۱۳۸۷ آذر ۲۶, سه‌شنبه

حلزوني به آهستگي راه مي‌رود تا ياد ما بياورد كه در اين دنياي شلوغ بد نيست كمي هم به ياد خودمان باشيم


حلزوني به آهستگي راه مي‌رود تا ياد ما بياورد كه در اين دنياي شلوغ بد نيست كمي هم به ياد خودمان باشيم و گاهي آهستگي را تجربه كنيم.
اين حلزون، نماد جنبشي است كه چندين سال از شروع آن در اروپا مي‌گذرد و كم كم اعضايي از سرتاسر دنيا از آمريكا تا آسيا به آن ملحق شده‌اند. غذاي آهسته(slow food) در نقطه مقابل غذاي سريع (Fast Food) و الزاماتي كه در سبك زندگي به همراه دارد، قرار مي‌گيرد.
كارلوپتريني، خبرنگار ايتاليايي در زمينه غذا و نوشيدني، اولين كسي بود كه در سال 1986 جنبش غذاي آهسته را پايه ريزي كرد. او كه از فست فود‌ها زده شده بود، به‌دنبال راهي مي‌گشت تا غذاهاي سنتي و سالم ايتاليايي را احيا كند. اين اتفاق همزمان با افتتاح شعبه مك دونالد در رم بود و پتريني قصد داشت كه حركتي كند و به مردم بفهماند كه آرامش در سايه لذت بردن از غذاهاي سالم به دست مي‌آيد.
اما نكته ديگري هم كه اين خبرنگار ايتاليايي به آن توجه كرده بود اين بود كه با حرف زدن و نصيحت كردن مردم، چيزي درست نخواهد شد بلكه لازم است تا جنبشي صورت بگيرد تا هر كدام از افراد درگير در اين جنبش به‌عنوان عضو فعالي عمل كنند و با اين كار، تحولات شروع مي‌شود. اين طوري هر كسي سعي مي‌كند تا اختيار كار، زندگي و خوردن خودش را به دست بگيرد و كم كم اصلاحات به همه جاي دنيا خواهد رسيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر