۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

اوباما: مذاکرات تا ابد ادامه نخواهد داشت

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، در پایان نشست کشورهای آمریکای لاتین در کلمبیا در روز یکشنبه (۱۵ آوریل / ۲۷ فروردین - به وقت محلی) درباره مذاکرات استانبول گفت: «نه تنها هدیه‌ای به ایران داده نشده بلکه برای ایران روشن شده که در صورت شکست مذاکرات، تحریم‌های شدیدتری در انتظارش خواهد بود این سخنان واکنشی بود به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که پس از پایان نشست استانبول نتیجه این مذاکرات را دادن فرصت بیشتر به ایران برای ادامه غنی‌سازی اورانیوم دانسته و تعیین دور بعدی مذاکرات در خرداد ماه را نیز هدیه‌ای برای جمهوری اسلامی خوانده بود.
باراک اوباما تاکید کرد که هیچ امتیازی به ایران داده نشده و گفت: «اجازه نمی‌دهیم ایران مذاکرات را طولانی کند. زمان رو به پایان است و ایران باید از زمان استفاده کند.»
رئیس جمهوری آمریکا همچنان بهترین راه حل مناقشه اتمی ایران را راه دیپلماتیک دانسته و گفت: «یک توافق بین‌المللی وجود دارد که ایران باید منزوی شود و این دلیل اعتمادی است که جامعه جهانی در این مسئله به ایالات متحده و سیاست‌هایش دارد. سیاست آمریکا نیز این است که استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی را برای ایران امکان‌پذیر می‌داند، اما جلوی تلاش این کشور برای دست‌یابی به سلاح اتمی را می‌گیرد. این بخشی از دلایلی است که ما به خاطر آنها تحریم‌های شدیدی علیه ایران را اعمال کرده‌ایم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر