۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

ابراز نگرانی شدید از فشار بر خانوادههای روزنامهنگاران ایرانی

انجمن گزارشگران بدون مرز روز چهارشنبه، ۲۰ دیماه، با انتشار اطلاعیهای نسبت به آن چه «دستگیریهای خودسرانه روزنامهنگاران و شهروند وبنگاران» در ایران خوانده است، ابراز نگرانی کرد.
این انجمن همچنین از حکومت ایران خواست که به «تهدید علیه خانواده روزنامهنگاران رسانههای جهانی» پایان دهد.
در اطلاعیه گزارشگران بدون مرز که در وبسایت آن منتشر شده آمده است: «در دو ماه گذشته تعدادی از روزنامهنگاران و شهروند وبنگاران از سوی نهادهای امنیتی از جمله در شهرهای تهران، بوشهر، کرج و قزوین احضار شده و مورد تهدید و بازجویی قرار گرفتهاند. دو تن از آنها نوجوانانی ١٤ و ١٥ ساله بودهاند.»
این اطلاعیه به توقیف هفتهنامه «حدیث قزوین» و بازداشت دستهجمعی کارکنان آن اشاره میکند که روز ۵ دی توسط ماموران اداره اطلاعات شهر قزوین صورت گرفت، اما در حالی که این افراد پس از چند ساعت بازجویی آزاد شدند، سردبیر آن، رحیم سرکار، همچنان در بازداشت به سر میبرد.

ما تنها به فکر منافع شخصی هستیم و بس !

مدتی است در دنیای مجازی باز یک عده به تکاپو افتادند که مثلا کاری کنند زانیار و لقمان مرادی اعدام نشن ! روزی ده بار در فیسبوک هایشان مینویسند که اینها را اعدام نکنید. همه و همه مدعی حقوق بشر شدند!
چپ ، راست، مذهبی و غیر مذهبی ... شعار میدن در حد تیم ملـــــــــــی ! همه میگن اتحــــــــــــاد !
ولی من میگم اصلا برای چی اعدام نشن ؟؟ مگه کاری هم براشون کردیم که انتظار داریم اعدام نشن ؟
کدوم حرکت اعتراضی ؟؟ کجـــــــــــا... ؟ کـــــــــــی... ؟ اصلا با کـــــــــــی... ؟ با من مزدور ؟ یا با سلطنت طلب فسیل ؟ یا مجاهد منفور ؟ اصلاح طلب خونخوار ؟ کمونیست ...؟ یکی رو به من نشون بدین که نه در تظاهر بلکه در واقعیت مدعی حقو ق بشر بوده باشه ! نه در حرف بلکه در عمل خواستار اتحاد بوده باشه !
اتفاقا زانیار و لقمان ها باید اعدام بشن تا همه بفهمند جونشون را الکی برای ما که ارزش هیچــــــــــــــــــــی رو نداریم و پشیـــــــــــــــزی برای اینها نه در دنیای مجازی بلکه در دنیای واقعی قائل نیستیم . باید اعدام بشن تا آیندگان بدونند بی عرضه گان این برهه از تاریخ ما بودیم ! باید اعدام بشن تا بقیه بدونند که ما تنها به فکر منافع شخصی هستیم و بس !

نه به خامنه ای و نه به انتخابات نمایشی

منه ایرانی خیلی زشت میدانم که به خامنه ای این جرثومه پلشتی و زشتی و فاشیسم و دجالیت و دوروغ ،نیرنگ حرامزاده سیاسی مذهبی، هست چیزی بنویسم خیلی زشت می بینم برای تو بنویسم زیرا آنچه در باور من ارزش است پایداری و ظلم ستیزی است برای آزادی، انسان ماندن است نه کشتن انسان، آزاد ساختن است نه برده گی، آگاهی است نه جهالت ، حاکمیت ملی ست نه ولایت جهل وجنایت، در نقطه مقابل هر چه هست ضد ارزش است ضد انسان و فرهنگ و تاریخ و بشر است.فکر کنم اگر ذره ای شرم در او باشد که نیست کافی است در این حد.من سیاسی که از سیاست زندگی کند نیستم . چند سطری خواستم بنویسم در رابطه با نمایش انتخاباتی آینده سال 1392
این آخوند بی حیا خامنه ای را می گم با وقاحت و پرروئی گفت که هی نگوئید انتخابات آزاد مگر این سی وچند انتخابات ما آزاد نبوده؟ آزادترین انتخابات دنیا در ایران هست !! معنی این حرف جز سرپوش گذاشتن بر جنایت و کشتار و شکنجه و فقر وفلاکت چیز دیگری نیست .شاید هم خامنه ای این درس انتخابات آزاد و آئین اتنخابات آزاد را در یکی از دانشگاهای روسیه سوسیالیستی سابق خوانده باشد اما روشنفکران و فعالان سیاسی ایرانی خوب می فهمند انتخابات آزاد یعنی چه و نقش مردم و احزاب سیاسی در انتخابات چیست و در کشورهای دمکراتیک صندوق رای و احزاب چگونه کار می کنند باید گفت و نوشت که این انتخابات همچون انتخابات های گذشته نمایشی بوده در خدمت حفظ این نظام سر تا پا فساد و شکنجه و کشتار و اعدام .انتخاب بین بد و بدتر انتخابات نیست اجبارات است انتصابات است همه این اینها بستگی به این دارد که چه میزان سر سپردگی به ولایت جهل و جنایت خامنه ای داشته باشد .کدام انتخابات؟ کدام کاندید؟ از کدام جنس ؟ از کدام مذهب ؟ نماینده کدام طبقه؟ از کدام گرایش؟ اساسا انتخاباتی که باید از فیلتر سپاه پاسدارن و شورای نگهبان و دیگر نهادها بگذرند و نهایتا که خود خامنه ای تایئد کند. در کجای دنیای آزاد یک کاندید مجلس یا ریاست جمهوری باید از همه این فیلتر ها بگذرد که البته همه این ارگانها و نهادی رژیم زیر دست خامنه ای اداره میشود .در این نمایش فقط و فقط اراده خامنه ای بر کرسی می نشیند نه اراده و خواست مردم ویعنی آحاد مردم کُرد و بلوچ و ترک و فارس و شیعه سنی و لائیک . آزادی انتخابات از دیدگاه خامنه ای یعنی آزادی عمل خودش در انتصابات در سرکوب واختناق در جنگ افروزی و تروریسم . خلاصه اینکه انتخاباتی آزاد هست از نظر خامنه ای که دست باز تری در سیاست سرکوب داخلی و خارجی داشته باشد و به بقای این نظام پلید کمک کرده باشد .بنده بر این باورم که خامنه ای را نمی توان با گفتگو یا پیش پیش گفتن تغییر داد فقط باید سرنگونش کرد و او به سزای اعمالش در طول این سالها رساند .تنها راه حل مناسب در رفتار با این رژیم سرنگونی است و بایستی تمام موانع سرنگونی را کنار زد .اگر ایران را آزاد می خواهیم ببینم نه ویران شده و یک چیزی بیشتر از ویران ، شما حسابش را بکنید این برنامه اتمی رژیم و ماهیت و نیت این رژیم برای دست یابی بم اتم نهایتا کشور ما و مردم ما را گرفتار جنگ خانمان سوز دیگری خواهد کرد .من و تو نوعی در تصمیم گیری یک جنگ تاثیر گذار نیستیم. آنهایئ در شک و تردید هستند و اگر بواقع اصلاح طلب هستند باید اول خود را اصلاح کنند و برای یکبار که هم شده در کنار مردم ایران و منافع ملی ایران قرار بگیرند . حتی اگرباشد که خامنه ای شما را به بازی بگیرد نباید بخاطر این بازی سیاسی خیانت به مردم و دمکراسی در ایران بکنید . خامنه ای صد بار وحشی تر از بشار اسد و قذافی است .

بازداشت آزاد رسول نژاد، معلمی در اشنویه

یک معلم اهل اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
به گزارش آژانس خبری موکریان، آزاد رسول نژاد معلم و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه مراغه، روز بیست و چهارم آبان ماه سال جاری از طرف حراست اداره آموزش و پرورش اشنویه احضار و پس از مراجعه به این اداره بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر منتقل شده است.
بر اساس همین گزارش، اتهام رسول نژاد که پس از چند روز به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده، امنیتی عنوان شده است.
گفتنی است هفته گذشته یازده عضو انجمن صنفی معلمان کردستان از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب سنندج احضار شدند.

نمایندگان مجلس به اوین و رجایی شهر نرفتند

در حالی که قرار بود امروز نمایندگان مجلس از زندان اوین و رجایی شهر دیدن کنند، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از به تأخیر افتادن بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از زندانهای اوین و رجاییشهر خبر داد.
سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دلیل این تأخیر در بازدید از زندانهای مذکور را سفر تعدادی از اعضای کمیسیون به میانمار و همچنین برنامههای دیگر برخی از نمایندگان عنوان کرد.
سیدحسین نقوی نماینده ورامین نیز گفت: بازدید اعضای کمیسیون از زندانهای اوین و رجاییشهر لغو نشده فقط به زمان دیگری موکول شده است.
ماه گذشته پس از کشته شدن ستار بهشتی در زندان، کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب کرد هیئتی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی برای حضور در زندان اوین تهران تعیین شود.
در آن زمان مقرر شد که نمایندگان مجلس در راستای نقش نظارتی خود از بندهای مختلف زندان اوین دیدن کنند.
هر چند قوه قضاییه بازدید احمدی نژاد از اوین را به صلاح ندانست اما به نظر می رسد چنین بازدیدی را به مصلحت دانسته و نمایندگان خواهند توانست فردا از اوین بازدید کنند.
اینک پس از بیش از دوماه از کشته شدن ستار بهشتی، محمدحسن آصفری در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه امروز صبح یکشنبه ۲۴ دی ماه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی برنامههای این هفته این کمیسیون جلسه داشتهاند، گفت: در برنامه این هفته، بازدید از زندان اوین در دستور کار قرار گرفت.