۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

آمریکا و اروپا: تحریم‌ها علیه ایران همچنان باقی می‌ماند

در حالی که جمهوری اسلامی با شدت بخشی به تکنولوژی هسته‌ای خود در ماه‌های گذشته، تحریم‌های بی‌سابقه و شدیدی را مقابل خود دید، اینک که پای به مذاکرات گذاشته است، حذف این تحریم‌ها را دشوار می‌بیند.
ابتدا این علی اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی بود که سه روز پس از مذاکرات استانبول گفت که ایران آماده است در دور بعد مذاکرات با قدرت‌های جهانی همه مسایل هسته‌ای را حل کند، با این شرط که غرب تحریم‌های خود علیه ایران را ملغی کند.
در پی این پیشنهاد روز گذشته ویلی سوندال، وزیر امور خارجه دانمارک و رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا، گفت که برنامه‌ای برای لغو یا کاهش تحریم‌ها علیه پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد.
رییس اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که تا زمانی که ایران گام‌هایی را برای اجرای تعهدات خود در برابر برنامه هسته‌ای این کشور برندارد، تغییری در برنامه‌ی تحریم‌های ایران اعمال نخواهد شد.
در همین حال امروز نیز وزیر امور خارجه آمریکا نیز با رد ییشنهاد ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها گفت که فشارها علیه ایران ادامه می‌یابد.
به گزارش رویترز، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز گفت که جمهوری اسلامی باید نشان دهد که چقدر در راه حل و فصل منازعه پرونده هسته‌ای خود جدی است «و ما تصمیم نداریم تحریم‌ها و فشارها علیه ایران را برداریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر