۱۳۸۷ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

عمل سزارين يك مادر، در زير نور تلفن‌همراه و چراغ قوه


در يك اتفاق نادر به دليل اشكال در سيستم تاسيسات برق بيمارستان تخصصي زنان ميرزا كوچك خان تهران، عمل سزارين يك مادر در زير نور چراغ قوه و تلفن همراه با موفقيت انجام شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران- منطقه علوم پزشكي تهران، قطع برق در بيمارستان ميرزا كوچك خان در دوشنبه هفته گذشته عليرغم آنكه باعث آسيب‌ديدن برخي دستگاهها به دليل تغيير ولتاژ برق اضطراري شد و فعاليتهاي اين بيمارستان را براي ساعاتي مختل كرد، اما خللي در فعاليت پزشكاني كه در آن ساعت در اتاق عمل مشغول به انجام جراحي سزارين بودند، نداشت به نحويي كه پزشكان اين بيمارستان عليرغم تاريكي اتاق عمل با استفاده از نور چراغ قوه و تلفن همراه يك عمل سزارين را با موفقيت انجام داده و جان مادر و نوزاد را نجات دادند.
گفتني است، مسؤولان اين بيمارستان در پي آسيب‌ديدگي دستگاه‌ها از پذيرش بيمار جديد خودداري كرده و برخي از بيماران را به محوطه بيمارستان منتقل كردند.
در اين باره يكي از مسئولان بخش فني بيمارستان ميرزا كوچك خان به ايسنا گفت: در بررسي هاي اوليه هنوز مشخص نشده است كه اين تغيير ولتاژ به دليل مشكلات فني سيستم برق اضطراري و يا برق شبكه شهري است.
مسئول امورعمومي اين بيمارستان نيز به ايسنا گفت: در روز مذكور برق دوبار - صبح و بعدازظهر- قطع شد كه به دليل تغيير بار فشار، بعضي از تجهيزات پزشكي و تعدادي از كامپيوترها آسيب ديدند. همچنين در ساعات اوليه بروز اين اتفاق با آتش نشاني تماس گرفته شد كه آنها نيز سريعاً در محل حضور يافتند.
وي ادامه داد: برآورد خسارت مالي وارد شده به دستگاه‌ها حدود 10 تا 15 ميليون تومان است كه البته به طور قطعي مشخص نشده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: به دليل استشمام بوي سوختگي از تجهيزات برقي و تاريكي بيمارستان بعضي از بيماران به حياط بيمارستان منتقل شدند. همچنين عمل‌هاي اتاق عمل به جز موارد اورژانس لغو و از پذيرش بيماران نيز خودداري شد.
شايان ذكر است، تماس‌هاي خبرنگار ايسنا براي دريافت اطلاعات بيشتر با رييس و مدير بيمارستان ميرزا كوچك خان بدون نتيجه ماند. اما آنچه كه در اين حادثه تأمل برانگيز است، فرسودگي ساختمان و برخي از تجهيزات و تاسيسات فني يك بيمارستان تخصصي است كه عدم توجه به آن مي‌تواند تبعات جبران ناپذيري داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر