۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

خامنه ای با فرمان حمله پیش دستانه، به استقبال جنگ می رود

با نگاهی به مطالب رسانه های حکومتی در باره نمایش انتخابات مجلس، شرایط «بدر و خیبر» ولی فقیه، بدون هرگونه تحلیل و تفسیر آشکار می شود. حسین شریعتمداری وضعیت را آن جنان خطرناک دیده که به «پیچ بزرگ تاریخ» تشبیه کرده است. 
روز شنبه 29 بهمن،، نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان در یادداشت روز خود، در مطلبی با تیتر «سَرگَردنه کُشتی نگیرید» به جبهه نامتحد اصولگرایان گوشزد می کند که «پیچ بزرگ تاریخ» در پیش است. 
عسگر اولادی با پیشنهاد حذف تعدادی از لیستهای اصولگرایان، اختلاف و چند دستگی پیروان خط امام را بر ملا کرد.
روز دوشنبه اول اسفند، مهدوی کنی ، که در راس جبهه به هم ریخته اصولگرایی قرار دارد، همه را به «سینه زنی زیر یک عَلَم» فراخواند. رئیس مجلس خبرگان مخاطبان این درخواست را نه «ضد انقلاب» بلکه خودیهای بیت ولی فقیه می داند. او گفت:«توصیه می کنم در این چند روز یاقی مانده دور هم جمع شده و زیر یک عَلَم سینه بزنند». 
روز دوشنبه اول اسفند، سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی، از مردم خواهش کرد در انتخابات نهمین دوره مجلس شرکت کنند. خبرگزاری حکومتی ایسنا به نقل از مشاور علی خامنه ای نوشت:«خواهشم از همه کسانی که صدای من را می شنوند این است که در انتخابات مجلس حضوری سرنوشت ساز داشته باشند». 
مجموعه رویدادها و فعل و انفعالاتی که در بین باندهای موجود در هرم قدرت اتفاق می افتد چند نکته را برجسته می سازد. میزان درخواست پایوران رژیم از مردم برای شرکت در نمایش انتخاباتی، هم وزن تنفر مردم از شعبده بازی است. رقابتی که بین باندهای شریک در قدرت وجود دارد نه بر سر اسلام و نزدیکی به امام زمان، که برای شرکت در سرمایه، استثمار و چپاول مردم است. موضوع جدال که خود بازیگران صحنه آن را حتا خونین پیش بینی می کنند، بر سر همان پدیده ایست که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را مال «خر» دانست

قطع خرید نفت از رژیم ایران توسط فرانسه

وزارت خارجه‌ی فرانسه اعلام کرد شرکت‌های نفتی این کشور خرید نفت از رژیم ایران را پیش از این متوقف کرده بودند.
بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱ اسفند ۱۳۹۰ : ونسان فلورئانی، سخنگوی وزارت خارجه‌ی فرانسه، روز دوشنبه گفت که شرکت‌های فرانسوی پس از آنکه اتحادیه‌ی اروپا ماه گذشته تحریم‌هایی جدید علیه بانک مرکزی و صنعت نفت ایران تصویب کرد خرید نفت از ایران را متوقف کردند

ايران بدترين زندان روزنامه‌ نگاران در جهان

کمیته حمایت از روزنامه‌ نگاران میگوید در سال گذشته میلادی ایران بدترین زندان روزنامه‌نگاران در بین کشور های جهان بوده است. این کمیته در گزارش تازه خود ضمن برسی وضعیت روزنامه نگاران در ایران مقایسه آماری را در خصوص آزادی مطبوعات در ایران منتشر کرده است

میرحسین موسوی: چیزی تغییر نکرده است، بر مواضع خود ایستاده ام

میرحسین موسوی درگفت و گوی تلفنی اخیر خود بر مواضع پیشین خود تاکید کرده است.
در ادامه بازداشت غیر قانونی آقای میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد که با قطع متناوب ارتباطات با خانواده در دوره هایی طولانی و نگرانی و انواع فشارها در سال گذشته همراه بوده‌است، این دو همراه سبز پس از چندین ماه بی‌خبری مطلق در آستانه سالگرد حبس خانگی با فرزندان خود گفتگوی تلفنی داشتند.
بنا به گزارش رسیده به کلمه آنچه در این گفت و گوی تلفنی حائز اهمیت بود آنکه در همان ابتدای مکالمه و پیش از احوالپرسی مرسوم که به‌طور طبیعی پس از چندین ماه بی‌خبری باید انجام می‌شد، مهندس موسوی با صدایی محکم و قاطع چندین بار تاکید کرده است که: «هیچ چیز عوض نشده و خطاب به فرزندان خود گفته است: دخترانم شما بدانید که من بر سر مواضع پیشین خود همچنان ایستاده ام. در ادامه ایشان گفته اند «ممکن است به دلایلی همین تنها امکان حداقلی چند ماه یکبار برای کسب خبر از وضعیت ما با شما را هم قطع کنند.» هنوز از دلایل احتمالی این تاکید، اطلاع دقیقی در دست نیست.
خانم رهنورد نیز که برخلاف ادعاهای کذب رسانه های امنیتی روحیه ای قوی داشت به فرزندان خبر داده است که: «به دلایلی که خودتان خواهید فهمید، ما مدتها امکان صحبت با یکدیگر نداشته‌ایم.
درپایان مکالمه تلفنی، این پدر و مادر دربند، فرزندان خود را به بردباری و استقامت بیشتر و توکل به خدا در شدائد و شکر بر پیمودن راه حق فرا خواندند.
بنا براین گزارش پس از این گفتگوی تلفنی مجددا فشارها بر دختران مهندس به شدت افزایش یافت. به نظر می رسد ممانعت غیر قانونی و غیرکتبی ماموران امنیتی از تدریس دختر موسوی در دانشگاه الزهرا، تهدید به بازداشت و انتقال به زندان و یا مکان نامعلوم و سایرتهدیدها و ایجاد مانع ها و مشکلات دیگر برای دختران اقوام پس از این تماس و گفت و گو بوده است. همچینین ایشان در پاسخ به سوال دختران در مورد شایعاتی مبنی بر خروج آنان از شهر و به طور مثال حضور آزادانه در شمال کشور که با مقاصد نگران کننده ای از سوی مراکز امنیتی پخش شده است به شدت آن را تکذیب و بر تدام زندانی بودن خود تاکید کردند.
از جمله موارد دیگر آزار و اذیت ماموران امنیتی این بوده است که آنان با گفتن این که حکم بازداشت دارند و به اندازه کافی علیه آنان سند جمع کرده‌اند، داماد و دختران را مورد تفتیش و بازجویی قرار دادند. در این بازجویی ها ضمن تکرار اتهامات بی پایه قبلی به مهندس موسوی و همسرشان گفته شد که این فشارهای جدید شغلی ، امنیتی و خانوادگی همگی به خاطر اصرار و پایداری مهندس میرحسین موسوی بر مواضع پیشین است که او علی‌رغم میل ماموران در همین آخرین تلفن به دخترانش انتقال داده است.
اگرچه دختران و سایر اعضای خانواده این دو یار دربند جنبش سبز همچون اقوام سایر زندانیان سیاسی دیگر شدیدا تحت انواع فشارها بوده‌اند، همواره بر ایستادگی در کنار دو عزیز زندانی خود و باور و افتخار به این راه تاکید کرده‌اند