۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

وزیر خارجه دانمارک کشورهای نفت خیز منطقه حاضر به جبران نفت صادارتی ایران به اروپا هستند

وزیر خارجه دانمارک که کشورش به تازگی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته، گفت که کشورهای نفت خیز منطقه حاضر به جبران نفت صادارتی ایران به اروپا هستند.
به گزارش دانمارک نیوز به نقل از مجله آنلاین اروپا، "ویلی سوئندال" اعلام کرد که اتحادیه اروپا بر آن است تا 23 ژانویه بخش نفت و بانکداری ایران را به خاطر برنامه هسته ای این کشور تحریم کند.
سوئندال که در کپنهاگ و در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: دیگر کشورها در خلیج [فارس] مانند کویت، عربستان و غیره علاقمند هستند تا در وضعیت کنونی تولیدات نفت خود را افزایش دهند.
وی افزود: ما می دانیم که لیبی در حال احیای صنعت نفت خود و رساندن ظرفیت تولید به سقف قبل از جنگ در این کشور است و این تاثیر تحریم‌های نفتی ایران را بر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان که وابستگی بیشتری به نفت ایران دارند، نرمتر خواهد کرد.
وزیر خارجه دانمارک به تلاش جامعه جهانی برای فشار بر ایران اشاره کرد و گفت: ما می دانیم که کشورهای جنوب اروپا در وضعیتی هستند که اگر جایگزینی برای نفت ایران پیدا نکنند وضعیتشان بسیار وخیم خواهد شد. برای همین منظور ممکن است قطع وابستگی به نفت ایران در چند مرحله صورت گیرد و مدتی به سه کشور اروپایی برای استقلال از نفت ایران داده شود و وزرای خارجه اروپا در حال بحث در این‌باره هستند.
این مقام اروپایی در عین حالی که مدعی شد هدف تحریم ها بازگرداندن ایران به پای میز مذاکرات است، گفت: ما می دانیم که اگر ایران به دنبال تسلیحات هسته ای برود دیگر کشورهای منطقه هم خود را آماده رفتن به سوی این گونه تسلیحات خواهند کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر