi نيز پشتيباني كند. رايانه قابل‌حمل "بلينيا" سه باتري سلولي قابل‌شارژ دارد و به همين خاطر، شما انرژي لازم را پيش از شارژ مجدد در اختيار خواهد داشت. اين محصول با گاراتني دو سال شركت سازنده، هم اكنون با قيمت 339 دلار وارد بازارهاي اروپا شده است
Belinea o.book 1XS .

تبعيد و زنداني شدن «لويي فردينان سلين» در دانمارك


انتشار كتاب «سلين در دانمارك» جزئيات بيشتري را درباره‌ شش سال تبعيد و يك سال زنداني شدن خالق «سفر به انتهاي شب» در كشور دانمارك مشخص كرد.
به گزارش دانمارك نيوز:لويي فردينان سلين نويسنده پرآوازه فرانسوي رمان «سفر به انتهاي شب» مدت شش سال از زندگي خود را در كشور «دانمارك» به نوعي در «تبعيد» گذراند و يك سال زنداني شد. هر چند پيش از اين نيز جزئياتي از اين شش سال زندگي «سلين» در دانمارك منتشر يا برملا شده بود، اما اين روزها با انتشار كتاب «سلين در دانمارك» جزئيات دقيق‌تري درباره اين نويسنده پرطرفدار فرانسوي را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. «لويي فردينان سلين» پس از «مارسل پروست» نامش در دومين جايگاه ليست نويسندگان فرانسوي‌است كه آثارشان بيشتر از ديگر نويسندگان به زبان‌هاي ديگر دنيا ترجمه شده است. «پروست» خالق اثر «در جستجوي زمان از دست رفته» رتبه نخست را دارد. «سلين» در حالي دومين نويسنده محبوب فرانسوي در ميان علاقه‌مندان ادبيات فرانسه در دنيا است كه در ساليان اخير تنها سه كتاب درباره وي و آثارش در فرانسه منتشر شده است و اين موضوع شگفتي منتقدان فرانسوي را برانگيخته است. «لويي فردينان سلين» با افزايش محبوبيت كمونيسم در فرانسه، به خاطر تفكرات ضدكمونيستي و تا حدودي ضديهودي مجبور به ترك فرانسه و تبعيد در دانمارك شد. «سلين» و همسرش «لوست المانزور» در ژوئن سال 1944 پاريس را به مقصد دانمارك ترك گفتند و در اين كشور در خفا زندگي كردند. منتقدان ادبي فرانسه درباره اين دوران زندگي «سلين» مي‌نويسند: «سلين در حالي ضد استالين بود كه استالين آن زمان در فرانسه محبوب‌ترين شخصيت در ميان مردم بود.» در تاريخ 16 دسامبر 1945 روزنامه دانماركي «پوليتيكن» با انتشار مقاله‌اي نوشت: «يك فرانسوي نازي در كوپنهاگ زندگي مي‌كند و نامش سلين است.» فرداي آن روز سلين دستگير و به مدت يك سال زنداني شد. «سلين» يك سال از زندگي خود را در زندان سپري كرد تا آنكه يك وكيل فرانسوي به نام «تروالد ميكلسن» به ياري او آمد و در نهايت در ژوئيه 1951 بود كه «سلين» و همسرش «لوست» دوباره پا به خاك فرانسه گذاشتند. كتاب «سلين در دانمارك» نوشته‌ «ديويد آليو» و «فرانسوا مارشتي»‌ را انتشارات «روشه» فرانسه منتشر كرده و حاوي عكس‌ها، نامه‌ها و جزئيات منتشر نشده‌اي از ساليان تبعيد فردينان سلين در دانمارك است و 29 يورو قيمت دارد.

تصاويري از يك زندان در دانمارك

اینجا انسانيت ارزش دارد. حتي اگر آن انسان گناه كار باشد باز هم ارزش بالايي دارد. بر خلاف كشورهاي جهان سوم كه جان انسانها خيلي ارزان است.
Også på nogle af gangene i fængslet er der strejf af julestemning.




بدرفتاري مامورين فرودگاه کپنهاگ با مسافرين ايراني

درملاقات نماينده سفارت ايران در دانمارک با مسئولان گمرک و پليس و حراست فرودگاه کپنهاگ، مسايل و مشکلات مسافرين ايراني در هنگام ورود و خروج به اين کشور مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفت
به گزارش دانمارك نيوز در اين ملاقات نسبت به بدرفتاري مامورين اين فرودگاه به‌ويژه در آخرين پرواز هواپيمايي ايران که هفته گذشته از کپنهاگ عازم تهران بود، اعتراض به عمل آمد.
در اين ملاقات که نماينده ايران اير نيز حضور داشت، مسئولان فرودگاهي از نحوه برخورد با مسافرين اظهار تاسف کرده و قول مساعد دادند که از تکرار اينگونه برخوردهاي غيرمنطقي و ناشايست خودداري کنند.
شايان ذکر است که بازرسي‌هاي شديد و غيرعادي و تبعيض‌آميز به‌ويژه در هنگام ورود مسافرين هواپيمايي ايران در فرودگاه کپنهاگ موجب اعتراض و شکايات مسافرين شده است.
از سوي ديگر در آخرين پرواز هفته قبل، اقدامات مسئولان فرودگاهي باعث سرگرداني مسافرين و تاخير پرواز به تهران شد که طبق اطلاعات بدست آمده مامورين بازرسي وجوه نقد مسافرين را نيز در هنگام خروج از آنها گرفته‌اند. سفارت ايران در کپنهاگ، از مسافرين ايراني خواسته است تا مراتب شکايت و ميزان پول اخذ شده توسط ماموران بازرسي را اعلام تا پيگيري مقتضي صورت گيرد.

صحنه زیبا از یک مادر و فرزند در باغ وحش برلین

Babyflodhest vises frem i Berlin Zoo
اسب آبي روزها را در رودخانه ها مي گذرانند و اغلب فقط چشم ، گوش وبيني آنها بيرون ازآب ديده مي شود و وقتي تاريكي فرا مي رسد براي تعذيه به ساحل مي آيد



برف و يخبندان جاده هاي شمال اسپانيا را بست

برف و يخبندان در شمال اسپانيا صدها مسافر را در جاده هاي منطقه گرفتار کرد
Sne i Spanien den 16/12 2008.



اتوبوس حامل توریستان روسی روز سه شنبه در دره ای نزدیکی شهر "ایلات" در جنوب اسراییل سقوط کرد.

اتوبوس حامل توریستان روسی روز سه شنبه در دره ای نزدیکی شهر "ایلات" در جنوب اسراییل سقوط کرد. بر اساس آخرین گزارشات 30 نفر کشته و 21 نفر مجروح شدند. کلا سرنشینان این اتوبوس شامل 49 جهانگرد روس و 2 اسراییلی بودند.
رسانه های گروهی اسراییل گزارش می دهند که این بزرگترین سانحه رانندگی در تاریخ این کشور محسوب می شود
Chauffører skændtes og kørte om kap: 30 dræbt i busulykke
En busulykke i Israel, som kostede op mod 30 russiske turister livet, skete formentlig, fordi to buschauffører kom op at skændes..