۱۳۸۷ آبان ۲۳, پنجشنبه

موتورولا گوشي جديد خود را با نام ZINE ZN5 به همراه دوربين ديجيتالي پنج مگاپيكسلي روانه بازار كرد


شرکت موتورولا گوشی جدید خود را با نام
ZINE ZN5 به همراه دوربین دیجیتالی پنج مگاپیکسلی روانه بازار کرد.در دوربین دیجیتالی این گوشی فناوری Kodak Imaging Technologyبه کار رفته است که کیفیت و وضوح تصاویر را بسیار افزایش می دهد. این دوربین به قابلیت گرفتن چندین عکس به صورت همزمان، عکسبرداری به صورت پاناروما، قابلیت خودکار اتصال عکس هایی که به صورت همزمان گرفته شده اند، افزایش ظرفیت حافظه برای عکسبرداری و... مجهز شده است.علاوه بر موارد یاد شده، دوربین دیجیتالی گوشی ZN5 فناوری اتوفوکوس، فلش Xenon، فناوری خودکار تشخیص نور محیط و فناوری از بین بردن قرمزی چشم به هنگام روشن شدن فلش را نیز شامل می شود. این گوشی به همراه کارت حافظه یک گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می گیرد و توانایی پشتیبانی از کارت های حافظه با ظرفیت چهار گیگابایت را نیز دارد.گوشی ZINE ZN5 موتورولا به فناوری بی سیم Wi-Fi نیز مجهز شده است و کاربران می توانند به صورت بی سیم عکس های خود را روی اینترنت منتشر کنند. در این گوشی فناوری های ارتباطی بلوتوث و ورودی USB نیز به کار رفته است.

مصرف مقدار زيادي لبنيات در رژيم غذايي


تحقيقات نشان مي‌دهد، مصرف مقدار زيادي لبنيات در رژيم غذايي روزانه نه تنها موجب لاغري مي‌شود، بلكه پايدار ماندن آن را تضمين مي‌كند
به گفته متخصصان، لبنيات به افرادي كه رژيم غذايي دارند كمك مي‌كند چربي بيشتري سوزانده و با وجود مصرف كالري بيشتر دچار اضافه وزن نشوند.
بر اساس اين تحقيق در صورتي كه لبنيات همراه با 3 وعده غذايي مصرف شوند از اضافه وزن جلوگيري كرده و مانع تجمع چربي در بدن مي‌شوند.
البته بايد گفت كه مصرف زياد لبنيات پرچرب كمكي به كاهش وزن نمي‌كند و بايد در اين رژيم از لبنيات كم چرب استفاده كرد

پارک تفريحي چارلز ديکنز در انگلستان

خرابكاري در عكسهاي يادگاري ديگران و يا شكار لحظات

بچه دار شدن حسی زنانه یا مردانه نیست بلکه نیازی انسانی است

تامس باتی» که به «مرد حامله» شهره شده بود دختر زایید برای بار دوم نیز حامله شد
'Den gravide mand' er gravid igen
Thomas Beatie chokerede verden, da han tidligere i år fødte en datter. Nu er den transseksuelle mand gravid igen

هسته انگور از آلزایمر جلوگیری می کند



محققان با آزمایش بر روی موشها دریافتند که مواد درون هسته انگور از ته نشین شدن پروتئین عامل آلزایمر جلوگیری کرده و می تواند در درمان و کنترل این بیماری نقشی موثر را ایفا کند. به گزارش دانمارك نيوز :بر اساس مطالعات جدید، هسته میوه انگور سرشار از ترکیباتی است که قادر به کاهش میزان فرسایش مغزی در دوران پیری خواهد شد.
متخصصان دانشگاه فلیندر در استرالیا، با آزمایش بر روی موشها دریافتند موشهایی که به مدت 6 ماه از هسته انگور تغذیه کرده اند، نسبت به موشهایی که از غذاهای عادی خود استفاده می کنند، دارای عملکرد شناختی بهتری هستند. به همین دلیل محققان بر این باورند که این دانه ها می توانند به عنوان درمانی ارزان قیمت برای کنترل بیماریهایی نظیر آلزایمر مورد استفاده قرار گیرند.
به گفته محققان عصاره این دانه ها می توان از ته نشین شدن پروتئینهای آمیلوئد، عامل اصلی بروز آلزایمر، در مغز جلوگیری کند. همچنین آزمایشها نشان می دهد که عصاره این دانه ها در کاهش 50 درصد از تاثیر بیماری جنون بر سلول های مغز نقش موثری دارد

چرا یک فیلم از محوطه زندان اوین نمی گیرد؟ چرا از اتاق شکنجه فیلم برای شما تهیه نمی کند؟


درباره فیلم اخیر مربوط به خشونت در خیابان هم همین توصیه را می‌کنیم. منطق را در کنار هیجان و نفرت از توحش به خدمت بگیرید و یکبار دیگر این فیلم اخیر را ببینید و به خود پاسخ دهید:
1- معمولا در جریان این حوادث آنقدر مامور در محل هست که مردم را دور کند تا مبادا به حمایت از آن که به چنگ افتاده برخیزند. در این فیلم هم می بینید که هستند. پس این فیلم را که با دوربین و از نزدیک گرفته شده و نه با تلفن دوربین و از راه دور، چه کسی و با چه هدفی گرفته؟
2- وسیله ای که با آن فرد به چنگ افتاده را می زنند، حتی باتوم لاستیکی هم نیست. چوبی شبیه چماق است و با تمام قدرت از بالای سر پائین می‌آید. نه پس از 20- 30 و شاید 40 ضربه ای که با این چوب به طرف می زنند، بلکه پس از دو ضربه، استخوان و عضله ای از خورنده چوب باقی می ماند که بتوان از زمین برخاسته و بایستد؟ و شما دراین فیلم می بینید که طرف بعد از همه آن ضربات بلند می شود و تا کنار صندوق عقب اتومبیل نیروی انتظامی و پلیس براحتی راه می رود!
سئوالات بیشتری را می توان طرح کرد، اما اگر فقط برای همین دو سئوال پاسخ یافتید، آنوقت به سئوالات دیگر بیاندیشید.
از جمله، این که با چه هدفی این صحنه ها را فیلم می گیرند و فورا پخش می کنند و بنام و آرم حقوق بشر داخلی فورا روی شبکه یوتوب قرار میگیرد؟
جز این اینست که می خواهند رعب و وحشت را برجامعه حاکم کنند؟ و حکومت اوباشی را که اتفاقا دراین فیلم یکی از آن ها را با سر و سینه ورزیده و زورخانه ای می بیند نشان بدهند.
چه کسانی بیننده این نوع فیلم ها هستند؟ هم در خارج و هم در داخل. تکلیف خارج کشوری ها روشن است و دسترسی آنها به شبکه اینترنت هم مثل آب خوردن. اما آنها که درداخل هستند، جز طیف هائی از قشر متوسط جامعه و نه توده وسیع مردم به اینترنت دسترسی دارند؟ پس بیننده آنها هستند و هدف هم ترساندن آنها.
همین طیف به ماهواره هم دسترسی دارد و رادیوها و تلویزیون های فارسی خارج از کشور را می بیند. تلویزیون و رادیوهائی که شماری از آنها از بودجه محرمانه جمهوری اسلامی برای ادامه کارشان استفاده می‌کنند. به آن تلویزیون باصطلاح رنگارنگ نگاهی، حتی اگر یکبار هم شده نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید. همان تلویزیونی که رکیک ترین و چارواداری ترین فحش ها را به صدر تا ذیل آخوندها و بویژه آیت الله خمینی می دهد.
همین رادیوها و تلویزیون ها، جبهه دومی است که با این فیلم ها تغذیه شده و به سمت همان طبقه و قشری که بیننده و شنونده آنها هستند شلیک ترس و وحشت و خانه نشینی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری را می کنند.
یعنی این طیف را که می تواند مبلغ و مروج آگاه توده مردم برای انتخاب درست باشد می ترسانند، مایوس می کنند، درخانه می نشانند، تا بقیه مردمی را که درجریان این نوع مسائل نیستند به آن سمت که می خواهند هدایت و رهبری کنند. هدف اینست. تمام شگردها که در خرافات مذهبی و نقش آفرینی مداحان خلاصه نمی شود. دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی انواع ترفندها را در کیسه دارد.
آن که می تواند و امکان آن را دارد تا فیلم اعترافات بازجو در سلول را بگیرد و برای شما روی یوتوب قرار دهد، چرا یک فیلم از محوطه زندان اوین نمی گیرد؟ چرا از اتاق شکنجه فیلم برای شما تهیه نمی کند؟
آن که فیلم توحش خیابانی را برای شما تهیه می کند، اگر ریگی به کفش ندارد چرا فیلمی از داخل کلانتری ها، پاسگاه های سیار و پراکنده نیروی انتظامی که بصورت کیوسک در هر گوشه تهران از زمین مثل قارچ روئیده اند فیلم نمی گیرد؟ یعنی همان جائی که هزاران هزار تهرانی در روز با آن ها سر و کار دارند و می بینند و می دانند که جز لگد و فحش و کشیده زبان دیگری در این اماکن حاکم نیست. چرا از دادگستری و دردمندانی که در راهروهای آن سرگردان اند فیلم نمی گیرد؟
نتیجه دیگری نیز از این بازی امنیتی محتمل است و روز به روز نیز محتمل تر می شود و آن این که در پایان حکومت خشونت خیابانی و یکدست شدن حکومت نظامی ها، یک رضاخان نظم عمومی جامعه را بدست بگیرد.
به همه آنچه نوشته شد، حداقل بعنوان احتمالات بیاندیشیم!
حالا این فیلم را با این توضیحات ببینید و خود قضاوت کنید. به لحظه ای که زننده چوب هم پشت به دوربین می کند توجه داشته باشید. همچنین به کوچک و لاغر انتخاب کردن سوژه که در صندوق عقب اتومبیل جا بگیرد. از
اینجا ببینید.

با وجود اينكه خيار در فهرست ميوه‌هاي پرخاصيت با ارزش غذايي بالا طبقه‌بندي نمي‌شود اما



با وجود اينكه خيار در فهرست ميوه‌هاي پرخاصيت با ارزش غذايي بالا طبقه‌بندي نمي‌شود اما نمي‌توان وجود مقاديري از ويتامين و مواد معدني را در آن ناديده گرفت.
خيار حاوي مقدار كمي فيبر، املاح و ويتامين به ويژه ويتامينC است. يك فنجان متوسط خيار برش خورده، حدود ۶ درصد از نياز روزانه به ويتامين C را تامين مي‌كند.
اما مهم‌ترين خاصيت خيار كه در روز‌هاي گرم تابستان مورد توجه قرار مي‌گيرد، خاصيت خنكي آن است. خوردن خيار احساس طراوت و شادابي در فرد ايجاد كرده و به ميزان قابل توجهي تشنگي و گرمازدگي را رفع مي كند.
گفتني است كه ۹۵ درصد خيار از آب تشكيل شده است و خوردن يك فنجان خيار ورقه شده با نوشيدن يك ليوان آب برابري مي‌كند.
اين در حالي است كه پوست سبز خيار نيز مقادير قابل توجهي فيبر، پتاسيم و منيزيم دارد و خوردن خيار همراه با پوست، البته در صورتي كه به خوبي شسته شده باشد، توصيه مي‌شود.
از سوي ديگر برخي پزشكان بر اين باورند كه خيار به كاهش فشار خون كمك مي‌كند و از اين رو مصرف آن براي افرادي كه دچار پرفشاري خون هستند توصيه مي‌شود. همچنين خيار به درمان حساسيت‌هاي پوستي و آفتاب‌‌سوختگي كمك مي كند.

در هر صورت قبل از خواب از خوردن غذاهای پرپروتئین پرهیز کنید

دانمارک نیوز به نقل از روزنامه بت دانمارک
چند نمونه از غذاهایی که مصرف آنها قبل از خواب به خوابیدن کمک می کند عبارتند از:
- یک کاسه کوچک سوپ جودوسر یا غلات و حبوبات که حاوی شیر کم چرب باشد.- یک تکه نان شیرین یا کلوچه به همراه یک تکه پنیر یا یک تکه ژامبون.- یک عدد سیب کوچک به همراه یک تکه پنیر- ماست.
در هر صورت قبل از خواب از خوردن غذاهای پرپروتئین پرهیز کنید چرا که این غذاها به میزان زیادی حاوی تیروزین هستند.
تیروزین یک نوع اسیدآمینه است که سبب تحریک فعالیت های مغزی می شود. سایر غذاهایی که باید از خوردن آنها قبل از خواب اجتناب کنید عبارتند از:
- غذاهای سنگین و تند: به خصوص اگر مستعد ناراحتی سوزش معده هستید. خوردن بیش از حد سبب خواهد شد در موقع دراز کشیدن از نظر جسمی راحت نباشید.
- مایعات زیاد: نوشیدن زیاد مایعات قبل از خواب باعث می شود طی شب به طور مکرر برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار شوید.
- کافئین: یک محرک است و می تواند فعالیت سیستم عصبی فرد را افزایش داده و موجب سخت تر شدن شروع خواب شود.