۱۳۹۲ تیر ۱۳, پنجشنبه

جان یک کودک بی‌گناه را از اعدام نجات دهیم

نمایش "احساس آبی مرگ" نوشته سجاد افشاریان با محوریت سرنوشت کودکان کانون اصلاح و تربیت که هر شب ساعت 21 در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود، اجرای جمعه‌شب خود را در روز جمعه 14تیر به نجات یکی از این کودکان  از حکم اعدام اختصاص داده است.
"صابر" پسری است که مرتکب قتل شده است  و شاکی این کودک، 500میلیون‌تومان برای عفو او خواسته که گروه نمایش تصمیم گرفته در روز جمعه این مبلغ را جمع‌آوری کرده و این کودک را از اعدام نجات دهد.
 تعدادی از هنرمندان نیز مردم را به شرکت در این نمایش دعوت کرده اند.رخشان بنی اعتماد با نوشتن متنی در فیس بوک نوشته است: در کشوری که مردم را دعوت به تماشای اعدام می کنند این جوانان هنرمند ما را دعوت به تماشای این نمایش می کنند که بر هر کس که خود را ضد اعدام می داند دیدن آن واجب است.
او در نامه ای نوشته است: هم وطنان داخل و خارج از کشور،بلیط های روز جمعه را خریداری کنید، به هر قیمت، مهم نیست. مهم مشارکت همگانی است حتا اگر استقبال انقدر باشد که جایی برای دیده نمایش نباشد. روزی دیگر آن را خواهید دید... ولی با پرداخت در روز جمعه بتوانیم صابر را نجات دهیم، تا صابرهای بعد ...
سحاد افشاریان نویسنده این اثر هم نوشته است: 
نمایش احساسِ آبی مرگ هر شب ساعت 21 توی سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران اجرا می شه .. این نمایش در مورد بچه هایی ِ که هیچ فرقی با ما ندارن و بر حسبِ اتفاق اونا تویِ کانون زندگی می کنن و ما بیرون .. حکم یکی از بچه ها به اسم صابر اومده ... هفته یِ دیگه میره بالای ِ دار وُ با اطلاعاتی ک ما داریم بی گناه جــون میده ... شاکیش پونصد ملیون خواسته که با کمک کانون وکلا و خیرین سیصد وُ سی وُ پنج ملیون جمع شده . صد وُ شصت وُ پنج ملیون کم داریم که امیدواریم تو اجرای ِ خیریه ای که جمعه گذاشتیم با کمک شما ها حتی یِ دونه هزاری که روی هم بزاریم جمع شه .. صابر هشت ، نه سالِ که توی ِ کانون و زندانِ از بچه گیش هیچی نفهمیده ... با اطمینانِ به این که بی گناهِ همه یِ ما می تونیم کمک کنیم تا سر بی گناه بالایِ دار نره .. مثلِ ِ هر کارِ خیرِ دیگه ای هیچ اصراری در میون نیست ولی حضورتون در روز جمعه باعثِ حالِ خوبِ هممون می شه ... ممکنه بعد از اجرا چشمامون خیس اشک شه ولی باز هم می گم حالِ جمعی ِ همه مون بهتر می شه ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر