۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

ایران در سایه‌ی اوضاع کنونی تا ۶ ماه بیشتر دوام نخواهد آورد


سایت فارسی العربیه در گزارشی که درباره وضعیت اقتصادی ایران تهیه کرده از قول کارشناسان عرب نوشته است: «ایران در سایه‌ی اوضاع کنونی تا ۶ ماه بیشتر دوام نخواهد آورد.»
فریدون خاوند این پیش‌بینی را نزدیک به واقعیت نمی‌داند. به گفته‌‌ی او ایران براساس آمار صندوق بین‌المللی پول چیزی ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد. به اعتقاد این کارشناس، این مقدار ذخایر ارزی به ایران اجازه می‌دهد که تا حدود یک سال واردات خودش را تأمین کند.
از سوی دیگر وی می‌گوید که ایران همچنان می‌تواند به صادرات نفت ادامه دهد: «کسی جلوی صادرات نفتی ایران را نگرفته و ایران کماکان با وجود این که تولید نفت‌اش کاهش پیدا کرده و صادرات نفتی‌اش هم به مقدار زیادی کمتر شده است، توانایی این را خواهد داشت که مقداری نفت صادر کند و از این راه درآمدهای ارزی داشته باشد که البته نسبت به گذشته کاهش زیادی خواهد داشت ولی به‌هرحال برای ایران مهم خواهد بود. من تصور نمی‌کنم که این پیش‌بینی در مورد این که ایران تنها شش ماه فرصت خواهد داشت، جامه عمل بپوشد. ولی به‌هرحال اقتصاد ایران در بدترین موقعیت بعد از سال‌های جنگ ایران و عراق قرار گرفته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر