۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

وزارت امور خارجه آمريکا: ايران از طريق آسمان عراق سلاح و مهمات به سوريه منتقل می کند

ويکتوريا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه در يک کنفرانس خبری با ادعای اين موضوع گفت که به دولت عراق هشدار داده شده تا مانع ارسال سلاح از طريق آسمان خود به سوريه شود.
نولاند گفت که اين کار ايران مغاير با قطعنامه تحريمی 1747 شورای امنيت است که ارسال هر گونه تسليحات را از ايران به ديگر نقاط جهان منع می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در ادامه گفت که واشنگتن در اين باره در حال تماس با مقامات عراقی است و به مقامات بغداد گوشزد کرده است که تسليحات ارسالی به سوريه در مقطع کنونی برای سرکوب اعتراضات در اين کشور به کار گرفته می شود. وی افزود ما دولت عراق را ترغيب کرده ايم تا از محتويات محموله هايی که از آسمان اين کشور می گذرد اطمينان حاصل کند.
گفتنی است ادعای ارسال محموله سلاح از سوی ايران از طريق آسمان عراق برای نخستين بار روز پنج شنبه در گزارش روزنامه محافظه کار واشنگتن تايمز منتشر شد . اين گزارش در پی آن منتشر شد که روز پنج شنبه يک محموله 40 تنی کمک های دارويی و انسان دوستانه ايران از سوی هلال احمر در فرودگاه دمشق به زمين نشست.
واشنگتن تايمز در گزارش خود به نقل از مقام‌های آمريکايی که نخواسته اند نامشان فاش شود ادعا کرده است که آمريکا اطلاعاتی را از طريق شنود به دست آورده که حاکی از ارسال سلاح ايران به سوريه است . اين گزارش می افزايد واشنگتن اين اطلاعات را در اختياردولت عراق گذاشته و از بغداد خواسته است تا هواپيماهای ايرانی را متوقف و بازرسی کند.
بنا به گزارش اين روزنامه آمريکايی عراق تا کنون برای چندمين بار از اجابت اين درخواست آمريکا سرباز زده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر