۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

روزنامه ''المستقبل'' لبنان: انتقال ۲۰ تن شمش طلا از ایران به سوریه برای نجات پول ملی این کشور

روزنامه لبنانی ''المستقبل'' به نقل از منابع "مطلع" خود گزارش داده است که جمهوری اسلامی در روزهای اخیر، اقدام به انتقال حدود ۲۰ تن شمش طلا به ارزش میلیون ها دلار به سوریه کرده است تا هم از اقتصاد این کشور پشتیبانی کند و هم لیره سوری را از خطر سقوط نجات دهد.بنا بر این گزارش که پنجشنبه ۲۸-۱۲-۲۰۱۲ منتشر شده، این مقدار طلا در چند نوبت به سوریه از راه زمین و هوای عراق منتقل شده است. اوج این حمل و نقل هم دو هفته پیش بود.
منابع مطلع در این باره می گویند: ''اقدام جمهوری اسلامی در انتقال شمش های طلا به خزانه بانک مرکری سوریه، به ثبات لیره این کشور کمک کرده است اما سقوط تومان ایران باعث شد که روند انتقال طلا متوقف شود.''این منابع می افزایند: ''برخی بازرگانان و افراد ثروتمند لبنانی از راه بانک های لبنانی که مالکیت آن ها به افراد نزدیک به حزب الله می رسد، با ارسال مقادیر زیادی پول و طلا، اقدام به پشتیبانی از نظام اسد می کنند. این اموال سود معاملاتی است که به سود نظام حاکم بر سوریه انجام داده اند.''در همین راستا، محمد سرمینی یکی از مسئولان روابط عمومی شورای ملی مخالفان سوریه در یک گفت و گوی رسانه ای اظهار داشته است که تماس با کارمندان بانک مرکزی سوریه نشان از آن دارد که پشتیبانی های جمهوری اسلامی و عراق، جلوی سقوط لیر سوری را گرفته است. البته این اخبار را ادیب میاله رئیس بانک مرکزی سوریه نفی می کند.اما سرمینی می گوید: ''برخی منابع اپوزیسیون جمهوری اسلامی هم تاکید می کنند که پشتیبانی نظام کشورشان از رژیم سوریه، یکی از عوامل اصلی سقوط ارزش پول ملی ایران است.''

لاوروف: حمله به ایران امنیت جهان را به خطر می اندازد

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری روسی اینترفکس اظهار داشت: استفاده از گزینه نظامی علیه ایران تاثیرات منفی و وخیم را برای امنیت جهان به دنبال خواهد داشت به ویژه که هم اکنون خاورمیانه با بحران رو به افزایش روبه رو است.لاوروف افزود: تهدید به استفاده از حمله نظامی علیه ایران بر مذاکرات با این کشور، سایه افکنده است. این موضوع، نگران کننده است.وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: ما از همه شرکای خود می خواهیم با احتیاط رفتار کنند. تهدید به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران مانع از دست یابی به توافق مورد رضایت همه می شود. سناریوی استفاده از گزینه نظامی علیه تهران، عواقب وخیمی را برای امنیت منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.
لاوروف همچنین گفت: مذاکرات گروه 1+5 با ایران دارای افق امیدوار کننده ای است. هم اکنون مذاکرات به سختی پیش می رود اما بدون تردید دارای آینده امیدوار کننده ای است.وی افزود: دلیلی نداریم که ثابت کند مقامات ارشد ایران تصمیم به تولید بمب اتمی گرفته اند. در شرایط فعلی، آژانس بین المللی انرژی اتمی باید نظارت های بیشتری را بر برنامه هسته ای ایران اعمال کند. این نظارت می تواند اساسی برای دست یابی به توافق با ایران باشد.لاوروف ادامه داد: با حق غیرمشروط ایران برای ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای از جمله حق غنی سازی اورانیوم موافقیم البته بعد از اینکه همه مسائل باقی مانده، توضیح داده شود و فعالیت های هسته ای ایران به طور کامل تحت نظارت گسترده آژانس قرار بگیرد.

رژیم:شعار «نه غزه ، نه لبنان ،جانم فدای ایران» ضد تمامیت ارضی ایران است !

معاون وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی می گوید مساله سوریه به تمامیت ارضی ایران ربط دارد
حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی می گوید مساله سوریه صد در صد به خاک ایران و تمامیت ارضی ایران باز می گردد زیرا سوریه متحد استراتژیک جمهوری اسلامی در حوزه امنیت ملی است.
آقای قشقاوی همچنین گفته است شعار «نه غزه ، نه لبنان ،جانم فدای ایران صد در صد ضد ناسیونالیستی و ضد تمامیت ارضی ایران است».به گزارش رادیو فردا، معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرده است که «اگر کسی خط قرمز سیاست خارجی جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد ولو تلویحا، کسی نمی تواند چنین فردی را درون نظام تصور کند ».

مصائب تمام ناشدنی خانواده ستار بهشتی؛ تصادف شدید داماد خانواده

داماد خانواده ستار بهشتی بر اثر سانحه تصادف رانندگی به بیمارستان منتقل شد.مصطفی اسلامی تنها داماد خانواده ستار بهشتی بعد از ظهر چهارشنبه ششم دی ماه در حالیکه در رباط کریم در حال رانندگی بود بر اثر برخورد یک دستگاه وانت با موتور سیکلت اش روانه بیمارستان گردید. او در حال حاضر در بیمارستان فاطمه الزهرای رباط کریم تحت عمل جراحی قرار گرفته است. منابع بیمارستانی از شکستگی در دو ناحیه ساق پای چپ وی و نیاز به پلاتین گذاری برای وی خبر می دهند. گفتنی است او که در ایام تحویل جسد ستار بهشتی برای شناسایی و دریافت جسد ستار به پزشکی قانونی مراجعه نموده بود؛ همواره مورد تهدید مأمورین امنیتی قرار داشت و پیش از این چندین بار از سوی مأموران مورد فحاشی نیز قرار گرفته بود. مصطفی اسلامی همسر سحرالسادات بهشتی خواهر ستار است و این دو دارای یک فرزند هستند.

سپاه: احمدینژاد از اول منافق بود

سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران معتقد است که “جریان فکری احمدی نژاد و یارانش از سال ۸۴ منافقانه شعار حمایت از مستضعفین را سر داده است”.
وبسایت دولتی شبکه ایران با اشاره به انتشار بولتن روزانهای با عنوان “اخبار و تحلیلها” که “با هدف تعمیق بصیرت در تیراژی بسیار وسیع میان کارکنان سپاه پاسداران توزیع می شود” از قول سردار سنایی راد در آن بولتن، نوشت که “جریان فکری احمدی نژاد و یارانش بازتولید انجمن حجتیه است که از سال ۸۴ منافقانه شعار حمایت از مستضعفین را سر داده است”. به گزارش روز، شبکه ایران با انتشار گزیدههایی از مطالب این بولتن در یک فاصله دو هفتهای، همچنین نوشته است: ” زمانی که حجت الاسلام سعیدی در مصاحبه با روزنامه اعتماد صراحتا دکتر احمدی نژاد را با بنی صدر مقایسه می کند، شاید قیاس یاران محمود احمدی نژاد با مسعود رجوی توسط بولتن تحت امر معاون سیاسی وی، چندان دور از ذهن نباشد.
سایت شبکه ایران، پیش از این نیز درباره رسول سناییراد – که جایگزین علیاشرف نوری در اداره سیاسی سپاه پاسداران شده – نوشته بود که دلیل انتصاب وی و برکناری نوری این بود که “عملکرد آقای نوری تناسب چندانی با انتظارات ‘ضد انحرافی’ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نداشته است”.