۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

اوباما گزارشی اطلاعاتی درباره پیشرفت ایران در زمینه سلاح اتمی دریافت کرده است

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل پنجشنبه 9-8-2012 گفت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اخیرا گزارشی اطلاعاتی دریافت کرده که با دیدگاه اسرائیل مبنی بر پیشرفت بی سابقه و ناگهانی ایران در مسیر دستیبای به سلاح اتمی مطابقت دارد.

به گزارش روزنامه هاآرتص باراک در مصاحبه با رادیو دولتی اسرائیل اظهار داشت که این گزارش اطلاعاتی در اختیار مسئولان بلندپایه در واشینگتن قرار داده شده و دیدگاه آمریکا در خصوص ایران را به دیدگاه اسرائیل نزدیک کرده است. 

او تاکید کرد که گزارش یاد شده، تعامل با پرونده اتمی ایران را به مساله ای فوری تبدیل می کند. 

این گزارش می افزاید که وزیر دفاع اسرائیل گفته است، توافقی پایه ای میان تل آویو و واشینگتن درباره "آن چه ایرانی ها برای آن برنامه ریزی می کنند" وجود دارد. او ادامه داده است که آمریکا و اسرائیل در باره نحوه تعامل با برنامه اتمی ایران هم با یکدیگر تفاهم دارند. 

ایهود باراک با تاکید بر این که اسرائیل باید "تصمیم خود را در خصوص برنامه اتمی ایران بگیرد" افزود: "همچنان تمام گزینه ها مطرح است. ما وقتی سخنی بر زبان می آوریم منظور ما همان است که می گوییم."

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه اظهار داشت: "هیچ تصمیمی تا کنون گرفته نشده است.

ما خطرناک بودن وضعیت را درک می کنیم. همچنین می دانیم که وقت زیادی برای تصمیم گیری نداریم. ما با گزینه های سختی روبرو هستیم. همه ارزیابی ها را می شنویم و هنگامی که زمان تصمیم گیری برسد، وارد عمل خواهیم شد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر