۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

سرب داغ بر بدن كارگران لوله سازي

وقتي عكاس روزنامه فرهنگ جنوب اين عكس را مي گرفت نمي دانست ريخته شدن سرب داغ بر بدن كارگران لوله سازي ... عادي شده است. كمال نعامي از كارگران اين كارخانه است كه دوستانش پيراهن او را بالا زده بودند و نشان مي دادند كه چگونه سرب داغ تنش را سوزانده است
سرتاسر كمر ، دست ، شكم و پاهايش تاول هاي بزرگ و زخم هاي عفوني گرفته بود. نكته پنهان در اين تصوير اين است كه نه تنها 7 ماه حقوقش را ندادند بلكه هزينه درمانش را نيز ندادند و شناسنامه اش در بيمارستان تهران بدليل عدم پرداخت 400 هزار تومان گرو مانده است. او شش فرزند دارد و شرايط سختي را مي گذراند

شرایط قرون وسطایی و قوانین زن ستیز باعث خودکشی یک زن زندانی گردید

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یک زن زندانی در زندان گوهردشت کرج برای رهایی یافتن از شرایط قرون وسطایی اقدام به خودکشی نمود.
روز دوشنبه اول آذر ماه یک زن زندانی بنام لیلا در بند زنان زندان گوهردشت کرج برای رهایی یافتن از اذیت وآزارها و شرایط قرون وسطایی حاکم بر بند زندان که چند برابر بند مردان می باشد اقدام به خودکشی نمود . تعلل و عدم انتقال به موقع و همچنین عدم رسیدگی پزشکی گفته می شود که منجر به مرگ وی شده است.
قتل و خودکشی در زندانهای ولی فقیه و بخصوص زندان گوهردشت کرج تبدیل به امری معمول شده است و تقریبا هر هفته از بندهای مختلف گزارشهایی از قتل و یا خودکشی زندانیان می رسد.
زندانیان که از حقوق اولیه خود محروم هستند حقوقی مانند داشتن غذا،رسیدگی پزشکی،عدم داشتن فضای لازم که بصورت تراکم انفجاری زندانیان در محیطهای محصور و بسیار کوچک که گاها 3 الی 4 برابر ظرفیت آن زندانی در آن جای می دهند،شکنجه های ضد بشری مانند شکستن دست و پا و دندان و دندها و سایر اعضای بدن زندانیان،رفتارهای وحشیانه و تحقیر آمیز و موارد متعدد دیگر راهی برای زندانی باقی نمی گذارد جز خودکشی .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شرایط و محدودیتهای قرون وسطایی عامل اصلی خودکشی و قتل زندانیان بی دفاع و اسیر در زندان می باشد را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به سکوت خود که تا به حال باعث مرگ تعداد زیادی از زندانیان در ایران شده است و همچنین خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای ولی فقیه است

عکس های ندا,حسین فهمیده,داریوش فروهر,کمانگر,امیر جوادی فر و ترانه موسوی در کنسرت راجر واترز + عکس

راجر وارتز"خواننده انگلیسی در تور جهانی خود كه موسیقی "دیوار" را اجرا می‌كند، در یكی از كنسرت‌های خود از تصاویر شهداي حوادث پس از انتخابات سال گذشته استفاده كرده است







کاریکاتور؛ اخراج تروریستها از گامبیا

دولت گامبيا با اعلام اينكه تمامي روابط سياسي و اقتصادي خود را با ايران قطع مي كند ، به پرسنل سفارت ايران  48 ساعت مهلت داد تا خاك اين كشور را ترك   كنند

Iran har fået 48 timer til at forlade en upåagtet vestafrikansk stat.
Fakta om Gambia
Det fylder kun en fjerdedel af Danmark, og der bor kun 1,7 mio. mennesker.
Men alligevel har den lille, upåagtede vestafrikanske stat Gambia nu gjort op med Iran og kappet af diplomatiske, sociale og økonomiske forbindelser til præstestyret.
Med effekt fra mandag har Iran fået 48 timer til at fjerne sine diplomater og øvrige repræsentanter i Gambia, skriver Reuters.
Meddelelsen kommer fra Gambias udenrigsministerium, og Irans ambassadør i landet erklærer sig "overrasket" over udstødningen.
I meddelelelsen fra ministeriet nævnes der ikke nogen årsag til bruddet. Fornylig blev en ladning våben fra Iran med kurs mod Gambia afsløret i Nigeria, men Gambias udenrigsminister Habib Jarra afviser, at beslaglæggelsen har noget at gøre med det diplomatiske brud.
Gambia ligger ud til Atlanterhavet og er omringet af Senegal på mod nord, øst og syd. Landet har siden 1994 været regeret af præsident Yahya Jammeh, der tog magten ved et kup.

درج در روزنامه دانمارک

یاد ندا- کنسرت راجرز، پینگ فلوید در آتلانتا

اجراي دسته جمعي ترانه ايي در باره ندا
توسط داريوش , ستار , مرتضي , Mams Taylor و ديگر هنرمندان

پنتاگون: ایران همچنان از طالبان حمایت می‌کند

رادیو فردا : وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرده است، جمهوری اسلامی همچنان به ارسال جنگ‌افزار برای شورشیان طالبان در افغانستان و آموزش آنها ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه در گزارشی از ادامه حمایت جمهوری اسلامی از ستیزه‌جویان طالبان در افغانستان خبر داده است.
بر این اساس در گزارش دوره‌ای وزارت دفاع آمریکا برای ارایه به کنگره این کشور در این باره آمده است، ایران هنوز به تامین اسلحه برای ستیزه‌جویان طالبان در افغانستان و آموزش آنها ادامه می‌دهد.
در اوایل آبان ماه سال جاری و به دنبال افشای ماجرای پرداخت‌های نقدی جمهوری اسلامی به مقام‌های دولت افغانستان نیز، ژنرال دیوید پترایوس، فرمانده نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان، با «متناقض و گمراه کننده» توصیف کردن سیاست تهران در قبال افغانستان، جمهوری اسلامی را به کمک به گروه‌های شبه‌نظامی و طالبان در افغانستان متهم کرده بود.
برخی مقام‌های آمریکایی پیشتر نیز جمهوری اسلامی را به تلاش برای بی‌ثبات کردن افغانستان از طریق تامین جنگ‌افزار برای نیروهای طالبان و آموزش آنها متهم کرده بودند.
همچنین در اسنادی که توسط سایت اینترنتی ویکی‌لیکس، در باره جنگ در افغانستان فاش شده،‌ به کمک‌های ایران به طالبان اشاره شده بود

افکار عمومی جهان علیه ایران بسیج می شود

سیمای جمهوری اسلامی، از ابتدای هفته ای که در آن هستیم، فیلم های مونتاژ شده ای را از خیابان های شهرهای بزرگ آلمان و فرانسه پخش می کند و خود تفسیرهائی برآن می افزاید که بموجب آن در این دو کشور مردم آماده شورش اند. دراین فیلم ها، گروه های پلیس و کماندو، با ماشین های ویژه در خیابان ها و محلات مستقراند.
این فیلم ها نیز بخشی از دروغ پردازی ها و فریبکاری های سیمای جمهوری اسلامی با هدف گمراه ساختن افکار عمومی است. با این فیلم ها می خواهند بگویند که اعتراض و سرکوب فقط در جمهوری اسلامی جریان ندارد، بلکه در کشورهای بزرگ اروپائی هم وضع به همینگونه است و این کشورها بحران اقتصادی کار را به آستانه شورش مردم کشانده است. درحالیکه این استقرار پلیس در  برخی مراکز و خیابان های حساس و پر رفت و آمد بدنبال اخباری است که در هفته گذشته بعنوان اخبار تروریستی در اروپا پخش شده و بموجب آنها، اف بی آی امریکا کشف کرده که تروریست ها قصد چند عمل انفجاری بزرگ در آلمان و فرانسه و اسپانیا را دارند و برای نمونه، در آلمان قصد انفجار رایشتاک (پارلمان آلمان) را دارند. و یا یک بسته انفجاری در فرودگاه مونیخ آلمان کشف شده که به قسمت بار هواپیما تحویل داده بوده اما مشخص نیست صاحب آن چه کسی بوده است. در تمام برنامه ها و گزارش هائی که پیرامون این اخبار و اطلاعات در اروپا پخش می شود، انگشت اتهام متوجه دو نقطه است: القاعده و جمهوری اسلامی.
دراین میان دو حادثه دیگر نیز کفه اتهام را علیه جمهوری اسلامی سنگین تر کرده است. کشف مقادیری سلاح ساخت ایران در ساحل نیجریه و سپس کشف 130 کیلو هروئین ناب و صاف که آن نیز از ایران و در میان محموله های صادراتی ایران جاسازی شده و در بندر نیجریه کشف شده است.  هر دو پرونده هروئین و سلاح های کشف شده را به مراجع بین المللی در سازمان ملل ارجاع داده اند. سیمای جمهوری اسلامی لام تا کام در باره این نکات و این اخبار و اطلاعات چیزی به مردم نمی گوید. نمی گوید که بخش عمده نمایش مقابله پلیسی و نظامی با تروریسم در خیابان های کشورهای اروپائی، همراه است با تبلیغات خطرناکی که بموجب آنها جمهوری اسلامی کانون تروریسم جهانی است. این جمهوری اسلامی است که اسلحه برای کشورها قاچاق می کند و جنگ و ترور سازمان میدهد، این جمهوری اسلامی است که رقیب مافیای مواد مخدر شده. سرانجام تمام این تبلیغات نیز چیزی نیست جز آماده سازی بازهم بیشتر افکار عمومی جهان برای نابود کننده ترین حملات نظامی به کشور ما!

چرا نمی خواهید باور کنید این بابا نماینده امام زمانش است و می خواد در مورد مسایل جهانی با رهبران جهان حرف بزنه

احمدی نژاد بزرگترین دغل دروغگویی است که حتی شغل غصبی او نشات گرفته از تقلب و دروغ و پایمال کردن حقوق میلیون ها ایرانی هست که هر روز در گوشه و کنار مملکت مردم مخالف این معجون متقلب درگیر آن هستند. گفتار سراپا دروغ او شنیدنی نیست تکراریست همانند یک طوطی تعلیم دیده بیشعور

به دنبال اعتصاب غذا هنگامه شهیدی به بهداری زندان اوین منتقل شد

هنگامه شهیدی روزنامه نگار و زندانی عقیدتی به دلیل صدمات ناشی از اعتصاب غذا در بهداری زندان اوین بستری شد.
یک منبع نزدیک به هنگامه شهیدی روز نامه نگار وزندانی عقیدتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که وی به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمی اش در بهداری اوین بستری شد. هنگامه شهیدی که در روز ۶ آبانماه برای مرخصی استعلاجی موقتا از زندان اوین آزاد شده بود، روز ۲۴ آبانماه در پی عدم موافقت با تمدید مجدد مرخصی استعلاجی به زندان بازگشت و به علت ناتمام ماندن مرخصی استعلاجی و عدم اطلاع از علت بازگشت و تمدید نشدن مجدد مرخصی در بدو ورود به زندان دست به اعتصاب غذا زد که در پی ادامه اعتصاب غذا به علت وخامت حال در بهداری اوین بستری شد.
منبع یاد شده به کمپین گفت که «خانواده این زندانی سیاسی وقتی که صبح امروز برای ملاقات مراجعه کردند به علت وخامت حال وی و بستری بودن او در بهداری پس از بیش از چهار ساعت انتظار، در پایان ساعات ملاقات موفق به ملاقات با وی شدند. این در حالیست که وی پس از ورود به زندان به بند متادون منتقل شده و به علت ممنوعیت تلفن این بند و در پی ممنوعیت تلفنی وی که از سه ماه گذشته ادامه داشته است امکان تماس با خانواده خود را نداشته است.»
هنگامه شهیدی که یکی از روزنامه نگاران باسابقه مطبوعات ایران به شمار می رود در جریان انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری مشاور امور بانوان دبیر کل حزب اعتماد ملی بود. وی به شش سال زندان محکوم شده است