۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه

هشدار عربستان به ايران درباره جزاير سه گانه و بحرين

در ادامه تنش لفطی بين ايران و کشورهای عربی، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز، ولیعهد و وزير کشور عربستان، روز چهارشنبه  هشدار داد که رياض «تهديد» عليه کشورهای عرب حوزه خليج فارس را «تحمل» نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رويترز، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز در نشست وزرای کشور کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خليج فارس در رياض گفته است:«هرگونه آسيب به کشورهای ما، لطمه به همه ما است.»
روابط ايران و کشورهای عرب حوزه خليج فارس و به ویژه عربستان طی سال های اخير تيره شده  است، اما در اوايل سال ۲۰۱۱  با ورود ارتش عربستان سعودی به بحرين برای دفاع از خاندان سنی حاکم، درقبال قيام اکثريت شيعيان، تنش بين تهران و رياض وارد مرحله تازه ای شد.
در همين زمينه، درپی سفر استانی اخير محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران به جزيره ابوموسی در خليج فارس دور تازه از اختلاف نظر و تنش بين ايران و امارات متحده عربی بر سر حاکميت جزيره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بالا گرفت.
جزاير تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که در دهانه تنگه هرمز قرار دارند از اهميت فوق العاده استراتژيک برخوردارند و در آذر ۱۳۵۰ و پس از ۸۰ سال اشغال آن توسط بريتانيا به کنترل نيروهای نظامی ايران درآمد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر