۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

فاطمه کروبی: مسئولان باید هر چه سریعتر تکلیف را مشخص کنند، زندان یا حصر؟


فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، که این روزها در زندان خانگی به صورت انفرادی، روزگار می گذراند می گوید: این بلاتکلیفی که ما دو خانواده (کروبی و موسوی) در آن به سر می بریم جدا از سختی آن، برای حاکمیت هم جای تاسف دارد که به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی این اتفاقات می افتد.
هفته ی پیش محمدتقی کروبی با اشاره به دسترسی پدرش به پزشک معتمد گفته بود که آقای کروبی پس از معاینه پزشک معتمد مجددا به مکانی که در آن حبس شده بود، منتقل شد.
همسر مهدی کروبی با تاکید بر اینکه آقای کروبی به لحاظ روحی همچنان محکم و استوار است با اشاره به فشار ماموران برای عدم اطلاع رسانی از وضعیت رهبران در حصر جنبش سبز می گوید: اگر مریض هستند بگویم مریض نیستند؟ اگر حالشان بد شده پزشک برده شده یا نبرده شده و گفته شده که مثلا نباید منتقل کنیم، خیلی طبیعی است که می گوییم چه پیش آمده است. این ها چیزهای خیلی معمولی است. من تنها یک بار یک پیام را به آقای کروبی منعکس کردم که حدود ۴ ماه من را ممنوع الملاقات کردند.
فاطمه کروبی در گفت و گو با کلمه تصریح کرده است: آقای کروبی، از نظر روحی خیلی خوب و محکم هستند ولی خب از نظر جسمی رو به تحلیل هستند. پزشکشان متوجه شده بودند که هم کم خوابی های زیادی دارند، از طرفی هم سرگیجه گرفته بودند و دچار بی اشتهایی شده بودند. و مهم تر از همه اینکه در یک دوره ی زمانی بسیار کوتاه، وزنشان خیلی پایین آمده بود. البته پزشک معالج وزارت اطلاعات که گاهی چک می کند، داروهایی داده بود، اما پزشکشان متوجه شده بود که وضعیتش به چه صورت است، ولی چون آزمایشی انجام نشده بود که مشخص شود دقیقا از کجاست، داروها هم موثر واقع نشده بود.
به همین دلیل من پیگیری و گفت و گو و صحبت هایی با مقامات کردم. در حد امکان که بتوانیم با ایشان در تماس باشیم، مرتب زنگ می زدم. روزی یکی دوبار گاهی اوقات هم شاید بیشتر. و پیگیر بودم که ایشان در حال تحلیل رفتن است و اصلا اشتهای غذا ندارند که بالاخره قبول کردند در یکی از روزهایی که من خودم هم بودم در یکی از بیمارستان هایی که خودشان صلاح دیدند بستری کردند و یک آندوسکوپی با یک بیهوشی خفیف دادند. که در آندوسکوپی مشخص شد که ورم روده و معده و کمی عفونت گوارشی دارند. به هر حال دارو دادند و برگرداندند همان جایگاه حبسشان.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر