۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

جایزه ی هارالد ادلستم به فعالان حقوق بشر بخاطر ابراز شجاعتشان

جایزه ی ادلستم  ازسوی بنیااد هارالدادلستم به نام این چهره ی برجسته ی سوئد بخاطرابرازشجاعت دردفاع از حقوق انسان ها ، به فرد یا افرادی که دراین زمینه تلاش و مبارزه می کنند اهدامی شود. سال گذشته، نخستین جایزه این بنیاد به یک فعال حقوق بشری زندانی ایرانی، بهاره هدایت، اهداشد.
برای معرفی بیشتر این بنیاد و شیوه ی انتخاب برنده یا برندگان و همچنین آغاز دوره ی معرفی نامزدها ازسوی مردم، روزگذشته جلسه ای دراستکهلم باشرکت ازجمله شیرین عبادی، حقوقدان و برنده ی جایزه ی صلح نوبل و استفان لوون، رهبرحزب سوسیال دموکرات که هردو ازاعضای این بنیالدهستند، برگزارشد. دراین جلسه کارولین ادلستم، نوه ی هارالد ادلستم و رئیس این بنیاد، شیرین عبادی و استفان لوون سخن رانی کردند. 
استفان لوون در سخنان خود، در ابتدا عضویت در بنیاد هارالد ادلستم و سخن گفتن دراین جمع را افتخاری برای خود دانست. او همچنین ازحضور شیرین عبادی اظهارخرسندی کرد و گفت که احترام عمیقی برای او و فعالیت هایش درزمینه ی حقوق بشرقائل است. 
او درادامه، ضمن برشمردن اقدامات انسان دوستانه ی هارالد ادلستم و شجاعت او در مبارزه برای حقوق بشر به وجود حکومت های تمامیت خواه که دشمن دموکراسی و حقوق بشرهستند اشاره کرد و گفت خوشحال است که درچنین شرایطی که تضمینی برای دموکراسی و حقوق بشر وجودندارد، بنیاد ادلستم، صدای هرچه قوی تری برای بیان این وضعیت و کمک به دموکراسی و حقوق بشرمی شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر