۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

قدرت خريد مردم دانمارك و اروپا کاهش يافته است

بر اساس نتايج يک نظرسنجي ، قدرت خريد مردم در کشورهاي اروپايي به پايين ترين حد خود رسيده است. به گزارش شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار، بر اساس نتايج نظر سنجي اين شبکه در ماههاي نوامبر و دسامبر امسال ، قدرت خريد خانوارها در کشورهاي بزرگ اروپايي طي دو سال گذشته به طور متوسط سي درصد کاهش يافته است . اين نظر سنجي در دو حالت خوشبينانه و بدبينانه در ميان شهروندان کشورهاي فرانسه ، المان ، انگليس، ايتاليا، اسپانيا و دانمارك انجام گرفته است . براساس اين گزارش کمترين ميزان کاهش قدرت خريد خانوارها در ميان خانوارهاي فرانسوي با سي و هفت درصد و بيشترين کاهش در ميان خانوارهاي دانمارك با پنجاه و چهار درصد در ماه دسامبر ديده مي شود. از نظر فردي نيز کمترين ميزان کاهش قدرت خريد افراد در بين مردم فرانسه با سي و هفت درصد و بيشترين کاهش در ميان مردم دانمارك با پنجاه و چهار درصد در همين ماه دسامبر به ثبت رسيده است .

به‌دنبال آسیب‌دیدگی کابل‌های زیر دریایی، اینترنت و ارتباطات تلفنی بین اروپا، خاورمیانه و آسیا به شدت مختل شد.

به‌دنبال آسیب‌دیدگی کابل‌های زیر دریایی، اینترنت و ارتباطات تلفنی بین اروپا، خاورمیانه و آسیا به شدت مختل شد
به گزارش دانمارك نيوز : بر اساس اعلام شرکت مخابراتی تلکام فرانس، خطوط که نزدیک ایستگاه کابل اسکندریه هستند همگی قطع شدند، همچنین وجود نقص در کابل زیردریایی GO در 130 کیلومتری سیسیل گزارش شده است.
کارشناسان هشدار دادند ممکن است برطرف کردن این مشکل روزها طول بکشد و تاثیر جدی بر اقتصادهای منطقه‌یی بگذارد؛ اگرچه دلیل قطعی هنوز مشخص نیست اما فعالیت زمین لرزه‌ای پیش از شناسایی قطعی در نزدیکی مالت گزارش شده است.

بیست و هفت كشور عضو این اتحادیه، هنوز هم مرغ آمریكایی را وارد سبدهای خرید خود نمی كنند


به گزارش دانمارك نيوز: به نقل از شبکه تلویزیونی "یورونیوز"، شهروندان بیست و هفت كشور عضو این اتحادیه، هنوز هم مرغ آمریكایی را وارد سبدهای خرید خود نمی كنند.وزیران كشاورزی اتحادیه اروپا، در نشستی تصمیم گرفتند، تحریم واردات مرغ از آمریكا به علّت جنجال های به وجود آمده، همچنانادامه داشته باشد.مرغ های كشتار آمریكا، با روش های شیمیایی میكرب زدائی می شوند كه این امر، سبب می شود گوشت این مرغ ها، به كلر آلوده شود.تحریم مرغ های تولید و کشتار شده در آمریكا، در اروپا به ده سال پیش باز می گردد.

ميليونها شهروند اروپايي حساب بانکي ندارند


به رغم پيشرفت فناوري در اکثر کشورهاي اروپايي، بحران مالي اخير نشان داد ميليونها نفر در اين کشورها حساب بانکي ندارند. به گزارش دانمارك نيوز ميليونها اروپايي به علت فقر يا به علت ناتواني در استفاده از فناوري خدمات بانکي هوشمند، حساب بانکي ندارند. در کشورهاي اروپايي باز کردن حساب بانکي بيش از چند دقيقه وقت نمي گيرد ولي نظام بانکي در اروپا نوعي تبعيض مالي قائل مي شود و حاضر نيست افراد فقير را به عنوان مشتري بپذيرد. در انگليس يک ميليون شهروند اين کشور حساب بانکي ندارند و حدود هفت ميليون نفر نيز در اين کشور به علت وضع مالي نامناسب يا ناتواني در درک عمليات بانکي که از نظر انها پيچيده است، نمي توانند از خدمات مالي مانند دريافت وام يا خدمات بيمه برخوردار شوند. مقابله با تبعيض در برخوردار شدن از خدمات بانکي اساسي، يکي از اهداف اقتصادي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا است.

هتل تاج محل بازگشايي شد

For knap en måned siden var hotellet besat af terrorister




یک نابینا پس از عمل پیوند سلولهای پایه چشم توانست پس از 40 سال بینایی خود را بار دیگر باز یابد

به گزارش دانمارك نيوز:این مرد آمریکایی حدود 40 سال پیش و در سن 3 سالگی در جریان یک تصادف یکی از چشمان خود را از دست داد و این امر منجر به نابینایی چشم دیگر او نیز شد.
در این دوران او از توانایی نسبی برای درک نور برخوردار بود اما قادر به تشخیص اشیا و تمایز صورتها و اشکال نبود. در جریان آخرین عمل سلولهای پایه قرنیه و سلولهای اتصال قرنیه به صلبیه به چشم راست او پیوند زده شد.
او تا 5 ماه پس از جراحی نیز چیزی نمی دید اما بعد از آن توانست حرکات خفیف را درک و اشکال ساده را تشخیص دهد.
پس از گذشت دو سال از آخرین جراحی اکنون او می تواند به شکل تقریباً واضحی اشکال، حرکات و حتی رنگها را ببیند.
گرچه هنوز این فرد در تشخیص قطعی چهره ها اندکی مشکل دارد اما از اینکه می تواند بدون حدس زدن بسیاری از اشکال و رنگها را ببیند بسیار خوشحال است.

قرص سرماخوردگي براي سلامت کودکان مضر است


به نوشته شماره امروز روزنامه گلوب اند ميل در اينترنت، سازمان بهداشت کانادا با اعلام اين مطلب افزود والدين بايد از دادن قرص هاي سرماخوردگي و شربت سينه به کودکان زير شش سال خودداري کنند و کودکان زير دوازده سال نيز فقط با تجويز پزشک متخصص بايد از اين داروها استفاده کنند. سازمان بهداشت کانادا همچنين اعلام کرد براي اثبات تاثير قرص هاي سرماخوردگي و شربت سينه بر بهبود بيماري کودکان، شواهد اندکي وجود دارد و اطلاعات پزشکي در اين زمينه بسيار ناقص است. هشدار جديد مقامات بهداشتي در حالي صورت مي گيرد که مسئولان بهداشتي امريکا و کانادا، سال گذشته تجويز و استفاده از داروهاي ضد سرماخوردگي را براي کودکان زير دو سال ممنوع کردند.

سه سرباز دانماركي در افغانستان كشته شدند

وزارت دفاع دانمارك اعلام كرد ، سه سرباز اين كشور كه در قالب نيروهاي ناتو در افغانستان خدمت مي‌كردند، روز جمعه كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري دانمارك نيوز: از كپنهاك ، بيانيه وزارت دفاع دانمارك دراين باره حاكيست ، خودروي حامل اين سربازان براثر اصابت به يك وسيله انفجاري در جنوب ايالت هلمند منفجر شد و موجب كشته شدن آنها و زخمي شدن يك همقطارشان گرديد.
اين بيانيه همچنين مي‌افزايد ، خودروي حامل اين نظاميان براثر انفجار يك بمب كنار جاده‌اي يا مين در بعد از ظهر جمعه منفجر شد و موجب جان باختن سه نفر و زخمي شدن نفر چهارم شد.