۱۳۸۷ دی ۵, پنجشنبه

لقب حزب‌الله به عباس‌کیارستمی: پادشاه لخت سینمای ایران

روزنامه «حزب‌الله» در سرمقاله امروز یک‌شنبه خود به شدت از فیلمسازی عباس کیارستمی انتقاد کرد و فیلم اخیر او که در جشنواره «ونیز» ایتالیا به نمایش درآمد و با واکنش منفی تماشاگران مواجه شد را «پایان عصر كیارستمی و سینمای روشنفكرزده ایران» دانست.به گزارش دانمارك نيوز، متن کامل این سرمقاله که کیارستمی را «پادشاه لخت سینمای ایران» خوانده به شرح زیر است:چه كسی جرات می كند به این آقای فیلمساز بگوید با عرض معذرت ولی این فیلم بود یا ...چه كسی شهامت دارد، برای این استاد همیشه در جشنواره حاضر بنویسید « شیرین» شما زهر حلائل بود! كسانی كه كار هنری را چه از دانشكده هنرهای زیبا چه از انجمن سینماگران جوان و یا حتی حوزه هنری و هر مجموعه آموزشی سینمایی دیگر آغاز كرده باشند، از همان جلسات اول با بتی به نام عباس كیارستمی آشنا می شوند. بتی كه آنها باید از همان آغاز همه آثارش را شاهكار سینمایی ایران و بلكه جهان! قلمداد كنند تا مبادا به بی‌سوادی و خروج از حیطه روشنفكری متهم شوند. باید از فهم و درك خود چشم پوشند و سابقه و شهرت آقای كارگردان را معیار قرار دهند كه اگر چنین نكنند به وصف تماشاگر عام متصف می شوند و از مزیت عنوان تماشاگر خاص محروم می مانند! آنها باید بیاموزند كه 90 دقیقه خیره شدن به پرده سینما و دیدن چند عكس پشت سر هم و یا واكنش چند هنرپیشه زن به یك صحنه و نمونه‌های ملال آوری از این دست اوج هنرنمایی یك فیلمساز است و در برابر خلق این شاهكارها باید فقط تعظیم كنند! و خدا را شاكر باشند كه چنین عطیه الهی به این سرزمین عطا شده كه در بسیاری از نقاط این عالم سینمای ایران را تنها با نام این كارگردان می شناسند
چرا تماشاگران فیلم « شیرین» كیارستمی در اعتراض به این فیلم تحصن كردند. پلاكارد نوشتند و كاریكاتور كشیدند و خواستار بازگشت پول بلیط خود شدند؟ نگارنده این توفیق را داشته كه بخشی از این فیلم را ببیند، اگرچه موضوع فیلم هم انعكاس وسیعی در رسانه ها داشت. واكنش 24 هنرپیشه زن ایرانی به یك تصویر ... این عبارت تمام فیلم است و همچون فیلم های اخیر او واجد سكون، یكنواختی و ملال آوری! لذا اكنون باید این پرسش را مطرح كرد كه آیا تماشاگران جشنواره ونیز هم مخاطبان عام بودند؟ .

عروسي شاهانه يک نماينده مجلس براي پسرش


دانمارك نيوز: یک نمایندۀ فراکسیون اقلیت مجلس جشن عروسی شاهانه ای با چند هزار میهمان برای پسرش در شمال تهران و شهر زادگاهش بر پا کرد.به گزارش «دانمارك نيوز»، در یکی از مجالس عروسی فرزند این نمایندۀ به اصطلاح اصلاح طلب که چندی پیش از مردم حوزۀ انتخابیه اش خواسته بود دعا کنند «احمدی نژاد» بمیرد تا مشکلاتشان حل شود، در شمال تهران تعداد زیادی از افراد سرشناس گروه های مختلف حضور داشتند.این گزارش حاکی است "علی اکبر ناطق نوری"، "سید محمد خاتمی"، "مهدی کروبی" و تعداد دیگری از رجال سیاسی از جمله میهمانان این جشن بوده اند.این نمایندۀ پر سر و صدا در مراسم جشن دیگری نیز که در زادگاهش به همین مناسبت ترتیب داد پذیرای چند هزار میهمان بوده است.این در حالیست که خود وی پیوسته با مستمسک قرار دادن مشکلات رفاهی، اقتصادی و معیشتی حوزه انتخابیه اش به سیاه نمایی علیه دولت پر تلاش مردمی و ساده زیست می پردازد.

با توجه به مقدار بسيار زياد ويتامين ث موجود در ليمو، مصرف آن باعث افزايش مقاومت سيستم ايمني بدن مي‌شود.


فصل زمستان همه ميوه‌فروشي‌ها پرمي‌شود از ليمو ترش سنگي كه علاوه بر اين‌كه چاشني خوبي براي سالاد و غذاست، سرشار از ويتامين و مسكني براي درمان بيماري‌هاست.
آب ليموترش و اسانس آن براي بدن، ذهن و روح بسيار مفيد است. پزشكان متخصص چاقي معتقدند چاق‌ها اگر هرروز صبح آب يك عدد ليمو را در يك ليوان آب ولرم بريزند و ميل كنند زودتر لاغر مي‌شوند. همچنين خوردن اين شربت صبحگاهي موجب مي‌شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگي داشته باشيد. همچنين شربت آبليمو چشم‌ها را درخشان و پوست را با طراوت مي‌كند.
ليمو داراي اثرات ضد عفوني كننده و قابض است و بدين جهت مي‌توان از آن براي درمان گلودرد استفاده كرد. با توجه به مقدار بسيار زياد ويتامين ث موجود در ليمو، مصرف آن باعث افزايش مقاومت سيستم ايمني بدن مي‌شود. براي فرد مبتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگي مصرف مخلوطي از آب ليمو تازه با عسل در يك ليوان آب گرم بسيار مفيد است. مصرف آب ليمو همچنين باعث كاهش تب در افراد بيمار مي‌ شود.
ليمو مسكن خوبي هم هست و باعث تسكين سردردهاي معمولي و سردردهاي ميگرني مي‌شود. براي اين منظور مي‌توان 5 قطره اسانس ليمو را در 25 ميلي‌ليتر از يك روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط كرد و آن را با استفاده از يك دستمال كتاني برروي ناحيه مبتلا به درد ماساژ داد.

خدا كند زلزله نيايد، آماده نيستيم


لازم نيست كه يادآوري كنيم تنها پنج درصد مساحت كشور زلزله‌خيز نيست و تقريبا همه ايرانيان در چهار گوشه كشورمان بارها داغ خسارت‌ها و مصيب‌هاي زلزله و حوادث پس از آن را تجربه كرده‌اند و باز هم لازم نيست، دلايل اقدامات جدي و سريع در مورد بافت‌هاي فرسوده منازل مسكوني، بيمارستان‌ها، مدارس و ادارات دولتي را از سوي دولت و شهرداري‌ها مورد تاكيد قرار دهيم.
جان مردم چه در تهران كه پايتخت است و انتظارات زيادي از آن مي‌رود و چه در شهرهاي دور افتاده و كم جمعيت يكي است، چه دانش‌آموزان منطقه‌هاي مركزي تهران آسيب ببينند و چه كودكاني كه در اتاقك‌هاي قديمي و خاكي مناطق محروم زير آوار بمانند، فرقي نمي‌كند و تازه اين در شرايطي است كه تهران، به عنوان پايتخت نسبت به بسياري از استان‌ها در برخورداري از سرانه‌هاي بهداشتي، آموزشي و حفاظتي فقيرتر است و در زمان وقوع زلزله بنابر گفته مسوولان تنها سه تا چهار بيمارستان سالم و 10 تا 15 مدرسه پا برجا مي‌ماند و مابقي بنابر شدت زلزله تخريب شده و يا نيمه‌سالم باقي‌ مي‌مانند.
به گزارش دانمارك نيوز:، در شرايطي كه مسوولان همانند ساير مردم هنوز خاطره فاجعه زلزله‌هاي بم، رودبار و منجيل، قزوين را به خاطر دارند و تصاوير قربانيان آن هنوز در مقابل چشمان همگان باقيست، اما متاسفانه عملكرد آن‌ها در حوزه پيشگيري و جلوگيري از افزايش خسارات مالي و جاني ناشي از زلزله و ... متناسب با سرعت وقوع اين حوادث غيرمترقبه نبوده است و كماكان نگراني از وقوع زلزله و مرگ شمار زيادي از هموطنانمان در هر گوشه‌اي از كشور وجود دارد!

اوكراين؛ انفجار گاز جان 19 نفر را گرفت



در انفجار شديد گاز در يک ساختمان مسکوني چهار طبقه در جنوب اوکراين نوزده نفر کشته شدند. وزارت حوادث غير مترقبه اوکراين در بيانيه اي اعلام کرد در اين حادثه بيست و يک نفر نيز نجات يافتند و جستجو براي يافتن پانزده تن ديگر از ساکنان اين ساختمان نيز ادامه دارد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از کيف ، اين حادثه در شهر "اوپاتوريا در کنار درياي سياه در غرب شبه جزيره کريمه و در ششصد کيلومتري کيف روي داد. پيش از اين اعلام شده بود سيزده تن در اين انفجار کشته شده اند
Mindst 19 mennesker blev dræbt, og mindst 10 andre savnes, efter en voldsom eksplosion i nat i en beboelsesejendom i det sydlige Ukraine. Redningsmandskab og hjælpere søgte desperat efter overlevende i murbrokkerne fra den femetagers ejendom i byen Jevpatoria på Krim-halvøen. »Dette er et frygteligt uopretteligt tab for alle de pårørende«, sagde den ukrainske præsident, Viktor Jusjtjenko. Han erklærede 26. december for national sørgedag.

عصبانیت دولت دانمارک از پیام کریسمس احمدی نژاد در تلویزیون انگلیس

در آستانه پخش پیام تبریک محمود احمدی نژاد به مناسبت فرا رسیدن کریسمس از کانال 4 تلویزیون انگلیس، برخی مقامات از جمله سفیر اسرائیل در لندن، تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس و سفیر دانمارک موضع گیری منفی خود را نسبت به این نطق تلویزیونی نشان دادند.به گزارش دانمارك نيوز در حالی که کانال 4 انگلیس قرار است ساعت 19:30 امشب به وقت گرینویچ پیام تبریک احمدی نژاد به مناسبت کریسمس را پخش کند خبرگزاری آسوشیتدپرس از نارضایتی برخی مقامات و گروه ها نسبت به این مساله که بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشته است خبر داد.«ران پروسور»، سفیر اسرائیل در لندن که از پخش این نطق تلویزیونی خشمگین به نظر می رسید گفت: "تصمیم کانال 4 برای پخش این پیام، یک «رسوایی و مایه شرمساری ملی» است و مقامات این کانال به خاطر جذب بیننده و ایجاد شوک، راه و رسم اخلاقی خود را گم کرده اند!"وی در خصوص دلایل مخالفتش با این موضوع اظهار مدعی شد: "کانال 4 با این تصمیم خود فضایی را برای صحبت های رئیس جمهور کشوری که منکر هولوکاست است، از نابودی اسرائیل حمایت می کند، حامی و مشوق تروریسم است و حقوق اقلیت ها را نادیده می گیرد! ، فراهم کرده است
Ahmadinejad skal holde juletale for briterne
Den iranske præsident skal holde tale på Channel 4 som alternativ til dronningens første juledagstale.

Den iranske præsident Mahmoud Ahmadinejad siger glædelig jul til briterne i morgen. Det sker i Channel 4's sekstende alternative julebudskab, som sendes første juledag, hvor Storbritaniens dronning Elisabeth II traditionelt siger god jul. Til forskel fra tidligere år sendes de to taler dog ikke samtidig. Ahmadinejads, som bliver tekstet fra Farsi - persisk - sendes i stedet om aftenen. Præsident Ahmadinejad fejrer JesusIfølge BBC taler den kontroversielle præsident Ahmadinejad om Jesus og behovet for at vende tilbage til »menneskelige værdier«. Han lykønsker briterne med profetens fødsel, og siger at mange samfundsproblemer har rod i afvisningen af profeternes budskaber, inklusiv de kristne frelsers budskab. Samtidig kritiserer han nogle landes ligegyldighed overfor netop profeternes lære. ."

بانوی زیبایی مکزیک به جرم قاچاق اسلحه دستگیر شد + تصویر

مقامات پليس مكزيك اعلام كردند: بانوي زيبايي مكزيك را به اتهام قاچاق اسلحه و مهمات و همكاري با چندين گروه قاچاقچي دستگير و روانه زندان كردند. «لائورا زونيگا» كه در سال جاري ميلادي به عنوان بانوي زيباي مكزيك برگزيده شده بود، به اتهام قاچاق اسلحه و مهمات توسط پليس مكزيك دستگير و روانه زندان شد. سخنگوي پليس مكزيك در مصاحبه‌اي با خبرگزاري آسوشيتدپرس، يادآور شد: «زونيگا» 23 ساله، اگرچه به عنوان بانوي زيبايي مكزيك در سال 2008 ميلادي برگزيده شده، اما به علت همكاري با باندهاي مخوف قاچاقچيان اسلحه و مهمات توسط ماموران پليس كشور بازداشت شد.
Skønhedsdronning anholdt som gangster
Årets vinder af mexicansk skønhedskonkurrence kørte i lastbil spækket med automat-våben og kontanter - er nu anholdt sammen med narko-kartel

خرابي بزرگ‌ترين چرخ و فلك بزرگ دنيا در سنگاپور،

مقامات آتش‌نشاني سنگاپور اعلام كردند: بر اثر خرابي بزرگ‌ترين چرخ و فلك بزرگ دنيا در سنگاپور، بيش از يكصد نفر چندين ساعت در ارتفاع زيادي از سطح زمين گير افتادند كه با تلاش ماموران آتش‌نشاني و امداد اورژانس، نجات يافتند.
با اين حال گروه كارشناسان و مهندسان اين شهر بازي در تلاشند، تا علت اصلي خرابي در موتورهاي محركه اين چرخ و فلك را بيابند تا ديگر چنين حادثه‌اي رخ ندهد.

173 gæster sad fanget i næste syv timer, da verdens største pariserhjul, der ligger i Singapore, lillejuleaften 2008 blev ramt af en strømafbrydelse. Her bliver en gæst bliver firet ned fra en kabine af redningsfolk.

Med en højde på 165 meter er "The Flyer" i Singapore 30 meter højere end "London Eye" - pariserhjulet i den britiske hovedstad. Hjulet åbnede for publikum i februar 2008.

پيام تبريك پاپ

پيام تبريك پاپ موسوم به اوربي ات اوربي( خطاب به شهر و جهان) هر سال روز ميلاد حضرت عيسي مسيح و در آستانه آغاز سال نو ميلادي براي مسيحيان جهان خوانده مي‌شود
پاپ نخستين دقايق بامداد امشب نيز طبق روال معمول درمراسم مذهبي كه در واتيكان به مناسبت ميلاد حضرت مسيح برگزارمي شود شركت خواهد كرد و آيين مذهبي خاص ميلاد مسيح را به همراه مسيحيان حاضر برگزار مي‌كند