۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

ببر سفید مربی‌اش را پیش تماشاچیان خورد-ویدیو

روز گذشته ببر سفید باغ‌وحش نیوزلند ایسلند هنگامی‌که دو مرد برای تمیز کردن قفس وارد فضای نگهداری‌اش شده‌ بودند، به ‌مربی‌اش حمله کرد و وی را در مقابل چشمان تماشاچیانش خورد و کشت.
این ببر سفید 200کیلوگرمی پس از حمله به مربی‌اش در حالیکه که از خشم نعره‌ می‌کشید بازوی یکی از کارگران را نیز زخمی کرد.
مسئولان باغ‌ وحش هنوز علت بروز این حادثه دلخراش را پیدا نکرده‌اند اما گمان می‌رود مربی با انجام حرکتی ناخواسته خشم ببر را برانگیخته است.
در یک سال گذشته این چندمین حمله ببرها به مربیانشان است که گزارش داده شده و سبب بروز نگرانی در مسئولان و مربیان این حیوانات وحشی شده است.

یک هواپیمای ایر فرانس ناپدید شد-ویدیو

یک هواپیمای شرکت ایرفرانس با 231 مسافر از دید رادار خارج شده و به احتمال بسیار سقوط کرده است. به گزارش دویچه وله مقامات فرودگاه پاریس هیچ امیدی ندارند که هواپیما سقوط نکرده باشد.. هواپیما از ریودو ژانیرو عازم پاریس بوده است. یک سخنگوی شرکت ایرفرانس اعلام کرد که از هوایپمای پرواز هیچ اطلاعی در دست نیست.این هوایما از ریو دوژانیرو پرواز کرده و عازم پاریس بوده است. ارتباط راداری با آن درساعت ۶ به وقت جهانی، اندکی پس از آن قطع شد که هواپیما از ساحل گذشت و به فراز اقیانوس اطلس رسید.بنابر اطلاع نیروی هوایی برزیل نقطه‌ی ناپدید شدن هواپیما 300 کیلومتری شمال شرقی شهر ساحلی ناتال است. در فرودگاه شارل دوگل ستاد بحران تشکیل شده است.

از بیکران تا جمکران

از بیکران تا جمکران :مسعود صدر

همسر میر حسین موسوی می گوید: به شیرین عبادی به عنوان متفکری بزرگ احترام می گذارم،

همسر میر حسین موسوی می گوید: به شیرین عبادی به عنوان متفکری بزرگ احترام می گذارم، او به عنوان فردی که جایزه نوبل گرفته، برای کشور عزت ایجاد کرده است.
دکتر زهرا رهنورد استاد دانشگاه و همسر میرحسین موسوی است و این روزها با چادر مشکی، رو سری گلدار و کیف دست باف رنگی اش، شانه به شانه میرحسین موسوی در سفر و سخنرانی های وی حرکت می کند و حضور می یابد. وی تنها همراه میرحسین موسوی نیست، بلکه خود نیز از هر فرصتی برای حضور و سخنرانی مستقل از میرحسین موسوی استفاده می کند. از جمله سخنرانی اخیرش در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در آن از شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبد تجلیل کرد.
تجلیل خانم رهنورد از خانم عبادی درحالی صورت می گیرد که شیرین عبادی تا این لحظه بر عدم شرکت خویش در انتخابات پای فشرده، اما همگان را به شرکت درانتخابات فراخوانده است.
خانم رهنورد گفت: من فردی هستم که استقلال فکری دارم و با همین استقلال برای عبادی احترام زیادی قائل هستم. خانم عبادی فردی است متفکر. به همین دلیل نیز بسیار جلوتر از انتخاباتی که اکنون مطرح است، از خانم عبادی برای سخنرانی در دانشگاه الزهرا که ریاست آن را برعهده داشتم دعوت کردم. شیرین عبادی با جایزه نوبلی که گرفت برای کشور ما عزت به همراه آورد.


آخرين بازمانده کشتي تايتانيک درگذشت-ویدیو

خانم ميلوينا دين آخرين بازمانده کشتي غرق شده مشهور تايتانيک روز يکشنبه31 مه در سن نود و هفت سالگي در انگلستان درگذشت.
به گزارش دانمارك نيوز: ميلوينا دين در يك خانه سالمند در منطقه همپشاير انگلستان كه در آنجا زندگي مي كرد، فوت كرد. او حادثه غرق كشتي تايتانيك را به ياد نمي آورد زيرا در هنگام وقوع اين حادثه فقط 9 هفته از عمرش مي گذشت.
خانم ميلوينا دين در سال 1912 ميلادي که کشتي تايتانيک در نخستين سفرش غرق شد به همراه خانواده اش در حال مهاجرت به آمريکا بود. كشتي تايتانيك كه از بندر سوتهمپتون انگلستان عازم بندر نيويورك بود در شب 15 آوريل سال 1912 در اقيانوس اطلس شمالي با يك كوه يخ برخورد كرد و چند ساعت بعد در اعماق آب هاي سرد اقيانوس غرق شد.در اين حادثه 1517 نفر از سرنشينان كشتي جان خود را از دست داده و 706 نفر نجات يافتند. كشتي تايتانيك هنگام غرق شدن داراي 2223 نفر مسافر و خدمه بود.كاركنان كشتي ميلويناي كوچك را در داخل يک ساک در يكي از قايق هاي نجات گذاشتند و به اين ترتيب اين نوزاد در اين حادثه مرگبار زنده ماند. مادر و برادر مالوينا نيز از اين حادثه جان سالم بدر بردند اما پدرش بر اثر غرق کشتي جان خود را از دست داد.