۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

پيوستن يك ديپلمات ديگر به جنبش سبز ايران

خبرهای مهم: یک دیپلمات جمهوری اسلامی که مسول تحویل سلاح به جنوب لبنان بوده به جنبش سبز ملت ایران پیوست،اطلاعات تکمیلی بزودی داده میشود. منبع: خبري كه بدستم رسيد و دو روز ديگر اعلام رسمي ميشود 

بازداشت ریحانه طباطبایی، خبرنگار سیاسی روزنامه شرق ـ

ریحانه طباطبایی، خبرنگار سرویس سیاسی روزنامه شرق، هم به فهرست روزنامه‌نگاران بازداشتی این روزنامه پیوست. به گزارش خبرنگار کلمه، منابع خبری از بازداشت ریحانه طباطبایی در منزل پدری‌اش در صبح امروز خبر دادند. پیش از این هم احمد غلامی سردبیر، فرزانه روستایی دبیر سرویس بین‌الملل، کیوان مهرگان دبیر سرویس سیاسی، امیرهادی انواری از نویسندگان و علی خدابخش سرمایه‌گذار این روزنامه بازداشت شده بودند 

زهرا رهنورد: میرحسین موسوی اجازه‌ی خروج از منزل را ندارد

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، می‌گوید مأموران امنیتی به آقای موسوی اجازه‌ی خروج از منزل را نمی‌دهند.
خانم رهنورد که به دیدار علی تاجرنیا، از اعضای جبهه‌ی مشارکت که بتازگی از زندان آزاد شده است رفته بود، تأکید کرد میرحسین موسوی بدلیل ممانعت مأموران امنیتی موفق به حضور در این ملاقات نشده است.
به گزارش سایت‌های خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان، همسر میرحسین موسوی می‌گوید بهانه‌ی مأموران امنیتی برای حصر خانگی این مخالف حکومت ایران، حفظ امنیت وی است.


Iransk tv afviser, at en kvinde, der skulle stenes til døde, er løsladt.

En iransk kvinde, der skulle stenes til døde, er ikke blevet løsladt, sådan som en tysk menneskeretsgruppe oplyste torsdag. Det rapporterer tv-stationen Press-TV, der drives af den iranske stat.
Press-TV skriver på sin webside, at " Sakineh Mohammadi Ashtiani ikke er løsladt", som oplyst i vestlige medier.
Den 43-årige Sakineh Mohammadi Ashtiani, der er mor til to, blev i 2006 dømt for utroskab, der straffes med døden i Iran. Hun er desuden fundet skyldig i meddelagtighed i sin mands død. Kilder i Iran Det var den tyske menneskeretsgruppe Anti-Stenings Komitéen, der torsdag oplyste, at Iran havde løsladt Ashtiani. Gruppen henviste til "kilder i Iran".
Ashtiani er dømt til døden ved to forskellige domstole. Hun er dømt til døden ved hængning for at have været involveret i drab på sin mand. Den dom er senere ændret til 10 års fængsel.
I sagen om utroskab har en appelret opretholdt dommen om stening, hvilket har fået EU til at kalde sagen "barbarisk".
Iran er efter Kina det land i verden, der dømmer flest mennesker til døden. Ifølge Amnesty International blev 346 henrettet i Iran i 2008

وبلاگنویس زندانی در شرایط غیر انسانی و بلاتکلیفی بسر می برد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وبلاگ نویس زندانی در شرایط حاد جسمی و بلاتکلیفی در سلولهای انفرادی بند1 زندان گوهردشت کرج بسر می برد.
وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری پس از 4 ماه در سلولهای انفرادی بند سپاه و بند 1 زندان گوهردشت کرج توانست با خانواده اش برای مدت کوتاهی ملاقات کابینی داشته باشد.هنگام ملاقات، خانواده اش شاهد شرایط حاد جسمی او بودند آقای پورشجری بشدت لاغر شده بودند و وضعیت جسمی بسیار بدی داشتند.
وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری 21 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر شد و به سلولهای انفرادی بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج منتقل شد. او به مدت یک هفته توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد شکنجه جسمی ،روحی و توهین آنها قرار داشت.پس از یک هفته شکنجه وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشت که ناچار شدند او را در بیمارستان بستری نمایند اما بعد از بهبودی نسبی مجددا وی را به سلولهای انفرادی منتقل نمودند و چندین هفته در آنجا نگه داشتند.
سپس او را به سلولی منتقل کردند که در آن دو زندانی دیگر بنام های آقایان حسین شایگان هموطن بهایی و محمود دولت آبادی که گفته می شود بیش از 11 ماه در آنجا در بازداشت بسر می برد قرار دادند.
وبلاگ نویس زندانی پس از 2 ماه از بند سپاه به فرعی 17 بند 6 که کاملا ایزوله است منتقل کردند و چند هفته پیش او را به حسینیه سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت بردند.
آقای پورشجری در طی این مدت از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بود.
دختر او در مشهد دائم تحت فشار و بازجویی و تهدید فردی با نام مستعار محمدیان از بازجویان اداره اطلاعات مشهد می باشد. این فرد خانم پورشجری را تهدید نمود در صورت مصاحبه با رسانه ها و تماس باسازمانهای حقوق بشری و تشریح وضعیت پدرش او را هم بازداشت خواهد کرد. این بازجو تا به حال چند بار خانم پور شجری را برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدیدات مختلف قرار داده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ،شکنجه ،قرار دادن در شرایط غیر انسانی و نگهداری در حالت بلاتکلیفی این وبلاگ نویس زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، مدافعین وبلاگ نویسان و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است