۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

کروبی: جریان حاکم با این شرایط، قادر به ادامه‌ی راه نیست

مهدی کروبی،در آستانه روز دانشجو به دیدار خانواده عبدالله مومنی، زندانی سیاسی و فعال سابق دانشجویی، رفت.
به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که فرزندان عبدالله مومنی نیز حضور داشتند، در ابتدا فاطمه آدینه وند، همسر این زندانی سیاسی، درباره آخرین وضعیت عبدالله مومنی در زندان توضیحاتی ارائه داد و گفت: او اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود و تنها تماس او با خانواده و فرزندانش، به هفته‌ای یک بار ملاقات کابینی محدود شده است، هرچند فرزندان او به دلیل رفتن به مدرسه، بیشتر اوقات از این امکان هم محروم‌اند.
به گفته همسر عبدالله مومنی، بعد از قطع تماسهای تلفنی بند ۳۵۰، فرزندان عبدالله مومنی هر روز بیش از روز قبل دلتنگ پدر خود می‌شوند. او خاطرنشان کرد که عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت و فعال دانشجویی به چهار سال و یازده ماه حبس تعزیری محکوم شده و هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین، دوران محکومیتش را سپری می‌کند.
وی ادامه داد: مومنی چندی پیش نامه‌ای را از زندان اوین خطاب به رهبری نوشت؛ نامه‌ای که نشان می‌داد در مدت بازداشتش چه بر او گذشته است. او در این نامه شرح شکنجه‌هایی را بازگو کرد که او را مجبور کرد به آنچه انجام نداده، اقرار کند. او در چهارصدمین روز بازداشتش در زندان اوین، خطاب به رهبری نوشت: «بازجویان در تمام طول بازجویی بارها مادرم مرحومه‌ام را که زنی مومنه و مادر شهید است، با بدترین وجه ممکن، مورد فحش و ناسزا و الفاظ رکیک قرار می‌دادند، همسر فداکارم، بارها به رغم آنکه زنی مسلمان و مومنه و همسر شهید است (و با آنکه می‌دانستند من با همسر برادر شهیدم ازدواج کرده‌ام) به عنوان … می‌نامیدند و خواهران و نوامیس مرا به فجیع‌ترین وجه ممکن با لقب … مورد دشنام و توهین قرار می‌دادند. این ابراز مکرر الفاظ ناشایست از مدافعین نظام اسلامی شامل حال برادر شهیدم نیز می‌شد و هدیه‌ی خانواده ما به میهن را منافق می‌خواندند.»
همسر عبدالله مومنی تاکید کرد که تاکنون به این نامه همسرش و همچنین شکایتی که او از بازجوهای پرونده، بازپرس و قاضی پرونده‌اش داشته، رسیدگی قضایی نشده است. همسر مومنی در عین حال تاکید کرد: عبدالله این روزها با روحیه‌ای مقاوم دوران حبس خود را می‌گذراند.
بر اساس این گزارش، مهدی کروبی نیز پس از شنیدن سخنان همسر و خانواده عبدالله مومنی، با ابراز تاسف نسبت به برخودهای ناشایست صورت گرفته در زمان بازداشت زندانیان سیاسی و تداوم حبس بی‌مورد آنان، گفت: وضعیت زندانیان سیاسی و عزیزان دربند ما بدین شکل باقی نخواهد ماند و جریان فکری حاکم فعلی با این شرایط قادر به ادامه‌ی راه نیست.
کروبی تصریح کرد: وجود و حضور عمیق نارضایتی در توده‌ی مردم از جریانات جاری به هیچ وجه قابل انکار نیست و خود آقایان نیز صریحا به آن اذعان کرده‌اند.
وی همچنین در آستانه‌ی روز دانشجو آرزو کرد که همه‌ی دانشجویان و فعالان دانشجویی زندانی از زندان آزاد شوند و به نزد خانواده‌هایشان بازگردند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر