۱۳۸۷ آذر ۱۸, دوشنبه

دستبرد مسلحانه به طلا فروشي در کپنهاگ

En kvinde blev taget som gidsel under røveri af urmager på Nørrebro



خالد شيخ محمد يکي از متهمان حملات 11سپتامبر به همراه چهار متهم ديگر، امروز در دادگاه نظامي در زندان گوانتانامو حضور مي يابند.


دانمارك نيوز روز دوشنبه با اعلام اين خبر افزود: اين متهمان در دادگاه امروز براي نخستين بار با خانواده تعدادي از قربانيان 11سپتامبر روبرو مي شوند. براساس اين گزارش ، چه بسا اين افراد که از طراحان حملات 11سپتامبر به شمار مي آيند با اتهام جنايت جنگي روبرو شوند که در اين صورت احتمال صدور حکم اعدام در حق آنان وجود دارد. خبرنگار العربيه در اين باره گفت: براي نخستين بار از زمان آغاز محاکمه زندانيان گوانتانامو،خانواده هاي تعدادي از قربانيان اين حادثه اجازه يافته اند در جلسات محاکمه متهمان آن که در پايگا ه نظامي آمريکا در کوبا انجام مي گيرد، شرکت کنند. وي يادآور شد که خالد شيخ محمد و چهار زنداني متهم به برنامه ريزي و طراحي حملات 11سپتامبر به منظور اتمام اقدامات نهايي، در دادگاه حضور مي يابند. خبرنگاردانمارك نيوز گفت : اين متهمان ممکن است با مجازات اعدام روبرو شوند اما به احتمال زياد، محاکمه نهايي قبل از اينکه دولت جديد آمريکا به رياست باراک اوباما زمام امور را در دست بگيرد آغاز نخواهد شد. در اين ميان يکي از مدافعان حقوق بشر در آمريکا گفت: اميدواريم که اوباما ترتيبي اتخاذ کند که متهمان در دادگاههاي غيرنظامي محاکمه شوند و آن دسته از متهماني را که دلايل کافي بر ضد آنان وجود ندارد به کشورهايشان بازگرداند.

براي لاغر ماندن هويج بخوريد

كارشناسان معتقدند فيبر موجود در هويج موجب از بين رفتن چربي‌هاي اضافه بدن مي‌شودبه گفته آنها هويج بر خلاف آب هويج كالري پاييني دارد و به ايجاد احساس سيري در فرد كمك مي‌كند. همچنين بتاكاروتين موجود در هويج ضد سرطان است و مصرف روزانه آن ضمن تقويت قواي ايمني بدن ضريب ابتلا به سرطان را به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهد.از سوي ديگر تحقيقات نشان مي‌دهد كه هويج در كاهش چربي و كلسترول خون نيز موثر است و به همين دليل از ابتلا به بيماري هاي قلبي نيز جلوگيري مي‌كند. توجه داشته باشيد كه بخش قابل توجهي از خواص هويج در پوست آن است و نبايد آن را پوست كند.براي تميز كردن هويج مي‌توان زير جريان آب از فرچه يا برس مخصوص استفاده كرد تا پوست آن به خوبي تميز شده و قابل خوردن باشد.

انار تصفيه كننده خون بوده و خوردن آن از بيماري قند جلوگيري مي‌كند


انار تصفيه كننده خون بوده و خوردن آن از بيماري قند جلوگيري مي‌كند.انار سرشار از ويتامين‌ها است. طبيعتي سرد و خنك دارد ولي خاصيت غذايي آن كم است. انار نشاط بخش بوده، باعث تصفيه كبد مي‌شود، چهره را شاداب و تقويت كننده مثانه و مجاري ادرار است. انار شيرين براي درمان آسم، درد سينه، سرفه‌هاي شديد و تشنگي بسيار موثر است.انار ترش و شيرين ادرار آور است و فشار خون را كاهش مي دهد، اين نوع انار براي درمان استفراغ، حالت تهوع و التهاب معده مفيد مي‌باشد. انار پخته براي از بين بردن زخم ناخن مفيد است. همچنين مخلوط رب انار با عسل در بهبود سرفه‌هاي شديد و توام با خلط خون آلود بسيار مؤثر است. علاوه بر آن استفاده از رب انار براي زخم‌هاي دهاني و آفت‌ها مفيد است.شستن مقعد با آب جوشانده پوست انار براي خونريزي مقعد و بواسير سودمند است. رب انار يبوست آور بوده و التهاب و تشنگي را برطرف و در تب‌هاي شديد موثر بوده و انار سياه هم براي درمان سياه سرفه مفيد است.گل انار جهت خونريزي لثه‌ها مفيد است. همچنين اشخاصي كه به طور مرتب دچار يبوست مي‌شوند مضر است. علاوه بر آن خوردن انار زياد در يك وعده مضر بوده و باعث بيماري و ناراحتي معده مي‌شود. همچنين براي افرادي كه دچار نفخ معده هستند زيان آور است.

پايتخت يونان در آتش خشم جوانان/ اعتراض به سياستهاي دولت

فروكش كردن ناآرامي ها در يونان در بامداد امروز به جز مركز پايتخت اين كشور خبر دادند
كشته شدن يك نوجوان يوناني توسط پليس شورش هايي را در چند شهر اين كشور در پي داشته است

Unge demonstranter gik på gaderne i Grækenlands store byen , efter politiet skød 15-årig dreng