۱۳۹۱ مرداد ۱۶, دوشنبه

اعضای سپاه قدس در میان ایرانیان ربوده‌شده در سوریه ـ

بر اساس اطلاعات شبکه خبری العربیه، اعضای سپاه پاسداران در میان ۴۸ ایرانی ربوده شده در دمشق دیده می‌شوند. در ویدئویی که روز یکشنبه (۱۵ مرداد / ۵ اوت) از طرف شبکه خبری العربیه منتشر شد، این ۴۸ ایرانی نشان داده شده‌اند.
در این نوار ویدئویی یک شهروند سوری با اونیفورم شورشیان این کشور سندی را جلوی دوربین قرار می‌دهد که در آن تعلق صاحب سند به سپاه پاسداران مشخص می‌شود.
صحت اطلاعات موجود در این نوار ویدئویی از طرف نهادی بی‌طرف تایید نشده است. شبکه خبری العربیه متعلق به یک شهروند عربستان سعودی است که رابطه‌ای نزدیک با خانواده سلطنتی در این کشور دارد.
ایران روز شنبه (۱۴ مرداد / ۴ اوت) تایید کرد که ۴۸ زائر ایرانی در دمشق ربوده شده‌اند و چندین "تروریست مسلح" با حمله به اتوبوس زائران آنها را ربوده‌اند.

بر اثر بمباران نیروهای دولتی سوریه سه تن از ایرانیان ربوده شده کشته شدند


 خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی یک گروه مخالف دولت سوریه گزارش که ۳ نفر از ایرانیانی که در سوریه توسط مخالفان دولت ربوده شده بودند، در اثر بمباران نیروهای دولتی در استان دمشق کشته شده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، این گروه تهدید کرده که در صورت متوقف نشدن حملات، سایر ربوده شدگان را می کشد

بازداشت وبلاگ نویسان، نشان می دهد چقدر این رژیم لرزان است که با تایپ چند کلمه، اینچنین بنیادش به لرزه می افتد!

بنا به گزارش های رسیده، عباس خسروی فارسانی، دانشجوی دوره دکتری فلسفه، و وبلاگ نویس به دلیل داشتن وبلاگ و انتقاد از رژیم اسلامی در آن، بازداشت شده و مدت بیست روز مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است. اکنون او با وثیقه ای سنگین موقتا آزاد شده تا دادگاه حکم مجازات برای او صادر کند.

نکته اینجاست که دادگاه نمایشی قصد دارد بر اساس اعترافات و مدارکی که وزارت اطلاعات طی بیست روز آزار این جوان فراهم کرده است، برایش حکم صادر کند، و این عمل، در تمام دنیا احمقانه محسوب می شود، چه آنکه اعترافاتی که زیر شکنجه اخذ شده باشد، فاقد هیچ ارزش حقوقی است.

ده ها وبلاگ نویس و فعال اینترنتی، در بازداشت به سر می برند. از حسین رونقی ملکی گرفته تا عباس خسروی. حتی رژیم با بی شرمی، به گروگانگیری و آزار خانواده وبلاگ نویسانی که خارج از کشور هستند، اقدام می کند، مثلا پدر بی گناه یاشار خامنه را گروگان می گیرند و درخواست  می کند وبلاگ نویس به کشور بازگردد تا پدرش را رها سازند!!

در جمع بندی واکنش های وحشیانه رژیم، تنها می توان نتیجه گرفت که این رژیم بسیار لرزان تر از آن چیزی است که همه تصور می کنند! براستی، چگونه حکومتی است که با تایپ چند کلمه بر روی کیبورد، اینچنین به لرزه می افتد و اینچنین دیوانه وار به گروگانگیری و شکنجه کردن نویسندگان روی می آورد؟!

سران رژیم اسلامی، ناتوان از فهم این نکته هستند که این بازداشت ها و آزارها، ما وبلاگ نویسان را مصمم تر می کند!

بازداشت وبلاگ نویسان باعث قاطعیت بیشتر ما وبلاگ نویسان، در ادامه راه خودمان می شود و ما وبلاگ نویسان، به چشم خود می بینم که کار ما چقدر اثر مثبت دارد؛  ارزش کار خود را در می یابیم و به اهمیت مسئولیت و وظیفه خود در روشنگری، آگاهی بیشتری می یابیم.

آرزو دارم که دادگاه، هر چه زودتر حکم تبرئه این وبلاگ نویس فهمیده و شجاع را صادر کند