۱۳۸۷ آبان ۲۹, چهارشنبه

كارشناسان تغذيه در دانمارك اعلام كردند: اگر مدارس حمايت كنند، كودكان در مدرسه بيشتر ميوه و سبزي خواهند خورد.

Gratis frugt på vej til skoleelever
Europas landbrugsministre er blevet enige om, at afsætte penge til at give alle skolebørn et stykke frugt om ugen.

گزارش تصويري/ افغانستان ؛ ديار فراموش شده

Afghanske flygtninge ved deres midlertidige husly i en flygtningelejr i Kabul, Afghanistan 19. november 2008.




نيسان تعديل نيرو مي کنند

شرکت خودروسازي نيسان ژاپن در اسپانيا مشکلات فزاينده اي پيدا کرده است. اين شرکت هزار و هفتصد فرصت شغلي را در اسپانيا حذف مي کند. اين شرکت با کاهش چهاردرصدي فروش محصولاتش در اروپا از ابتداي سال مواجه شده است.



Nissan viser på Los Angeles Auto Show en ny Cube, som i modsætning til forgængeren skal eksporteres til hele verden næste år

پيرترين خرس قطبي جهان كه در اين باغ‌وحش زندگي مي‌كرد يك ماه قبل از تولد 42 سالگيش در سن 41 سالگي مرد

دانمارك نيوز به نقل از روزنامه بت دانمارک، پيرترين خرس قطبي جهان است كه در سال 1966 ميلادي در جزاير قطب شمال وابسته به روسيه به دنيا آمده بود، در سال 1967 ميلادي به باغ‌وحش «ويني‌پگ» كانادا منتقل شد و تا زمان مرگش در اين باغ وحش زندگي مي‌كرد. مسؤولان باغ‌وحش «مانتيوبا» در ويني‌پگ كانادا در اين باره گفتند: اين ماده خرس پير بر اثر سكته‌هاي متعدد مغزي و از ميان رفتن علايم حياتي بدنش در سن 41 سالگي جان داد. اين در حاليست كه اكثر خرس‌هاي قطبي تنها تا 30 سالگي زندگي مي‌كنند. «جو گيتين» مسئول نگهداري از خرس‌هاي باغ‌وحش «مانيتوبا» گفت: اين خرس در دو سال گذشته از ناراحتي‌هاي فراواني رنج مي برد و ما دام‌پزشكان متعدد و متخصصي را براي درمان وي در اختيار داشتيم، اما وضعيت اين ماده خرس روز به روز وخيم تر مي‌شد تا اينكه سكته كرد و مرد. اين خرس در زمان حياتش شش توله به دنيا آورد كه تمامي آنها در صحت و سلامت كامل به سر مي‌برند.
Den 42-årige isbjørn Debby blev dobbelt så gammel, som isbjørne normalt gør.

شکار اهو توسط ملکه دانمارک وهمسر ایشان

Regentparret afholdt i dag kongejagt i Grib Skov i Nordsjælland. Det nedlagte vildt blev efterfølgende besigtiget på Fredensborg Slot




ارسال بالشت پخش کننده موسیقی به عراق



اين بالشت ويژه محصول تحقيقات و طراحي‌هاي محققان بخش فيزيولوژي كالج دفاعي سلطنتي دانمارك است. هنريك سودستن ،از كالج دفاعي سلطنتي دانمارك، در اين باره گفت: در قالب نخستين محموله، 20 مورد از اين بالشت‌ها به عراق و كوزوو ارسال شده كه هم اكنون مورد استفاده نظاميان دانماركي است. در اين بالشت‌هاي ويژه از سيستم MP3-Player جهت پخش موسيقي‌هاي ملايم و صداهاي طبيعي همچون صداي جريان آب و آواز پرندگان استفاده شده است.

خانواده‌هاي ايراني مقيم دانمارك دچار نابساماني هستند


هدايتي كه سالها در انگليس و دانمارك اقامت داشته در جلسه انجمن دوست‌داران ايران با اشاره به فضاي فرهنگي خانواده‌هاي ايراني در دانمارك گفت: به علت آزادي بيش از حد، 90 درصد خانواده‌هاي ايراني دچار اختلاف و نابساماني مي‌شوند. وي كه 5 سال در انگليس و 5 سال در دانمارك اقامت داشته‌است در رابطه با مسائل ايرانيان مقيم دانمارك اظهار داشت: در كشور دانمارك 19هزار ايراني مقيم وجود دارد كه قبل از انقلاب حدود 800 نفر بوده و بعد از انقلاب اين تعداد افزايش يافته و بيش از 800 پناهنده سياسي وجود دارد كه اغلب براي استفاده از رفاه دانمارك تقاضاي پناهندگي از اين كشور كرده‌اند. به گفته وي ايرانيان مقيم دانمارك با همكاري مجمع اهل بيت 2 مسجد در دانمارك ساخته‌اند كه رفته رفته يكي از مسجد‌ها به دست عراقي‌ها و ديگري به دست پاكستاني‌ها افتاده است و بايد خاطرنشان كرد كه ايرانيان مقيم دانمارك در مقايسه با كشورهاي اروپاي شرقي بيشتر افرادي با سرمايه‌هاي معمولي بوده و سرمايه‌داران خصوصي در بين آنها وجود ندارد. وي اضافه كرد در حال حاضر مهمترين كار، ايجاد يك رسانه است كه نه دولتي و نه زياد مذهبي باشد. بيشتر پناهنده‌ها ترجيح مي‌دهند از حقوق پناهندگي استفاده و كمتر كار ديگري براي خود انتخاب ‌كنند و متاسفانه برخي از آنها به كار سياه اشتغال دارند. ايرانيان در اين كشور فقط داراي دو شبكه راديويي منطقه‌اي بوده كه زمان پخش اين برنامه‌ها بسيار محدود است و امكاناتي مانند مجله و روزنامه‌ براي ايرانيان وجود ندارد و نيز تنها يك برنامه تلويزيوني دارند كه روزهاي شنبه و يكشنبه برنامه دارد. درباره مسايل فرهنگي نيز از هر 10 خانواده ايراني در 9 خانواده بين زن و شوهر اختلاف وجود دارد و علت آن آزادي بيش از حد نسبت به فرهنگ سنتي ايران بوده و باعث از بين رفتن روابط زناشويي مي‌شود. و جدا شدن زن و شوهر موجب سرگرداني‌ بچه‌ها و فرزندان مي شود. وي با اشاره به اينكه حاصل سفر به دانمارك لذت ابتدايي است اما بعد از آن باعث انفجار و اختلاف بين خانواده مي‌شود. بنا به اضهارات وي از ديگر عوامل افسردگي و نارضايتي ايرانيان مسئله واقع شدن دانمارك در يك منطقه نزديك به قطب است كه موجب طولاني شدن زمستان‌ها در اين كشور شده به طوري كه از ساعت 5/3 بعد از ظهر هوا تاريك و زندگي در اين شهرها تعطيل مي‌شود و تابستان‌ها نيز از ساعت 11 شب شروع مي‌شود.

جدیدترین عکس های بچه های هنرمندان سینما و ورزش

Endnu en Jolie-Pitt som nr. tre på listen: Zahara Jolie-Pitt. Zahara er født i Etiopien, og er nu tre år gammel.
Denise Richards og Charlie Sheens ældste datter Sam Sheen
På førstepladsen har vi det meget omtalte par Tom Cruise og Katie Holmes' datter Suri Cruise.
Cruz Beckham. Hans forældre er det meget celebre par, David og Victoria Beckham.
Jolie og Pitt har fået, Shiloh Jolie-Pitt.

ملیت خدمه کشتی دانمارکی ربوده شده در سومالی اعلام شد

دانمارك نيوز: 8 تن از 13 خدمه ی کشتی باربری دانمارکی که روز جمعه در سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شده است، اهل کشور روسیه هستند.
به گزارش روز شنبه دانمارك نيوز دزدان دریایی در سومالی کشتی باربری
CEC FUTURE متعلق به کشتیرانی دانمارک تحت پرچم "باگام" را روز جمعه با 13 خدمه اش ربوده اند. کشتی هنگام حادثه از بندری در خاور نزدیک و از طریق خلیج عدن عازم آسیا بود.این گزارش ملیت خدمه کشتی ربوده شده را این گونه اعلام داشت: 8 روس، 4 استونی و یک گرجستانی است. شایان ذکر است، روز شنبه خبرگزاری "رویترز" به نقل از کمپانی اپراتور Clipper Group گزارش داده بود که اکثر خدمه این کشتی را اتباع روسیه تشکیل می دهند. طی سال جاری در آب های ساحلی قاره آفریقا 81 مورد حمله به کشتی های تجاری صورت گرفته است در این میان 32 فروند کشتی توسط دزدان دریایی به سرقت رفته است.

حضور ایرانی در جشنواره فیلم اولو کشور فنلاند




دانمارك نيوز: فیلم "کتونی سفید" ساخته محمد ابراهیم معیری در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم کودک اولو کشور فنلاند به نمایش درمی آید .
به گزارش "دانمارك نيوز" ، فیلم کتونی سفید در این جشنواره با 13 فیلم از کشورهای دانمارک ، روسیه ، سریلانکا ، فنلاند ، اسپانیا ، چین ، هلند، نروژ و آلمان رقابت می کند . فیلم کتونی سفید که از بازیگرانی چون "حسین یاری" ، "باران کوثری" و "محمود ابراهیم زاده" بهره می برد داستان یک معلم ورزش را به تصویر می کشد که با کتونی سفید خود به مدرسه سعادت می آید و اتفاقاتی را رقم می زند . فیلم "نشانی" ساخته فریدون حسن پور نیز در بخش غیر رقابتی "کالیدوسکوپ" جشنواره فیلم اولو حضور دارد

دانمارک کنوانسيون اسلو را امضاء مي کند



دانمارک روز سه شنبه اعلام کرد آمادگي دارد کنوانسيون بين المللي ممنوعيت بمب هاي خوشه اي را در ماه دسامبر امضاء کند. پر استيگ مولر وزير امور خارجه دانمارک خاطر نشان کرد "امضاي کنوانسيون به خودي خود مشکلي را حل نمي کند زيرا نود درصد بمب هاي خوشه اي در اختيار کشورهايي است که در کنوانسيون اسلو حضور ندارند. به گزارش دانمارك نيوز از کپنهاگ ، حدود يکصد و يازده کشور سوم ماه مه در دوبلين متن معاهده اي را که بمب هاي خوشه اي را در جهان ممنوع مي کند، تصويب کردند. اما کشورهاي بزرگ توليد کننده بمب هاي خوشه اي مانند آمريکا، چين، روسيه، هند، پاکستان و اسرائيل در کنفرانس دوبلين غايب بودند.