۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

سفارت کانادا در تهران بخش صدور ویزا را تعطیل کرد

سفارت کانادا در تهران از تعطیلی بخش صدور ویزا در این سفارتخانه خبر داد
سفارت کانادا در تهران از تعطیلی بخش صدور ویزا در این سفارتخانه خبر داد.
این سفارتخانه روز یکشنبه اعلام کرد که از امروز – یکشنبه – ایرانیان برای گرفتن ویزای این کشور باید به سفارت کانادا در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه کنند.
به گزارش رادیو فردا، سفارت کانادا دلیل این اقدام را «صرفه جویی در هزینه ها» عنوان کرده و گفته است که این تصمیم از سوی اداره مهاجرت کانادا گرفته شده است.
براساس آمارِ سال ۲۰۰۶، بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی در کانادا سکونت دارند و هرساله شمار زیادی از بستگان آنان برای دیدار با آنها به کانادا سفر می کنند

تاکید رضا پهلوی بر عبور از ج.ا برای حفظ تمامیت ارضی با بهره گیری از نافرمانی مدنی

رضا پهلوی در بیانیه ای درباره جزایر ایرانی در خلیج همیشه پارس که در روز نهم اردیبهشت منتشر شد، نکات مهمی را مطرح کرده است. ایشان سیاست خارجی ایران در حکومت سابق در منطقه را مبتنی بر"حسن همجواری و احترام متقابل به حقوق یکدیگر" دانسته و با اشاره به حل اختلافات موجود ما بین ایران و کشور های منطقه در گذشته از طریق دیپلماسی، آن را یگانه راه پایان دادن به اختلافات منطقه ای میداند که تنها توسط حکومتی "ملی، مشروع و با درایت" قابل دستیابی است. رضا پهلوی در این بیانیه، استمرار حکومت ج.ا را جدی ترین خطر برای "تمامیت ارضی ایران و وحدت ملی ایران" میداند و تنها راه مقابله با این تهدید را یک "جنبش نافرمانی مدنی" بر میشمارد و از همه بخش های جامعه، فعالین سیاسی و مدنی داخل و خارج از کشور و مخصوصا نیروهای مسلح دعوت میکند تا برای اجتناب از یک فاجعه نظامی و حفظ تمامیت ارضی ایران بواسطه اقدامات جنگ طلبانه، تحریک آمیز و تنش آفرین حکومت به پا خیزند

واکنش ایران به استقرار جنگنده‌های آمریکایی "اف ۲۲" در امارات

به گزارش رسانه‌ها، آمریکا چندین فروند جت جنگنده رادارگریز پیشرفته خود را در نزدیکی ایران مستقر کرده است. آن‌گونه که فرستنده آمریکایی ای‌بی‌سی روز شنبه (۲۸ آوریل / ۹ اردیبهشت) گزارش داد، نیروی هوایی آمریکا شماری از هواپیماهای جنگنده شکاری خود از نوع اف ۲۲ "راپتور" را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری خاک ایران مستقر کرده است.
به گزارش این فرستنده، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است، استقرار این جنگنده‌ها در پایگاه "الظفره" در امارات متحده عربی نباید تهدیدی علیه ایران انگاشته شود.
همچنین به گزارش خبرگزاری آلمان، جان دارین، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا، گفته است: «این اقدام عملیاتی عادی برای بهبود بخشیدن به روابط نظامی است.» دارین در مورد شمار جنگنده‌های آمریکایی مستقر در پایگاه امارات متحده عربی و هدف از عملیات در این پایگاه توضیحی نداده است.