۱۳۹۱ خرداد ۲۷, شنبه

نماینده مجلس: اعدام اتباع ایران در عربستان اعلان جنگ است

یک عضو كميسيون امنيت ملی مجلس خواستار اخراج سفیر عربستان از ایران به دلیل اعدام ۱۸ تبعه ایران در عربستان شد. در همین حال یک مقام مسئول در وزارت خارجه ایران از اعزام هیاتی به عربستان برای پیگیری موضوع خبر داد.
عوض حيدرپور، عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، خواستار اخراج سفیر عربستان در ایران به دلیل اعدام ۱۸ نفر از اتباع ایران در عربستان شد. به گفته این عضو كميسيون امنيت ملی مجلس، اعدام اتباع ایرانی در عربستان بدون رعايت "موازين اسلامی و بين‌المللی" صورت گرفته و اين اقدام دولت عربستان سعودی در حد "اعلان جنگ" با جمهوری اسلامی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواست تا با احضار سفير عربستان روابط ديپلماتيک با اين كشور را قطع كرده و سفير عربستان را از ایران اخراج كند، چون به گفته او «دولت عربستان سعودی با اين كار خط قرمز را رد كرده است».
این عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «وزارت امور خارجه بايد به صورت جدی اقدام متقابلی در قبال اين عمل خصمانه عربستان انجام دهد. دولت عربستان سعودی فكر می‌‌كند شرايط بين‌المللی به سمتی رفته است كه علی‌‌آباد هم دهات شده است اما نمی‌‌داند كه جمهوری اسلامی با اقتدار پای مواضعش ايستاده و با دولت عربستان برخورد می‌‌كند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر