۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

کلینتون: هند گام‌های موثرتری در تحریم نفتی ایران بردارد

دوشنبه (۷ مه/ ۱۸ اردیبهشت) هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در دیدار خود با مقامات هند تاکید کرد که آمریکا خواستار آن است که هند واردات نفت از ایران را کاهش داده و همسو با اجماع بین‌المللی فشارهای بیشتری را برای توقف برنامه‌ی اتمی ایران در پی گیرد.
هیلاری کلینتون در صحبت‌های خود در شهر کلکته گفت:«فکر می‌کنیم هند به عنوان یکی از متحدان ما این شرایط را درک می‌کند که ما به دنبال آن هستیم تا از طریق دیپلماسی بحران اتمی ایران را حل کنیم. در همین راستا خواهان آن هستیم تا هند اهمیت کاهش واردات نفت از ایران را درک کند.»
ایران دومین کشور صادرکننده‌ی نفت به هند محسوب می‌شود و با این‌که هند به شکل رسمی اعلام کرده، آمریکا را در تحریم‌های نفتی علیه ایران همراهی نمی‌کند، در عمل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد واردات نفتی خود از ایران را کاهش داده است خانم کلینتون بار دیگر تاکید کرد که اگر هند واردات نفت از ایران را تا ماه ژوئن که واردات نفت از جمهوری اسلامی ایران متوقف خواهد شد، کاهش ندهد، ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه شود. وی در عین حال با تقدیر از کاهش واردات از سوی هند، افزود:«از اقدامات عملی هند خوشنودیم و امیدواریم هند گام‌های موثرتری در اعمال تحریم نفتی به ایران بردارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر