۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

موافقت کابینه دولت اسرائیل با گزینه جنگ علیه ایران

 یک سایت اسرائیلی به نقل از شبکه ی فاکس نیوز مدعی موافقت وزرای دولت رژیم  اسرائیلی با حمله به ایران شده است.دبکا ادعا کرد: شبکه ی فاکس نیوز به نقل از منبع خود گزارش داد که تمام وزرای اسرائیلی که پیش از این مخالف حمله به ایران بودند، اکنون موفق این اقدام شده اند .دبکا به نقل از منابع خود مدعی شد: دولت اوباما دلیل چرخش نظر وزرای اسرائیلی در خصوص حمله به ایران را دستیابی ایران به سلاح هسته ای می داند .این سایت اسرائیلی ادعا کرد: 10 روز پس از گزارشات رسانه های اسرائیلی در مورد حمله قریب الوقوع به ایران، دولت اسرائیل این گونه تصمیم گرفته است: اسرائیل برنامه ی حمله به ایران را دنبال کند

کاندولیزا رایس: اسرائیل از خود در برابر ایران دفاع می‌کند

وزیر سابق امور خارجه آمریکا به سایت «نیوزمکس» گفت که دولت آمریکا باید محکم‌تر مقابل ایران بایستد. خانم رایس می‌افزاید که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد اسرائیل از خودش دفاع خواهد کرد. او همچنین گفت که حرف زدن از حمله به مراکز هسته‌ای ایران به حرف ساده‌تر است چون بسیاری از این مراکز درمناطق پرجمعیت ساخته شده‌اند و بسیاری معتقدند که حمله به چنین نقاطی، ممکن است رابطه میان مردم و رژیم ایران را نزدیک‌تر کند.
به گزارش سایت نیوزمکس، کاندلیزا رایس در گفتگو با این سایت گفت که گزینه حمله به مراکز هسته‌ای ایران در دوران بوش، روی «میز» بوده و الان هم رئیس جمهوری آمریکا باید همچنان این گزینه را زنده نگه دارد.
او همچنین گفت که «زدن» مراکز هسته‌ای ایران به زبان ساده‌تر است چون بسیاری از این مراکز درمناطق پرجمعیت ساخته شده‌اند و بسیاری معتقدند که حمله به چنین نقاطی، ممکن است رابطه میان مردم و رژیم ایران را نزدیک‌تر کند. خانم رایس ادامه داد: «در عوض همه به سراغ دیپلماسی سخت‌گیرانه‌تری رفته‌اند و حالا به خاطر نقاط ضعف‌های رژیم ایران،همیشه امیدواری‌هایی برای ساقط کردنش وجود دارد.»
کاندولیزا راسی در باره احتمال حمله اسرائیل به ایران گفت: «درباره دفاع اسرائیلی‌ها از خودشان، هیچ تردیدی ندارم، وقتی که حس کنند ایرانی‌ها می خواهند "آستانه هسته‌ای‌"عبور کنند.»