۱۳۹۱ مرداد ۲۶, پنجشنبه

اسرائیل خود را برای جنگی سی روزه با ایران آماده کرده

وزیر پیشین دفاع غیرنظامیان اسرائیل، ماتان ویلنای، که جای خود را به وزیر جدید، آوی دیچتر، داده، گفته است که اسرائیل خود را برای یک جنگ احتمالی با ایران که سی روز آنهم در جبهه های متعدد طول خواهد کشید آماده ساخته است. ماتان ویلنای، در ادامه افزوده است که هیچگاه جبهۀ داخلی اسرائیل به آمادگی امروز نبوده است.

 وزیر پیشین اسرائیل که این سخنان را در گفتگو با نشریۀ اسرائیلی "معاریو" و در واکنش به برخی انتقادها در خصوص عدم آمادگی اسرائیل برای رویارویی با ایران اظهار می داشت، همچنین گفت : "با قاطعیت کامل اطمینان می دهم : امروز هر کس دقیقاً می داند چه کاری باید بکند." ماتان ویلنای در ادامۀ این سخن افزوده است که کلیه وظایف میان مقامات مختلف مسئول دفاع پشت جبهه، یعنی دفاع از مردم غیرنظامی خارج از مناطق جنگ تقسیم شده است.

 به گفتۀ ویلنای، اسرائیل خود را برای جنگی سی روزه و در چند جبهه که حدود پانصد نفر کشته، شاید کمی بیشتر و یا کمتر، در اسرائیل برجای خواهد گذاشت آماده ساخته است. وزیر پیشین دولت اسرائیل پیش بینی کرده است که پس از حملۀ این کشور به تأسیسات اتمی ایران صدها موشک روزانه اسرائیل را هدف قرار خواهند گرفت.

 ماتان ویلنای سپس افزوده است که مردم اسرائیل باید بپذیرند هنگامی که ژاپن آماج سونامی قرار می گیرد، کشور آنان نیز ممکن است آماج صدها موشک قرار بگیرد.   به گفتۀ جراید اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک وزیر دفاع این کشور قصد دارند پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم ماه نوامبر دست به حملۀ نظامی به تأسیسات اتمی ایران بزنند.

 قرار است سامانه های دفاع ضد موشکی که در سرتاسر اسرائیل مستقر شده اند به تجهیزات پیشرفته تر موشک های ردیاب مجهز شوند. ارتش اسرائیل همچنین مقادیر بالایی آذوقه و دیگر تجهیزات جنگی در کارخانه های غیرنظامی این کشور انبار کرده است. با این حال، مقامات آمریکایی اطمینان دارند که اسرائیل هنوز تصمیم حملۀ نظامی به ایران نگرفته است.       

 دیروز سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران حملۀ احتمالی اسرائیل به ایران را طرحی "ابلهانه" و غیرعملی توصیف کرد و گفت که حکومت ایران تهدیدهای اسرائیل را جدی نمی گیرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر