۱۳۸۷ شهریور ۲۴, یکشنبه

Miss Universe Canada Samantha Tajik


Miss Universe Canada Samantha Tajik


Miss Universe Canada Samantha TajikSamantha Tajik was crowned the 57th annual Miss Universe Canada in April 2008. An ecstatic Tajik, 25, outshone more than 60 delegates from across the country to capture the crown. She said I want to thank my family and friends for all their support,” she said. “I look forward to the Miss Universe pageant in Vietnam. (videos at the end of the post)

سامانتا تاجيك برنده ايراني ملكه زيبايي 2008 كانادا

با اينكه ازدواج زود هنگام در اغلب كشورها كاهش يافته ولي با اين حال نزديك به 100 ميليون دختر زير 18 سال ازدواج مي كنند،


حقيقت تلخ درباره تهديد سلامت زنان

هر چند تلاش هاي زيادي در دنيا براي نشان دادن اين موضوع كه امروزه تفاوتي بين زنان و مردان وجود ندارد مي شود اما در مورد سلامت زنان در جهان حداقل 9 واقعيت تلخ وجود دارد كه سلامت آنان را به شدت به مخاطره انداخته است.
اين 9حقيقت تلخ كه سلامت زنان دنيا را تهديد مي كنند بدين شرح مي باشد
1- استعمال دخانيات در مردان 10 برابر زنان است. با اين حال به دليل تلاش هاي فوق العاده شركت هاي فروش و پخش دخانيات در مورد هدف قرار دادن دختران به عنوان استفاده كنندگان توليداتشان ، سرعت مصرف اين ماده توسط زنان و دختران به خصوص در كشورهاي در حال توسعه نيز در حال افزايش است.بايد گفت كه متاسفانه زنان كمتر از مردان موفق به ترك عادت هستند و در اغلب موارد اعتياد آنها برگشت پذير است. علاوه لبر اين درمان جايگزين نيكوتين نيز در زنان كمتر موثر واقع مي شود.
2 – از بين مبتلايان به ايدز در منطقه صحرايي افريقا ، 61% از آنها زن هستند. قابل ذكر است كه در آسيا و اروپا نيز ، تعداد زنان مبتلا به ايدز به شدت در حال افزايش است.
3- در حدود 15 تا 71% زنان در جهان به خاطر خشونت هاي جنسي يا فيزيكي همسرانشان رنج مي برند. و اين آسيب تحت تاثير زمينه هاي اجتماعي و اقتصادي است كه نهايتا نتايج و عواقب بدي براي سلامت زنان دارد.
4- بعضي از مطالعات نشان مي دهد كه از هر 5 دختر زير 15 سال، يك نفر مورد سوء استفاده جنسي قرار مي گيرد.
5- با اينكه ازدواج زود هنگام در اغلب كشورها كاهش يافته ولي با اين حال نزديك به 100 ميليون دختر زير 18 سال ازدواج مي كنند، كه از اين مقدار يك سوم از آنها مربوط به كشورهاي در حال توسعه هستند. دختران نوجوان اطلاعات كافي راجع به مسائل و حقايق جنسي ندارند و بيشتر در معرض انتقال بيماري هاي مقاربتي همچون ايدز هستند.
6- در حدود 14 ميليون نفر از دختران نوجو ان هر سال مادر مي شوند كه 90% آنها در كشورهاي در حال توسعه زندگي مي كنند.7- هر روز 1600 زن و بيش از 10 هزار نوزاد به خاطر عواقب و عوارض قابل پيشگيري در دوران بارداري و زايمان فوت مي كنند. كه باز هم 99% از اين مادران و 90% اين نوزادان مربوط به كشورهاي در حال توسعه هستند.
8- در اغلب كشورها، زنان مسئوليت پخت و پز منزل را به عهده دارند و متاسفانه اغلب آنها هنوز روي اجاق هاي سنتي اقدام به طبخ مي كنند كه در نتيجه مخلوطي از انواع آلودگي هاي هوايي را تنفس مي كنند و مبتلا به بيماريهاي تنفسي مي شوند. اين آلودگي مسئول مرگ نيم ميليون ا نفر از زناني است كه از اين بيماري هاي تنفسي رنج مي برند. در حالي كه تنها 12% مردان به خاطر استعمال دخانيات مي ميرند. در طول بارداري نيز ، قرار گرفتن در معرض اين آلودگي باعث مي شود كه جنين به صورت كم وزن بدنيا بيايد .حتي ممكن است باعث تولد نوزاد مرده شود.
9 – در جهان به طور كلي و در تمام سنين ، زنان به طور قابل توجهي بيشتر از مردان در معرض آسيب هاي چشمي هستند و از آن رنج مي برند. با اين حال همه اين افراد دسترسي يكساني به مراكز درماني براي مداوا ندارند و بعلاوه تفاوت ها ي فرهنگي در درمان و جراحي زنان هم نقش دارد
.

اعدام نه زندگی آری


دولت طرح اعدام پرمصرفان را تصویب کند



دولت با کمک وزارت نفت و نیرو طرحی را تهیه کرده اند که بموجب آن، مردم اگر از یک حدی بیشتر گاز و برق مصرف کنند جریمه خواهند شد!
در صورت تصویب نهائی این طرح، مشترکان پرمصرف گاز باید در پنج ماه پایانی سال هزینه گاز را به قیمت صادراتی پرداخت کنند. بهای هر مترمکعب گاز صادراتی 360 تومان پیشنهاد شده است.
الگوی مصرف در استان های ایران به چهار دسته "سرد 1"، "سرد 2"، "سرد 3" و گرم تقسیم شده است. بر آورد مصرف نیز براساس مصرف در دو بخش هفت ماه اول و پنج ماه دوم سال تقسیم می شود. تهران جزو استان های سرد 2 قرار داده شده است. 30 درصد به قیمت برق مشترکان پرمصرف نیز اضافه می شود.
(از آنجا که راه حل نهائی هر مشکلی در جمهوری اسلامی "اعدام" است، باید نگران بود که در صورت جواب ندادن این طرح، دولت طرح اعدام پرمصرفان را تصویب کند!)

هم اکنون تدارک یک افشاگری در صحن اجلاس دیده شده است


احمد باطبی خار چشم احمدی نژاد در سازمان ملل

احمدی نژاد برای حضور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی در آن قصد سفر به نیویورک را دارد، اما این سفر با دو مانع روبرو شده است. نخست آن که تا حالا کارهای مقدماتی آن از سوی امریکائی ها انجام نشده و ویزائی هم برای وی صادر نشده است و دوم این که از هم اکنون تدارک یک افشاگری در صحن اجلاس دیده شده است.
افشاگری مربوط به حضور احمد باطبی چهره مشهور حوادث مربوط به شبیخون به کوی دانشگاه تهران است که برایش کارت خبرنگاری برای حضور در این اجلاس صادر شده است. احمد باطبی که انتشار عکس او در روی جلد مجله تایم باعث شهرت جهانی اش از یکسو و به زندان رفتن طولانی اش از سوی دیگر شد، ممکن است در همان جلسه ای که احمدی نژاد می خواهد سخنرانی کند دست به افشاگری در باره زندان و شکنجه و سانسور و سرکوب آزادی ها در دوران احمدی نژاد و یا تشدید همه آنها در دوران او بزند.
بدین ترتیب، نه تنها گزارش جدید آژانس انرژی اتمی، بلکه تدابیری که برای افشای سرکوب آزادی ونقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی دیده شد نیز در کنار آن گزارش بر دشواری حضور و سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل افزوده است.
خبرگزاری خودی "فارس" که بموجب روش کاری اش، از نوچه های کیهان شریعتمداری محسوب می شود، در واکنش به حضور احمد باطبی در سازمان ملل مدعی شد که او یک مجرم فراری است که برای مرخصی از زندان بیرون آمده بود و از ایران گریخت. این درحالی است که جرم باطبی بلند کردن پیراهن خونین یکی از دانشجویان متحصن واقعه کوی دانشگاه تهران است که خود سندی است علیه یورش برندگان به تحصن و در هیچ کجای دنیا بلند کردن پیراهن خونین یک دانشجو جرم نیست، مگر در جمهوری اسلامی، که این خود اعترافی است ناشیانه از سوی خبرگزاری فارس!