۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

تلویزیون آلمان ( ZDF ): ایران با هواپیماهای مسافربری به سوریه و لبنان سلاح صادر میکند

تلویزیون آلمان در گزارشی از "استفاده احتمالی ایران از هواپیماهای مسافربری برای حمل سلاح به سوریه و لبنان" خبر داده است. بر اساس این گزارش شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و یاس‌ایر بارها به دمشق و بیروت سلاح منتقل کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آلمان، خبر "حمل احتمالی سلاح‌ توسط هواپیماهای مسافربری ایران به سوریه و لبنان" روز چهارشنبه (۱۰ خرداد، ۳۰ مه) در ‌پیش‌گزارش بخش خبری کانال دوی تلویزیون آلمان منتشر شده است.
بر پایه این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و یاس ایر بارها اسلحه و مهمات به دمشق و بیروت منتقل کرده‌اند.
بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی، ایران برای این هدف از هواپیماهایی استفاده کرده که به طور معمول برای انتقال مسافران به غرب اروپا یا از غرب اروپا به ایران به کار گرفته می‌شوند.
کانال دوی تلویزیون آلمان، سپاه پاسداران را صحنه‌گردان اصلی برنامه انتقال سلاح نامیده و از سپاه به عنوان حامی "رژیم دیکتاتوری اسد و جنبش تروریستی حزب‌الله لبنان" یاد کرده است.
این تلویزیون به نقل از منابع خبری دیگر گزارش داد که در ماه مارس امسال نیروهای امنیتی ترکیه در هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی یاس ایر ایران مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند. ظاهرا قرار بود که محموله این هواپیما راهی دمشق شود.
بر اساس این گزارش، استفاده از هواپیماهای مسافربری برای مقاصد نظامی نگرانی‌های امنیتی نسبت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را افزایش داده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر