۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

ممنوع الخروج شدن نوه ده ساله کروبی

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی که اخیرا به دادسرای ویژه اوین احضار شده در مصاحبه با "روز" از پرونده سازی برای سه تن از فرزندان خانواده، ممنوع الخروجی نوه ده ساله آقای کروبی و اعمال فشارهای امنیتی سخن میگوید و یادآور می شود که فشارها یکباره بعد از انتشار بیانیه مشترک فرزندان کروبی و موسوی افزایش یافته است.
محمدتقی کروبی درباره احضار خود به دادسرای اوین با این توضیح که در دادسرا حضور نخواهد یافت، می گوید: "من در داخل کشور نیستم و اقامتگاه قانونی ام در خارج از کشور است باید احضاریه را برای خود من بفرستند و ابلاغ کنند". دوبار احضاریه فرستاده اند و برادر من از گرفتن آن استنکاف کرده و گفته به آدرس خودش بفرستید. روزی هم که احضاریه را بردند گفته بودند من باید ظرف دو روز در دادسرا حضور یابم که این هم به هیچ عنوان امکان پذیر نبود. به هر حال این برخورد را هم ما به حساب فشار بیشتر بر حاج آقا میدانیم. چون تا زمانی که ایران بودم بارها از سوی وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شدم و هر بار هم حرف هایمان را زدیم و گفتیم که ما استقبال میکنیم از اینکه دادگاهی برگزار کنید.
تقی کروبی درباره مسائل مطروحه در بازجویی هایش در وزارت اطلاعات می گوید: مصاحبه با رسانه های خارج از کشور بیشتر مطرح بود. اینکه چرا ما با رسانه های خارج از کشور حرف زده و برخی مسائل را مطرح کرده ایم. همیشه هم پاسخ داده ایم که ما باید و موظف هستیم که حوادث را به رسانه ها و جامعه بگوییم، وقتی در داخل کشور رسانه ای نداریم طبیعی است که از حق خود استفاده و با رسانه های خارج از کشور صحبت کنیم. ضمن اینکه براساس قانون، مصاحبه با رسانه های خارج از کشور جرم نیست. اما آقایان به مصوبه ای از شورای عالی امنیت ملی اشاره میکردند که ما آن مصوبه را قبول نداشتیم.
او می افزاید: بعد از انتخابات 88، از 4 نفر ما سه فرزند خانواده پرونده دار شده ایم. علی را که در خیابان در تظاهرات دستگیر کردند و بعد یکبار دیگر هم شب حصر پدر او را بازداشت کردند و یک ماه در زندان بود و با وثیقه آزاد شد. پرونده او همچنان باز است. حسین را که تحت تعقیب قرار دادند، حتی تا مدرسه دخترش رفتند و مشکل ایجاد کردند و بعد هم بارها احضار و بازجویی و اکنون هم حکم دادگاه را برای او صادر کرده اند؛ حکمی که به دلیل مصاحبه های او درباره کهریزک صادر شده و 6 ماه حبس است. خود مرا از تدریس محروم کردند، از عضویت در هیات علمی دانشگاه کنار گذاشتند و حکم بازداشت ام را داشتند یک هفته من نبودم وقتی بازگشتم اجرایی نشد اما همین احضار و بازجویی ها تا زمانی که ایران بودم ادامه داشت و اکنون نیز به شکل دیگری ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر