۱۳۸۷ شهریور ۲۳, شنبه

بهتره براي تنبيه كردن اين مجرمان به جاي عقيم كردن آنها آلتشان را از بيخ قطع كنند


برنامه اسپانيا براي عقيم‌سازي كودك آزاران


دولت اسپانيا در نظر دارد كساني را كه به كودكان و نوجوانان تجاوز مي‌كنند و سابقه كودك آزاري دارند، با استفاده از داروهاي شيميايي عقيم سازد.
وزراي كشور و دادگستري دولت سوسياليست اسپانيا در كنفرانس مطبوعاتي كه در شهر مادريد برگزار شد، اعلام كردند: طرحي را با همكاري حزب خلق كه در اپوزيسيون قرار دارد، براي تشديد مجازات تروريست‌ها و كساني كه كودكان و نوجوانان را مورد آزار جنسي قرار مي‌دهند، به مجلس ارايه مي‌كنند.
اين طرح از آنجا كه با مشاركت مهمترين نيروي مخالف دولت تهيه شده است به احتمال زياد بدون هيچ‌گونه تغييري به تصويب پارلمان خواهد رسيد.
بر پايه آنچه «ماريانو فرناندز برمه خو»، وزير دادگستري، اعلام كرد، نه تنها مجازات كساني كه متهم به كودك آزاري و سوءاستفاده جنسي از كودكان و نوجوانان هستند، به طور چشمگيري افزايش خواهد يافت، بلكه اين افزاد پس از گذراندن دوران محكوميت در زندان و آزادي به مدت بيست سال تحت نظر قرار خواهند گرفت.
اين اقدام درباره خرابكاراني كه از زندان آزاد مي‌شوند، نيز صورت خواهد گرفت.
فرناندز برمه خو افزود: نام همه كساني كه به جرم سوءاستفاده جنسي از كودكان و نوجوانان در دادگاه محكوم شده‌اند، در فهرستي قرار داده خواهد شد تا در آينده و پس از آزادي نتوانند به استخدام هيچ نهادي كه با كودكان و نوجوانان سروكار دارد، درآيند.
كساني كه بيش از يك بار به جرم سوءاستفاده جنسي و تجاوز به كودكان و نوجوانان دستگير شده باشند، در صورتي كه كميسيوني پزشكي اين اعمال را نتيجه بيماري بداند، با استفاده از داروهاي شيميايي به طور موقت عقيم خواهند شد.
در آلمان از سال ۱۹۶۹ ميلادي كودك آزاراني كه بيش از ۲۵ سال سن داشته باشند و در پيامد نظر موافق كميسيون پزشكي با استفاده از دارو عقيم مي‌شوند.
قانون مشابهي در سوئد نيز در سال ۱۹۹۳ ميلادي به تصويب رسيده است، در حالي كه در فرانسه از سال آينده ميلادي اين چنين تدبيري به كار گرفته خواهد شد.
در ديگر كشورهاي اروپايي چون ايتاليا از سال‌ها پيش طرح عقيم‌سازي كودك آزاران در مجلس مطرح است، ولي تاكنون توافقي براي تصويب آن به دست نيامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر