۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

باراک اوباما : دریچه گفتمان دیپلماسی با ایران درحال بسته شدن است

رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید اگرچه هنوز فرصت برای حل مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی از طریق دیپلماسی باقی است، این دریچه در حال بسته شدن است. وی ضمن درخواست از اسرائیل برای پرهیز از هرگونه حمله نظامی به ایران، تأکید کرده است که گزینه نظامی همچنان مطرح است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما که برای شرکت در نشست دو روزه «امنیت هسته‌ای بین‌المللی» به کره جنوبی رفته است،» روز یکشنبه در سخنانی گفت: «من معتقدم که دریچه‌ای برای حل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران وجود دارد اما با گذشت زمان این دریچه در حال بسته شدن است.»
وی با این‌حال از اسرائیل‌ خواست تا از حمله نظامی با تأسیسات هسته‌ای ایران پرهیز کند و به تحریم‌ها و دیپلماسی فرصت اثرگذاری بدهد.
غرب که معتقد است که برنامه هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی است و سعی دارد با اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران، جمهوری اسلامی را به سوی شفاف‌سازی در این زمینه سوق دهد.
ایران در مقابل بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تأکید دارد و می‌گوید تحریم‌های غرب مردم ایران را تحت فشار قرار می‌دهد.
علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در این خصوص به رادیو بی‌بی‌سی گفت که این تحریم‌ها نه برنامه هسته‌ای ایران که مردم ایران را نشانه رفته و بر زندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر