۱۳۹۱ مرداد ۲۶, پنجشنبه

جامعه بين المللی بايد جمهوری اسلامی را از عضويت در نهادهای بين المللی محروم کند

«جان بولتون» سفير سابق آمريکا در سازمان ملل متحد در مقاله مشترکی با « مارک والاس » و « کريستن سيلوربرگ » که در وال استريت جورنال منتشر کرده، می گويد که جمهوری اسلامی به خاطر نقض مکرر قطعنامه های سازمان ملل متحد نمی تواند عضو اين نهاد و يا نهادهای بين المللی ديگری مثل صندوق بين المللی پول باشد.
خلاصه ای از اين مقاله به شرح زير است:
برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی حدود بيست سال است که ادامه دارد و در تمام اين مدت قطعنامه های مکرر سازمان ملل متحد و تحريم های و مجازات های اقتصادی کشورهای مختلف جهان عليه ايران روی تغيير سياست آن کشور هيچ تاثيری نداشته اند. بسياری معتقدند که تنها را متوقف کردن برنامه های هسته ای رژیم ايران اقدام نظامی است ولی در حال حاضر به نظر می رسد که حکومت ايران حتی اين تهديد را نيز جدی نمی گيرد.
جامعه بين المللی بايد جمهوری اسلامی را از عضويت در نهادهای بين المللی محروم کند. عضويت ايران در اين نهادها ناقض اصول بنيادين آنها است. در منشور اصلی سازمان ملل متحد تاکيد شده است که « کشورهای صلح دوست که موازين مندرج در اين منشور را می پذيرند و حاضر هستند به تعهدات خود عمل کنند» می توانند به عضويت اين نهاد در آيند. رژیم ايران بارها خواستار نابودی اسرائيل شده و به خاطر يهودی ستيزی عملا منشور مربوط به نسل کشی مصوب سازمان ملل متحد را نقض کرده است. به خاطر تداوم برنامه های هسته ای بارها از سوی شورای امنيت سازمان ملل متحد محکوم شده و آژانس بين المللی انرژی اتمی نيز اقدامات رژیم ايران را ناقض پيمان منع گسترش سلاح های هسته ای دانسته است.
حکومت ايران از رژيم بشار اسد و کشتار بيرحمانه مردم سوريه حمايت می کند و بارها در ايران کنفرانس هايی در مورد کتمان نسل کشی يهوديان برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر