۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

Nigerian court charges Iranian guard member

Nov 25 (Reuters) - A court in Nigeria on Thursday charged a member of Iran's Revolutionary Guards and three Nigerians over a shipment of mortars and rockets seized in the main port of Lagos last month.
Azim Adhajani, identified in court documents as a Tehran-based businessman and member of Iran's Revolutionary Guard Corps (IRGC), was charged alongside a suspected Nigerian accomplice with the importation of prohibited firearms.
The two men and a further two Nigerian suspects were also charged with conspiring to export the illegal shipment to Banjul, Gambia. (For more Reuters Africa coverage and to have your say on the top issues, visit: af.reuters.com/ ) (Reporting by Camillus Eboh; Writing by Nick Tattersall; Editing by Maria Golovnina)

رویترز: دادگاهی در نیجریه روز پنجشنبه یک عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در رابطه با خمپاره اندازها و راکت های توقیف شده در بندر لاگوس متهم کرد. «عظیم آقاجانی» که در پرونده دادگاه به عنوان «یک تاجر مقیم تهران» و همچنین «عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» شناسایی شده، به همراه یک همدست نیجریایی به وارد کردن تسلیحات ممنوعه به نیجریه متهم شده است. این دو نفر به همراه دو مظنون نیجریایی دیگر همچنین به توطئه چینی برای صادر کردن این محموله غیرقانونی به شهر بانجول در گامبیا متهم شده اند

ویدیو مصاحبه فائزه هاشمی رفسنجانی با شبکه الآن دبی

فائزه هاشمی رفسنجانی در مورد دستگیری فرزندش و شرایط مهدی هاشمی صحبت می کند


سخنان خامنه ای در مورد فتنه و فتنه گران

  خامنه‌ای روز پنجشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) در جمع بسیجی‌های استان تهران، اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را "فتنه پیچیده" خواند و گفت: «فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند که برای جاه‌طلبی خود و برای دست یافتن به قدرت و رسیدن به اهدافی که به صورت آرزو در وجود خود متراکم و انباشته کرد‌ه‌اند، حاضر می‌شوند به مصلحت کشور و حقانیت یک راه پشت کنند». وی در سخنانش‌ از کسی نام نبرد. مسئولان حکومتی از نامزدهای اصلاح‌طلب با عنوان "سران فتنه" یاد می‌کنند 


رهنورد: تاريخ کشور اين‌همه خشونت سياسی نسبت به مردم و خصوصأ زنان را ياد ندارد

زهرا رهنورد به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان نامه‌ای سرگشاده خطاب به رييس قوه قضائيه ايران نوشت. در اين نامه آمده است: "هميشه ما زنان از تبعيض‌های متعدد خشونت‌آفرين در زمينه‌های فرهنگی، حقوقی و ارزشی در سطح جامعه و خانواده رنج برده‌ايم... زنانی که به جرم آزادی‌خواهی، دموکراسی‌طلبی، حمايت از حقوق زنان و کودکان و فعاليت عليه تبعيض جنسيتی و فعاليت برای تصحيح قوانين ناقص و يا غلط خانواده که فرسنگ‌ها از دين و دنيای مدرن دور است، طرفداران حقوق بشر، به جرم روزنامه‌نگاری، به جرم دفاع از حق تحصيل، به جرم‌های ساختگی و من‌درآوردی و اتهامات قومی، فکری و اعتقادی و تهمت و افترا و پرونده‌سازی و به جرم سئوال رأی من کجاست به جرم سئوال فرزند من کجاست؟ گرفتار خشونت سياسی شده اند. 

ابراهيم يزدی را آزاد کنيد

جمع وسيعی از فعالان سياسی و اجتماعی ايران با گرايش‌های گوناگون بيانيه‌ای در حمايت از ابراهيم يزدی و برای آزادی وی منتشر کردند. آن‌ها نوشته‌اند: "ما به شدت نگران سلامت، عدم دسترسی به امکانات دارويی و پزشکی دکتر يزدی بوده و خواهان آزادی بی‌قيد و شرط ايشان هستيم. ما از همه‌ی مجامع و شخصيت‌های آزادی‌خواه جهان می‌خواهيم که تلاش و فشار خود را افزايش دهند تا تضييق و سرکوب عليه دکتريزدی، کنش‌گران مدنی، و همه‌ی دگرانديشان پايان يابد و بر بازداشت‌ها، تهديدها و پرونده‌سازی‌های جديد عليه آنان نقطه‌ی پايان گذاشته شود

وزیر امور خارجه آلمان : جهان اجازه نمی دهد ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای دست یابد


رادیو فردا  : تنها یک روز پس از انتشار تازه‌ترین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرده است، جهان اجازه نخواهد داد که ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای دست یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان،‌ روز چهارشنبه گفته است: «جهان نمی‌خواهد،‌ شاهد مسلح شدن ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای باشد.»
وی که در جلسه پارلمان آلمان سخن می‌گفت،‌ تاکید کرده است، هر چه بر شمار کشورهایی که جنگ‌افزارهای هسته‌ای در اختیار دارند، بیشتر شود، جهان نیز بی‌ثبات‌تر خواهد شد.
این سخنان تنها یک روز پس از انتشار تازه‌ترین گزارش یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.
آقای آمانو،‌ در گزارش خود که در اختیار کشورهای عضو شورای حکام آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی و نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته،‌ یک بار دیگر نسبت به «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه اتمی جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده است.
در بخشی از این گزارش آمده است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استناد به اطلاعات موجود همچنان نسبت به «فعالیت‌های هسته‌ای احتمالی ایران در گذشته یا حال با مشارکت سازمان‌های نظامی شامل فعالیت‌های مرتبط با ساخت یک کلاهک هسته‌ای» نگران است