۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

کمیسیون حقوق‌بشر مجلس آلمان خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران شد

کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به مجازات اعدام در ایران شد. در این بیانیه اعلام شده که ۵ هزار نفر در جریان ناآرامی‌های سال ۲۰۰۹ ایران زندانی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آلمان، اعضای کمیسیون حقوق‌بشر و کمک‌های انساندوستانه مجلس فدرال آلمان در نشست اخیر خود به اتفاق آراء بیانیه‌ای را تصویب کردند که در آن آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به مجازات اعدام در ایران خواسته شده است.
این بیانیه چنین آغاز شده است: “سه سال‌پیش، در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ در جریان اعتراض‌های توده‌ای برای حقوق‌بشر، آزادی و دموکراسی دست‌کم ۴۰ نفر در ایران کشته شدند. در پی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ همچنین ۵ هزار زن ‌و مرد تظاهرکننده بازداشت شدند. حقوق انسانی شهروندان ایرانی همچنان نقض می‌شود. میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد رهبران جنبش دموکراسی‌خواهی ایران از فوریه سال ۲۰۱۱ در حصر خانگی به‌سر می‌برند و ارتباط آن‌ها با زندگی سیاسی قطع شده است.”
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: “از زمان تعیین دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد برای حقوق‌بشر در ایران در ماه مارس ۲۰۱۱ از سفر وی به ایران جلوگیری شده است. آزادی عقیده، تجمع و تشکل در ایران سرکوب می‌شود. این‌ها مشخصه‌های هر جامعه آزاد و کثرت‌گرا و دموکراتیک هستند. تعداد بی‌شماری از منتقدان حکومت، روزنامه‌نگاران، دانشجویان، فعالان حقوق زنان و اعضای اقلیت‌ها زندانی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر