۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

شعار "مرگ بر روسیه!" به "مرگ بر دیکتاتور!" اضافه شد

"مرگ بر روسیه" یک اعتراض به دولت است

داريوش مهرجويي در دبي بازداشت شد


داريوش مهرجويي" از کارگردانان معروف سينماي ايران هنگام ورود به امارات از طريق فرودگاه دبي، به اتهام همراه داشتن مواد غيرمجاز بازداشت شد. به گزارش يک شاهد عيني روز شنبه در اين ارتباط گفت:داريوش مهرجويي توسط ماموران امنيتي فرودگاه دبي بازداشت شده است. وي افزود: ماموران امنيتي فرودگاه دبي هنگام بازرسي بدني داريوش مهرجويي کارگردان سينماي ايران، مقداري مواد مشکوک را کشف و بلافاصله وي را روانه بازداشتگاه کردند. به گفته اين منبع، اين کارگردان هم اکنون در يک بازداشتگاه در دبي نگهداري مي شود و ممکن است براي محاکمه تحويل دادگاه اين کشور شود. امارات براي حاملان مواد غيرمجاز مجازات هاي سنگيني اعمال مي کند

تیر خوردن پسر بچه 10 ساله، توسط ماموران رژیم

ماهيگيري در هندوستان وشکار بزرگترین ماهی

ماهيگيري در هندوستان وشکار بزرگترین ماهی در منطقه فقر نشین هند

موزیک ویدئو کلیپ "مدونا" دیکتاتور

در جهان موسیقی نیز تنظیم (ریمیکس) جدید یک ویديوی مدونا که به تازگی از سایت یوتوب هم سر برآورده، رویدادهای اخیر ایران را در خود لحاظ کرده است. در این ویدیو (Get stupid) تصاویری می‌بینیم از سخنرانی احمدی‌نژاد، و در پی آن معترضان ایرانی که پیکر کشتگان خشونت‌های خیابانی اخیر را حمل می‌کنند. طبیعتاً ثانیه‌ای از فیلم کشته شدن ندا آقا سلطان هم نمی‌توانست در این ویدیو گنجانده نشود.
این ویدیو را یوهان سودربرگ، کارگردان سوئدی، برای تور Sticky and Sweet امسال (۲۰۰۹) مدونا کارگردانی کرده است که از این ماه آغاز شده و بسیاری از شهرهای اروپایی را شامل می‌شود. از آن به عنوان میان‌پرده استفاده می‌شود، یعنی به هنگام استراحت میان دو اجرای زنده به نمایش در‌می‌آید.
این ویدیو سرشار است از تصاویر مشکلات کنونی جهان که به سرعت در برابر چشمان بیننده رژه می‌روند، به ویژه بحران مالی، نابودی محیط زیست، جنگ و خشونت. مدونا در آن پی در پی بیننده را به اقدام برای نجات جهان فرامی‌خواند و یادآوری می‌کند که وقت اندک است.
در بخشی از کلیپ دیکتاتورهای شناخته شده را می‌بینیم که برای هواداران مشتاقشان سخنرانی می‌کنند. پس از تصویر هر دیکتاتور، صحنه‌هایی از کشتارهایی که او موجب شده می‌بینیم. هیتلر، البشیر (دیکتاتور سودان)، احمدی‌نژاد، رییس جمهور چین، آیت‌الله خامنه‌ای، و کیم جونگ ایل (دیکتاتور کره شمالی) به ترتیب پدیدار می‌شوند. حرکت لب‌های احمدی‌نژاد به گونه‌ای انتخاب شده که انگار می‌گوید: «Get stupid»!
اندکی بعد «صف» دیگری از دیکتاتورها به نمایش در می‌آید: دیکتاتور نظامی برمه، موگابه رییس جمهور زیمباوه، لوکاشنکو ملقب به «آخرین دیکتاتور اروپا» از روسیه سفید و‌... دوباره احمدی‌نژاد!
ثانیه‌هایی بعد نوبت به مشاهیر و نمادهای آزادی‌خواهی، حمایت از محیط زیست، و جنبش صلح‌طلبی می‌رسد. این‌جاست که تظاهرکنندگان «جنبش سبز» و همچنین سنجاقی را می‌بینیم با جمله «رأی من کجاست؟» تظاهرکننده گمنام چینی‌ای را می‌بینیم که تصاویر قد برافراشتنش در برابر تانک‌ها در میدان «تیان‌آن‌من» به نماد آن قیام تبدیل شد