۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

زنان برقع، چادری ماننده کیسه زباله هستند

با گزارش روزنامه اکسترا بلده دانمارک : نمایندگان سابق زن در دانمارک چهار شنبه هفته گذشت با درج عکس از یک زن با فرزند خود و قرار داران این تصویر با یک کیسه پلاستیک زباله در فیسبوک اعتراض شدید بسیاری از کاربران و گروه های مدنی کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد

مذاکرات هسته ای , جام زهری بر لب رهبر و کلاه گشادی برسر ملت

دیگر کارکشته شده اند. دیگر تجربه دارند و بدون مزه جام نمی نوشند .
واینبار اما کمر نحیف  حاکمان جمهوری اسلامی زیر بار سنگین تحریم های همه جانبه بین المللی تاب نیاورده وبازیگران در صحنه سیاست خارجی امام امت کنونی را مجبور به نوشیدن جام دیگر کردند.
در بهبوهه نشست ترکیه ومذاکرات هسته ای 1+5 باسران جمهوری اسلامی که انرژی هسته ای را حق مسلم خود می دانستند .این بار نیز با توافق بر سر گرفتن تضمین های امنیتی از غرب برای ماندن چند صباحی بیشتر از مواضع پیشین خود عقب نشینی کرده واز حق مسلم ملت برای دستیابی به تکنولوژی و تولید سوخت هسته ای کوتاه آمدند .اما این بار با هوشیاری  بیشترخودی ها و خواب آلود کردن غیر خودی ها با طراحی مسایل حاشیه ای از قبیل طرح هاشمی برای مذاکره با آمریکا و هک شدن حساب بانکی شهروندان ایرانی در داخل وتلنگر به حس وطن پرستی شهروندان خارج نشین از طریق سفر احمدی نژاد به یکی از جزایر سه گانی ایرانی و پیامد های آن و همچنین پیش کشیدن مسئله فدرالیسم برای آینده ایران و آز ان سو برپایی کنفرانس های آبکی به اصطلاح گذار به دمکراسی از سوی همپیمانانشان در آن سوی آبها توانستند مردم را به خود مشغول کنند تا خود با آسودگی و فراغ بال دست در دست دشمنان قسم خورده خود گذاشته وبا آنها هم پیمان شوند.و اما رهبران غربی که از این پیروزی شیرین و بدون هزینه کلاهشان را به هوا پرتاب می کردند ملت خواب آلوده هنوز در خواب غفلتند و نمی دانند که چه کلاه گشادی بر سرشان رفته است.
اما آیا براستی خورشید برای همیشه زیر ابر پنهان می ماند ؟
حالی درون پرده بسی فتنه می رود...... با آن زمان که پرده بر افتد چه ها کنند

کانادا خواستار لغو حکم اعدام حميد قاسمی شد

جان برد، وزير امور خارجه کانادا، روز دوشنبه ۲۸  فروردین ماه از ايران خواست که فورا اجرا حکم اعدام حميد قاسمی شال، شهروند ايرانی-کانادايی که به جاسوسی متهم شده را متوقف و او را آزاد کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان برد در بيانيه ای گفته است:«کانادا عميقا نگران نشانه هايی است که حکايت از اجرای قريب الوقوع حکم اعدام آقای قاسمی شال دارد.»حميد قاسمی شال ۴۲ ساله در سال ۱۳۸۷ به ايران سفر کرد که بازداشت و به جاسوسی متهم شد. به گزارش وب سايت کلمه، حميد قاسمی شال از ۲۴ خرداد ۸۷ به اتهام جاسوسی و ارتباط با سازمان مجاهدين خلق زندانی و به اعدام محکوم شده است.
خواهر حميد قاسمی روز یکشنبه گفته است که حکم اعدام برادرش به اجرای احکام اوين ارسال شده است و پس از آن احتمال اجرای  این حکم وجود دارد.جان برد در ادامه اضافه کرده است: «کانادا از جمهوری اسلامی ايران در خواست می کند تا فورا به دلايل انسانی و بشردوستانه آقای قاسمی شال را مورد بخشش قرار دهد.»وزير امور خارجه کانادا گفته است: ما از ايران می خواهيم تا رفتار خود را تغيير داده و به تعهدات بين المللی اش در زمينه حقوق بشر پايبند باشد.در همين حال به گزارش کلمه، خواهر حميد قاسمی شال گفته است: به خدا حميد هيچ کاری نکرده است. برادرم در تمام نامه هايش هم اعلام کرده که به هيچ گروهی وابستگی سياسی ندارد، حميد حتی فعال سياسی هم نيست و حتی مدرکی هم عليه برادر وجود ندارد.گزارش ها همچنين حاکی است که حميد قاسمی شال برای پيگيری پرونده برادر بازداشتی خود، البرز قاسمی شال، به ايران سفر کرده است و در جريان  پيگيری وضعيت برادرش بازداشت شد.
طبق اين گزارش ها، البرز قاسمی نيز که به اعدام محکوم شده بود، بر اثر بيماری در زندان در سال ۱۳۸۷ در گذشت.
فعالان حقوق بشر می گويند، تنها مدرکی که گفته می‌شود در ارتباط با اتهام مطرح شده عليه حميد قاسمی شال وجود دارد، يک برگه پرينت از ای‌ميل وی به برادرش است.

اوباما: مذاکرات تا ابد ادامه نخواهد داشت

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، در پایان نشست کشورهای آمریکای لاتین در کلمبیا در روز یکشنبه (۱۵ آوریل / ۲۷ فروردین - به وقت محلی) درباره مذاکرات استانبول گفت: «نه تنها هدیه‌ای به ایران داده نشده بلکه برای ایران روشن شده که در صورت شکست مذاکرات، تحریم‌های شدیدتری در انتظارش خواهد بود این سخنان واکنشی بود به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که پس از پایان نشست استانبول نتیجه این مذاکرات را دادن فرصت بیشتر به ایران برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم دانسته و تعیین دور بعدی مذاکرات در خرداد ماه را نیز هدیه‌ای برای جمهوری اسلامی خوانده بود.
باراک اوباما تاکید کرد که هیچ امتیازی به ایران داده نشده و گفت: «اجازه نمی‌دهیم ایران مذاکرات را طولانی کند. زمان رو به پایان است و ایران باید از زمان استفاده کند.»
رئیس جمهوری آمریکا همچنان بهترین راه حل مناقشه اتمی ایران را راه دیپلماتیک دانسته و گفت: «یک توافق بین‌المللی وجود دارد که ایران باید منزوی شود و این دلیل اعتمادی است که جامعه جهانی در این مسئله به ایالات متحده و سیاست‌هایش دارد. سیاست آمریکا نیز این است که استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی را برای ایران امکان‌پذیر می‌داند، اما جلوی تلاش این کشور برای دست‌یابی به سلاح اتمی را می‌گیرد. این بخشی از دلایلی است که ما به خاطر آنها تحریم‌های شدیدی علیه ایران را اعمال کرده‌ایم

آمریکا و اروپا: تحریم‌ها علیه ایران همچنان باقی می‌ماند

در حالی که جمهوری اسلامی با شدت بخشی به تکنولوژی هسته‌ای خود در ماه‌های گذشته، تحریم‌های بی‌سابقه و شدیدی را مقابل خود دید، اینک که پای به مذاکرات گذاشته است، حذف این تحریم‌ها را دشوار می‌بیند.
ابتدا این علی اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی بود که سه روز پس از مذاکرات استانبول گفت که ایران آماده است در دور بعد مذاکرات با قدرت‌های جهانی همه مسایل هسته‌ای را حل کند، با این شرط که غرب تحریم‌های خود علیه ایران را ملغی کند.
در پی این پیشنهاد روز گذشته ویلی سوندال، وزیر امور خارجه دانمارک و رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا، گفت که برنامه‌ای برای لغو یا کاهش تحریم‌ها علیه پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد.
رییس اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که تا زمانی که ایران گام‌هایی را برای اجرای تعهدات خود در برابر برنامه هسته‌ای این کشور برندارد، تغییری در برنامه‌ی تحریم‌های ایران اعمال نخواهد شد.
در همین حال امروز نیز وزیر امور خارجه آمریکا نیز با رد ییشنهاد ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها گفت که فشارها علیه ایران ادامه می‌یابد.
به گزارش رویترز، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز گفت که جمهوری اسلامی باید نشان دهد که چقدر در راه حل و فصل منازعه پرونده هسته‌ای خود جدی است «و ما تصمیم نداریم تحریم‌ها و فشارها علیه ایران را برداریم