۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

نظرسنجی در اسراییل : حمله به ایران تنها راه متوقف کردن رژیم ایران است

مسئولان جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند اسرائیل به دلیل وحشت از واکنش ایران به این کشور حمله نمی‌کند. ولی دو سوم شهروندان اسرائیل خطر ایران مجهز به بمب اتمی را بیشتر از عملیات تلافی‌جویانه احتمالی می‌دانند.
نتایج یک نظرسنجی تازه در اسرائیل نشان می‌دهد نگرانی اکثریت قاطع شهروندان این کشور از دست یافتن جمهوری اسلامی به سلاح اتمی به مراتب بیشتر از وحشت از واکنش احتمالی ایران به یک حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای است.
۶۰ درصد موافق حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران
روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز دوشنبه (۲۶ مارس/ ۷ فروردین) نتایج یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در مورد پیامدهای احتمالی بمباران تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی توسط نیروی هوایی اسرائیل را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۶۵ درصد از سوال‌شوندگان بر این نظرند که بهایی که اسرائیل در صورت تجهیز جمهوری اسلامی به بمب اتمی باید بپردازد از بهای واکنش احتمالی این کشور به یک حمله بازدارنده بسیار بیشتر است.
بنابر این گزارش، ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی اعتقاد دارند، برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تنها از طریق یک عملیات نظامی متوقف می‌شود. به این ترتیب در چهارماه گذشته حدود ده درصد به تعداد موافقان حمله نظامی علیه ایران افزوده شده‌اند در نظرسنجی مشابهی که روزنامه هاآرتص نتایج آن را نوامبر سال گذشته میلادی منتشر کرده بود شمار موافقان و مخالفان حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی تقریبا برابر بوده ‌است.
یک نظرسنجی دیگر در ابتدای ماه مارس سال جاری حکایت از مخالفت ۳۴ درصد از اسرائیلی‌ها با اقدام یک‌جانبه ارتش اسرائیل علیه ایران داشت. ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند در صورتی که چنین حمله‌ای با موافقت و همکاری آمریکا انجام شود با آن موافق هستند.
مقام‌های ارشد ایالات متحده آمریکا می‌گویند تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی موثر خواهد بود و اسرائیل بهتر است تا آشکار شدن این تاثیر دست نگه دارد.
‌گفته می‌شود رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما در دیدار اخیرش با نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو تاکید کرده است عملیات نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران تنها زمانی قابل توجیه خواهد بود که تدبیرهای کنونی به نتیجه نرسند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر