۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

شعبان بی مخ های اسلامی را شما درست کرده اید آقای خامنه ای

روزنامه روسی: ایران علیه آمریکا با طالبان متحد شده است


روزنامه روسی "نیزاویسمایا گازتا" در گزارشی ادعا کرده است که ایران از ترس حمله به تاسیسات اتمی خود، با طالبان علیه آمریکا متحد شده است. همزمان منابع غربی می‌گویند که دفتر نمایندگی طالبان در زاهدان گشایش یافته است.
به گزارش دویچه وله، روزنامه روسی نیزاویسمایا گازتا روز پنج‌شنبه (۲ اوت/ ۱۲ مرداد) به نقل از منابع افغانی و غربی نوشت:«ایران و طالبان خود را آماده می‌کنند که در صورت حمله اسرائيل یا آمریکا به تاسیسات اتمی ایران، به عملیات انتقامی مشترک دست بزنند. ایرانی‌ها علاوه بر این روی عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی حساب می‌کنند.»
برپایه گزارش روزنامه روسی تهران در پایان ماه مه امسال به طالبان اجازه داده است که دفتر نمایندگی خود را در شهر زاهدان تاسیس کنند. جمهوری اسلامی به لحاظ ایدئولوژیک با طالبان اختلافاتی دارد، با این همه حاضر شده است با آن‌ها علیه آمریکا به عنوان دشمن مشترک متحد شود.
نیزاویسمایا گازتا در بخشی دیگر از گزارش خود می‌نویسد: «در آغاز ماه ژوئن امسال گزارش شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف تحویل موشک‌های زمین به‌هوا مذاکراتی را با طالبان آغاز کرده است. منابع غربی هنوز اطلاعاتی در مورد این که ایران چنین موشک‌هایی را به طالبان تسلیم کرده باشد، به دست نیاورده‌اند.»

خامنه‌‌ای؛ بزرگ‌‌ترین خطر برای امروز ایران

آقای خامنه‌‌ای این روزها در نطق و سخن فعال شده است. او خوش دارد که به مناسبت‌‌های مختلف و در حضور گروه‌‌های مختلف حکومتی و هواداران حکومت سخن بگوید و به مناسبت شرایط روز اظهار نظر کند. او، اما، به گرفتاری‌‌های مردم و بحران‌‌های جاری و در پیش رو کاری ندارد و این‌‌ها را «واقعیت» نمی‌‌داند. به عکس، او تلاش دارد که اوضاع و احوال را بر وفق مراد نشان دهد و برای «دشمنان» خط و نشان بکشد. او در ضمن تأکید و توصیه به دیگران که «واقعیت»ها را ببینند و به آن توجه کنند، از یک سلسله «واقعیت‌‌نما»ها، «واقعیت‌‌سازی»ها و «واقعیت‌‌پنداری»ها یاد می‌‌کند با این توصیه اکید که دیگران از آن حذر کنند. مشکل این است که درک او از این مفاهیم با آن‌‌چه که مردم کوچه و بازار به طور روزمره لمس می‌‌کنند، و غالب اطرافیان او در حکومت نیز به تصریح و تلویح به آن اذعان دارند، ۱۸۰ درجه تفاوت می‌‌کند. آقای خامنه‌‌ای در جهانی موازی به سرمی‌‌برد که هیچ رابطه‌‌ای با جهان دیگران ندارد.
آقای خامنه‌‌ای درک خود را از «واقعیت‌‌ها» در این جملات بیان کرده است:
«عبور جمهوری اسلامی از همه دشواری‌ها و گردنه‌های سخت بدون خدشه به آرمان‌ها و اصول جمهوری اسلامی؛
پیشرفت در شرایط تحریم و تهدید؛
قوی‌تر شدن کشور در مواجهه با چالش‌ها و تهدیدها نسبت به سال‌های اول انقلاب؛
رژیم صهیونیستى و آمریکا نسبت به ۳۰ سال قبل به‌مراتب ضعیف‌ترند؛
رژیم‌هاى مخالف نظام جمهوری اسلامی درگیر بحرانند؛
افزایش توان درونی جمهوری اسلامی از لحاظ منابع مادی و انسانی؛
در هر برهه‌اى که ما در مقابل جبهه دشمن انعطاف نشان دادیم دشمن مواضع گستاخانه‌ترى علیه ما گرفته است؛
اگر در مقابل فشار های دشمن مقاومت مدبّرانه كنیم، حربه دشمن كند خواهد شد و امکان تکرار آن وجود نخواهد داشت