۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

درگیری دانشجویان و بسیجیان- دفن شهید دانشگاه امیرکبیر

اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) به پروژه دفن شهید در این دانشگاه / 5 اسفند 1387 / امروز با آغاز نمایش قدرت حاکمیت در خیابان های تهران که با به راه انداختن هیئت های سینه زنی و مداحی در خیابان انقلاب از روبه روی دانشگاه تهران آغاز شد کمتر کسی تصور می کرد که این نیروی جیره خوار، در دانشگاه پلی تکنیک به سیل مخالفان دفن شهید در دانشگاه برخورد

کشورهاي اسکانديناوي براي مقابله با روسيه پيمان مشترک نظامي مي بندند


کشورهاي اسکانديناوي به همراه آيسلند قصد دارند براي دفاع از منافع اين کشورها در آبهاي اقيانوس منجمد شمالي پيمان مشترک نظامي تشکيل دهند.
به گزارش دانمارك نيوز:در اجلاس وزيران خارجه کشورهاي اسکانديناوي که در نروژ برگزار شد، طرح همکاري کشورهاي حوزه اقيانوس منجمد شمالي نه تنها در زمينه نظامي بلکه در زمينه هاي نظارت هوايي، ديده باني دريايي و تبادل تجهيزات پزشکي بررسي شد.
از ديگر طرح هاي پيشنهادي، ساخت و ارسال ماهواره اطلاعاتي بر فراز قطب شمال تا سال 2020 و همچنين همکاري در برقراري صلح بين المللي است.
پيمان نظامي مشترک کشورهاي اسکانديناوي که به منظور دفاع از منافع اين کشورها در برابر خطرات احتمالي روسيه در آبهاي اقيانوس منجمد شمالي شکل مي گيرد همکاري فنلاند، نروژ، سوئد، دانمارک و آيسلند را طلب مي کند.
چهار کشور اسکانديناوي، فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک با اين همکاري که از زمان پايان جنگ جهاني دوم مطرح شده بود موافق هستند ولي تحقق اين طرح پس از تشکيل ناتو، سازمان پيمان آتلانتيك شمالي به تعويق افتاد.
دانمارک و نروژ که طعم تلخ جنگ و اشغال از سوي ارتش نازي را چشيده اند به همراه آيسلند از اعضاي ناتو هستند.
اين در حالي است که فنلاند که در جريان جنگ جهاني دوم بدون وابستگي به ساير قدرتها از تماميت ارضي خود در برابر تهاجم ارتش آلمان و روسيه دفاع کرد، همچنان در عرصه نظامي بي طرف است.
سوئد نيز که در جنگ جهاني دوم دست نخورده باقي ماند تاکنون موضع بي طرفي را اتخاذ کرده است

کميسيون اروپا از برخوردهاي نژاد پرستانه در برخي کشورها ابراز نگراني کرد


کميسيون اروپا روز پنج شنبه از خشونت هاي هدفمند عليه اقليت هاي رومانيايي در مجارستان و ديگر کشورهاي اروپايي به شدت ابراز نگراني کرد. اين کميسيون همچنين از دولت هاي اروپايي خواست تا اقدامات اگاه کننده اي را براي جلوگيري از اين اقدامات انجام دهند. ولاديمير اسپيدلا کميسر روابط اجتماعي و برابري فرصت هاي اتحاديه اروپا اعلام کرد من از اين حوادث بسيار نگران هستم. وي گفت در برخي از کشورهاي اروپايي به نظر مي رسد که رومانيايي ها (‌کولي ها)‌ به هدف خشونت هاي نژاد پرستانه سازمان يافته تبديل شده اند. اين اقدامات با سخنان مردم گرايانه سياسي ،‌ نطق هاي تحرک کننده به نفرت قومي و تبليغات رسانه اي تشديد شده است. اين مقام اروپايي افزود در برخي از موارد رومانيايي ها به بزهاي قرباني براي مشکلات اجتماعي گسترده تر تبديل شده اند. کميسيون اروپا همه اشکال خشونت در قبال رومانيايي ها را محکوم کرد و از مقامات همه کشورهاي اروپايي خواست تا امنيت شغلي همه افراد را در خاک خود تامين کنند. اسپيدلا تاکيد کرد حتي معناي اتحاديه اروپا عبور کردن از انچه تجلي کننده تاريخ اين قاره در طول قرن ها از جمله نفرت نژادي و اتش سوزي ها است. وي گفت اروپا به معناي حق هر مرد،‌زن و کودک است که ازادانه و بدون تبعيض زندگي کنند. اين کميسر تبعه جمهوري چک خاطر نشان کرد فقر مطلق ،‌طرد اجتماعي،‌کمبود اشتغال منظم و سطح پايين اموزش واقعيت هايي براي اين اقليت ها هستند اما از اين مشکلات مي توان با اقدام هدفمند اتحاديه اروپا و کشورهايي که اين اتحاديه را تشکيل مي دهند عبور کرد.

استاد دانشگاه و توطئه تام و جری

واقعا تام و جری تو قدیمی ها یه چیز دیگست چون آدم با اینکه صد دفعه دیده ولی اگه بازم ببینه واسش جالبه فکر نکنم هیچ کارتونی رو بشه به این تعداد دید و بازم تازگی داشته باشه.

دختر خردسال در جواب :سوال بزرگ بشی چه کاره خواهی شد پاسخ میدهد: عروس

یک آخوند جمکرانی در حال دختر بازی

فقر- فحشاء - اعتياد حاصل استبداد، فساد و غارت حكومتی است

براساس مطالعات انجام شده، هم اكنون حدود 50 درصد جمعيت روستايی و 20 درصد جمعيت شهری در ايران زير خط فقر زندگی می‌كنند كه با توجه به تركيب جمعيت شهری و روستايی كشور حدود 30 درصد جمعيت كشور در محدوده و يا زير خط فقر قرار دارند. در خوش‌بينانه‌ترين حالت حدود 10 ميليون و براساس برخی ارزيابی‌ها بالغ بر 12 ميليون نفر زير خط فقر زندگی می‌كنند كه حتی از دريافت مقدار مناسب دو هزار كالری در روز محروم هستند.

گوگل وارد اقيانوس‌ها مي‌شود

يكي از امكانات اين برنامه جديد تصويرسازي تاريخي يا است كه به كاربر اين امكان را مي‌دهد تا معادل چندين دهه تصاوير ماهواره‌اي را مرور كرده و گسترش مناطق شهري و يا عقب‌نشيني سواحل را بازبيني كنند.
يكي از امكانات اين برنامه جديد تصويرسازي تاريخي است كه به كاربر اين امكان را مي‌دهد تا معادل چندين دهه تصاوير ماهواره‌اي را مرور كرده و گسترش مناطق شهري و يا عقب‌نشيني سواحل را بازبيني كنند.با امكان «تور» مي‌توانيد تورهاي صداگذاري شده را با تصاويري از مناظر سطح و زير دريا مشاهده كنيد و يا در زيردريايي بازسازي شده در اعماق درياها سفر كنيد.

دانمارک ميزان ماليات‌ها را کاهش مي‌دهد


دولت دانمارک روز سه شنبه پيش نويس اصلاح ساختار مالياتي اين کشور را با هدف کاستن از ميزان ماليات به پارلمان تقديم کرد. دولت دانمارک در چارچوب اين طرح اميدوار است بيست و شش ميليارد کرون دانمارک (سه و نيم ميليون يورو) را از ميزان ماليات ها در سال دو هزار و ده بکاهد. مقامات اين کشور همچنين اميدوارند با اين کار زمينه را براي رونق دوباره اقتصاد کشوري فراهم کنند که بحران مالي بين المللي اقتصاد و بازار مالي ان را به شدت تحت تاثير منفي خود قرار داده است. به‌ گزارش دانمارك نيوز از کپنهاگ، اندرس فوگ راسموسن نخست وزير دانمارک روز سه شنبه اعلام کرد "ما در نظر داريم در سال دو هزار و ده ميزان ماليات هاي مستقيم را بيست و شش ميليارد کرون کاهش دهيم که از اين مقدار بيست و سه ميليارد کرون از ماليات هايي خواهد بود که از بخش کار و درامدها گرفته مي شود . نخست وزير دانمارک خاطر نشان کرد اين اصلاح ساختار مالياتي به معناي ان است که دانمارکي ها از سال اينده حدود دوازده ميليارد کرون پول به دست شان مي ايد و اين امر در تقويت فعاليت هاي اقتصادي کشور تاثير خواهد گذاشت.