۱۳۹۱ مرداد ۱۲, پنجشنبه

سخنی با جامعه بین الملل : حساب ملت ایران را از جمهوری اسلامی ،جدا کنید.

کشور ایران نیز به گواه تاریخ نویسان و تحلیلگران علوم مختلف ، متاسفانه! و یا خوشبختانه در دایره تعریف یک کشور استراتژیک با خصوصیاتی منحصربه فرد در منطقه خاورمیانه و در طول تاریخ قرار گرفته است .
تاریخ پر فراز و نشیب این کشور بخصوص دردو قرن معاصر که با تحولات عظیم در عرصه های مختلف علمی مواجه بوده، خود حاکی از این مسئله بوده و در این میان، در کنار همه نتایج مثبتی که از ارمغان این تحولات برای مردم ایران می توان نام برد ؛ بیشترین آسیبها و تاثیرات منفی ، حاصل از این تحولات ، نیز ، باز نصیب ملت ایران بوده است نه حکومتهای آن !
البته نباید منکر تاثیرات مثبت حوادثی چون کشف ذخایر نفتی در ایران ،معادن ارزشمند و پیشرفت علوم بصورت ایجاد مراکز علمی و بهداشتی و رفاهی در زندگی روز مره مردم شد . ولیکن تجربه حوادث در مقاطع زمانی کوتاه و طولانی در تاریخ این کشور نشان می دهد که برخی امتیازهای خاص که از لحاظ جغرافیای سیاسی و همچنین موقعیت ژئوپلوتیکی نصیب این کشور شده ، بعلت عدم مدیریت درست و نا آگاهی از دسایس بیگانگان و سود جویی و چشم داشت حکومتهای کشورهای غرب و شرق ،عاملی برای زندگی پر مخاطره مردم و حتی به صراحت می توان گفت ، عاملی برای شور بختی ملت ایران در سالهای گذشته و بخصوص در سه دهه اخیر بوده است! .

پرداختن به تک تک این موارد ،خود مبحثی طولانی است که بایستی از سوی متخصصین علوم مختلف انسانی و تجربی ،به بحث گذاشته شود و در مقوله آسیب شناسی برای تمهیدات لازم در امر مدیریت داخلی و بین المللی ِ حال و آینده ایران به کار گرفته شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر