۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

ایا دختری اهل سوریه را به جرم گرویدن به مسیحیت بدین شکل وحشتناک بقتل رسانده اند !؟

امروز عکسی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که نشان می دهد که دختری اهل سوریه را به جرم گرویدن به مسیحیت به شکل وحشتناک بقتل رسانده اند. در کشوری که قرار بود که جنبش سیاسی علیه دیکتاتوری 40 ساله خانواده اسد کانالیزه شود ؛ اما با دخالت غرب ،سلفی ها ، ترکیه ، القاعده و کشورهای ارتجاعی همچون عربستان و قطر از یکسو و حمایت جمهوری اسلامی و روسیه از طرف دیگر و سر ریزشدن میلیون ها دلار وکمک تسلیجاتی به طرفین جنگ ، مبارزه ضد استبدادی را به جنگ مذهبی شیعه و سنی مبدل کرده اند و بدین طریق مردمان سوریه را بجا ن هم انداخته است .شایان ذکر است که این خبر هنوز ار سوی خبر گزاریهای معتبر جهان تائید نشده است

«درگيری در استان هرمزگان» در اعتراض به تقسيمات کشوری

گزارش‌هایی درباره اعتراض اهالی روستاهایی در جنوب ایران درباره نقشه تقسیمات کشوری و اختلاف بین دو استان هرمزگان و فارس منتشر شده است. این اعتراض‌ها به درگیری با نیروهای پلیس منجر شده است.وبسایت تابناک که از وبسایت‌ نزدیک به محسن رضایی، روز جمعه ۶ اردیبهشت گزارش داده که اهالی دو روستا در استان هرمزگان بر سر تغییر موقعیت این دو روستا در نقشه تقسیمات کشوری اعتراض کرده‌اند و با پلیس درگیر شده‌اند.طبق این گزارش، اهالی این دو روستا به الحاق به مرکز بخش «کوخرد» در استان هرمزگان اعتراض دارند.
این طور که تابناک گزارش داده است، این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و تاکنون در جریان آن، چند دستگاه موتور و مغازه به آتش کشیده شده و تعدادی از نیرو‌های پلیس و مردم نیز زخمی شده‌اند.این وبسایت به وزیر کشور هشدار داده است «مواظب شهرهای دور هم باشید».تقسيمات کشوری در ايران همواره با اعتراض های ساکنان محلی روبرو بوده است و معمولا به دنبال تجمع های صورت گرفته، درگيری های شديدی ميان مردم و نيروهای امنيتی و انتظامی به وقوع پيوسته است که تلفاتی نيز بر جای گذاشته است.به دنبال مصوبه هيئت دولت ايران در سال ۱۳۸۸  برای تبديل شدن بخش «گراش» به شهرستان، مردم لار در مقابل فرمانداری دست به تجمع اعتراضی زدند که اين تجمع با دخالت پليس به درگيری کشيده شد.رخی از معترضان با اشاره به خواسته قديمی خود خواستار ايجاد استان لارستان و جدا شدن آن از استان فارس بودند.برخی گزارش ها حاکی است که در جريان سفر محمود احمدی نژاد به لار در سال ۱۳۸۶ مردم اين شهر شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست، لار به استان شدن خواسته مردم ماست» سر دادند که رييس جمهور ايران در پاسخ به آنها گفته بود: «دولت در سفرهای استانی در باره تقسيمات کشوری تصميم گيری نمی کند

کنفرانس استانبول علیه بشار اسد

» دوستان سوریه » در استانبول اعلام کردند که به کمک های خود به معارضان خواهند افزود. بار دیگر در باره لغو تحریم ارسال اسلحه به سوریه گفتگو شد. کشورهای یازده گانه موسوم به » دوستان سوریه » به حمایت خود از جنگ معارضان سوری با دولت سوریه ادامه خواهند داد. این حاصل اصلی همایش نمایندگان ترکیه، قطر، عربستان، امارات، مصر، اردن، فرانسه، آمریکا، انگلستان، آلمان و ایتالیاست که در روزهای شنبه و یکشنبه در استانبول گرد هم آمدند. دولت آلمان با افزایش 15 میلیون یورو مجموعا 145 میلیون یورو برای » کمک های انسانی » در اختیار می گذارد. با این پول باید به پناهندگان و » دولت مخالفان » که بعدا در مناطق» آزاد شده » تشکیل خواهد شد، کمک شود. یک «دفتر تماس» آلمانی در مرز ترکیه – سوریه باید از آن کار حمایت کند. مبانی حقوقی این اقدامات مبهم است. جان کری وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا کمک های نقدی خود را دو برابر کرده و به 250 میلیون دلار افزایش خواهد داد. آمریکا قصد دارد با جلیقه های ضد گلوله، دستگاههای دید در شب و اتومبیل های زره پوش برای حمله افراد مسلح «ائتلاف ملی» به نیروی های نظامی ارتش سوریه به آنها کمک کند. اسلحه را قطر، عربستان و لیبی در اختیار خواهند گذاشت. بنا به گفته جان کری هرچه ارسال می شود باید توسط رئیس شورای نظامی » ارتش آزاد سوریه « ژنرال «سلیم ادریس» کنترل شود. «گیدو وستر وله» ,وزیر خارجه آلمان با اشاره به رقیق تر شدن مقررات تحریم ارسال اسلحه به شورشیان از سوی اتحادیه اروپا، در استانبول گفت اگر یک یا دو کشور در اتحادیه اروپا معتقد باشند که این خطر وجود ندارد که سلاحها بدست گروههای نامطلوب بیفتد » آلمان به آن احترام خواهد گذاشت». مدت تحریم ارسال اسلحه در پایان ماه مه به اتمام خواهد رسید، امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در این باره مشاوره خواهند کرد. انگلستان و فرانسه قصد دارند رسما آزادی ارسال اسلحه به شورشیان را به کرسی بنشانند. هیأت های نمایندگی در «ائتلاف ملی» شرائطی را که کشورهای غربی برای ادامه کمک به آنها قائل شده اند پذیرفته اند و از هر نوع تروریسم و افراط گرائی فاصله گرفته اند. قول داده شده است که پس از سقوط بشار اسد، که برای رسیدن به آن تلاش می شود، یک نظام دموکراتیک در سوریه بنا شود. در بیانیه ای که روزشنبه از سوی این گروه منتشر شد از کشورهای غربی خواسته شده علیه نیروی هوائی و ارتش سوریه «با هواپیماهای بی سرنشین دست به عملیات جراحی زده شود» . برای آن که بازگشت پناهندگان به زادگاه خود تضمین شود باید یک منطقه ممنوع پرواز در مرزهای شمالی و جنوبی سوریه به کرسی نشانده شود» که موجب تقسیم سوریه به سه قسمت خواهد شد. روزنامه سوریائی الوطن آمریکا را متهم کرد به این که نفت بر آتش می ریزد. آلکساندر لوکاشه ویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه قبلا از کشورهای یازدهگانه خواسته بود نهایت کوشش را بعمل آورند تا گفتگو میان دولت سوریه و مخالفان ممکن گردد. معاذ الخطیب رئیس » ائتلاف ملی » استعفای خود را که در ماه مارس اعلام کرده بود بار دیگر تایید کرد. بنا به گزارش خبر گزاری فرانسه از استانبول این استعفا در ماه مه قوت قانونی خواهد یافت. تا کنون نه » ائتلاف ملی» و نه گروه رهبری » دوستان سوریه » این استعفا را نپذیرفته اند.

حسین رونقی، فعال حقوق بشر تحت عمل جراحی قرار گرفت


حسین رونقی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس منتقد که در مرخصی به سر می برد، به دلیل وخامت حالش در بیماستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار کلمه، صبح روز جمعه ششم اردیبشهت ۱۳۹۲ سیدحسین رونقی ملکی به دلیل افزایش خونریزی و شدت درد های کلیوی در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بستری شد که بعد از ظهر امروز، شنبه هفتم اردیبهشت برای ششمین بار تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفت.
این زندانی سیاسی هم اینک در مرخصی درمانی بسر می برد، زمانی که در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شد پنج بار برای عمل جراحی از زندان به بیمارستان هاشمی نژاد منتقل شد.
این کوشنده حقوق بشر سال گذشته به همراه تعدادی دیگر از امدادگران در زلزله آذربایجان بازداشته شده و پس از برخوردهای غیر قانونی دست به اعتصاب غذای خشک زد که این امر باعث تشدید خونریزی کلیه های تازه عمل کرده اش شده بود.
حسین رونقی ملکی از بازداشت شده های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد